Handelsevenement
organiseren

Een beurs met veel mensen

Een handelsevenement is meer dan een netwerkborrel. Een plek waar groei, innovatie en netwerken samenkomen. Een grote internationale handelsbeurs met duizenden bezoekers of juist een niche gezelschap bij elkaar brengen? Hier moet je aan denken bij het organiseren van een evenement.

Waarom een han­dels­eve­ne­ment organiseren bij Jaarbeurs?

Centraal gelegen

Áán het station en 3000 parkeerplekken

Duurzame ambities

We werken hard om duurzame keuzes te maken. Elke dag.

Meer dan 105 jaar kennis en ervaring

Die we inzetten om jouw event nog beter te maken.

Service op maat

Elk event is uniek. Er is daarom geen one size fits all bij ons.

De eventzalen van Jaarbeurs

Ongeacht de grootte van jouw handelsevenement; wij hebben er de geschikte ruimte voor. Een intieme foyer bijvoorbeeld, een grote beurshal of een congrescentrum. Dit zijn onze ruimtes voor handelsevenementen.

Handelsevenement organiseren?

Kom langs! We laten je graag onze mogelijkheden zien.

Moniek Dirksz – Kuper

Accountmanager

Moniek

5 tips bij het organiseren van een han­dels­eve­ne­ment

Vraag jezelf af wanneer het handelsevenement voor jou geslaagd is. Als je een bepaald aantal bezoekers hebt ontvangen? Meer zichtbaarheid voor je merk hebt gecreëerd of als je mooie samenwerkingen tot stand wist te brengen? Stel jezelf duidelijk doelen en maak ze meetbaar.

Waar komen je gasten voornamelijk vandaan? Kies voor een evenementenlocatie die goed bereikbaar is, bijvoorbeeld in de buurt van een station. Kijk ook wat je nodig hebt qua ruimte, want niet elke locatie is geschikt voor een handelsevenement. Jaarbeurs is een van de meest centrale locaties van Nederland én we hebben verschillende zalen die je zelf flexibel kunt inrichten. Ideaal voor evenementen, beurzen, congressen, netwerkborrels en meer.

Een cruciaal onderdeel bij een geslaagd handelsevenement is een goede inschatting van het aantal deelnemers. Want door proactief te zijn en rekening te houden met extra gasten of afwezigen, zorg je dat het event probleemloos verloopt. En bovendien, als je een realistische inschatting hebt, dan geeft jou dat rust en zekerheid. Je bent ook beter voorbereid met zaken als catering, waardoor je verspilling zoveel mogelijk voorkomt. Onze tip: hanteer een marge van 20% en verwacht een no-show van 10%.

Ga je een groot handelsevenement organiseren? Dan kan je bijvoorbeeld voor een beurshal kiezen. En hoe je daar je tapijt legt, heeft invloed op de overgang van je handelsevenement. Want door te spelen met tapijt, kan je een natuurlijke overgang creëren naar een andere plek. Leg het tapijt dus op een strategische plek en creëer zo verschillende ruimtes.

Vrijdagmiddagborrels zijn een goede manier om de week af te sluiten. Maar wist je dat je deze informele traditie ook perfect kunt combineren met een zakelijke bijeenkomst zoals een handelsevenement? Door de dag af te sluiten met deze informele twist, hebben deelnemers iets om naar uit te kijken. Een ideale manier om na afloop van het event nog even met elkaar ontspannen te netwerken en na te praten. Vergeet dus vooral de ‘vrijmibo’ niet; de mooiste samenwerkingen vinden elkaar immers tijdens een informele borrel.