moments 3 jaarbeurs duurzaamheid

Aan de slag met klantfeedback: nieuwe horecapunten met nog meer focus op vers en duurzaam

Bij Jaarbeurs zijn we continu aan het verbeteren om samen nog succesvollere evenementen te organiseren. We vragen daarbij input van onze klanten en bezoekers. Zo hoorden we onder andere dat men de verhouding van prijs en kwaliteit van de horeca niet in balans vond. Bas Rietvelt, Head of Hospitality, ging aan de slag met de klantfeedback en voerde de afgelopen maanden veel ontwikkelingen door. Hij vertelt onder andere over het vernieuwde horecapunt dat openging tijdens de 50PlusBeurs. Daarnaast praat hij ons bij over de keuzes die hij maakt om de horeca naar een hoger niveau te tillen. 

Bas is sinds februari 2023 Head of Hospitality en eindverantwoordelijk voor alles wat te maken heeft met gastvrijheid binnen Jaarbeurs. Hij kijkt onder andere naar de organisatiestructuur. Zo zegt hij: ‘De juiste organisatiestructuur helpt bij het optimaal ingaan op onze consumentenwens. Dat is een van mijn meest belangrijke taken. Ik wil ervoor zorgen dat alles goed op elkaar wordt afgestemd. Een van de manieren om daar een stap in te zetten, is door feedback te krijgen van onze klanten. Feedback is voor ons extreem belangrijk. We luisteren echt naar je en gaan ermee aan de slag.’ 

bas rietveld head of hospitality jaarbeurs

De uitdaging waar Bas mee te maken heeft zijn de landelijke prijsstijgingen. Ook Jaarbeurs ontkomt daar niet aan. Bas: ‘Iedereen heeft te maken met prijsstijgingen, daar zijn wij helaas niet uniek in. Wat we wél kunnen doen, is aan de kwaliteitsknop draaien en onze marges bekijken. Daarom heb ik samen met mijn team de afgelopen maanden nieuwe plannen en ontwikkelingen doorgevoerd. We leggen de focus nog meer op vers, passen de recepturen aan, maken dealstructuren en nemen onze prijsstrategie onder de loep.’ 

Meer focus op vers

Het nieuwe horecapunt, die tijdens de 50PlusBeurs openging, is een voorbeeld van de extra focus op vers. Bas: ‘Alles wordt nu ter plekke bereid. Dat betekent dat we gerechten, broodjes en snacks op locatie klaarmaken. Zo kunnen we nog beter inspelen op de vraag en blijven producten niet lang liggen. Daarnaast vernieuwen we de beleving: er liggen veel producten op ijs en gezonde ingrediënten spelen hier de hoofdrol.’ 

moments 3 jaarbeurs gezond duurzaamheid

Aangepaste recepturen

Onlangs startte Peter Scholte als nieuwe chef-kok voor Jaarbeurs. Peter werkte onder andere in verschillende sterrenrestaurants en heeft een enorme passie voor duurzaam koken. Bas: ‘Peter is bezig met het maken van een kwaliteitsslag van de recepten. Hij zegt altijd: “Alleen het beste is goed genoeg voor onze gasten”, dus álle ingrediënten zijn van topkwaliteit. Ik ben ervan overtuigd dat onze gasten zijn creativiteit en kwaliteit hierin zullen proeven.’ 

Vernieuwde dealstructuren

‘We gaan aanbiedingen introduceren om het prijsimago binnen onze horeca te veranderen’ zegt Bas. ‘Door deze deals wordt het interessanter om een drankje in combinatie met een broodje of een snack te bestellen. Dit zorgt dat de klant goedkoper uit is. Daarnaast vind ik het belangrijk dat iedereen terecht kan bij onze horeca, daarom moet er bijvoorbeeld altijd een voordelig broodje te vinden zijn.’ 

bas rietveld head of hospitality jaarbeurs

Kritisch kijken naar prijsstrategie

Tot slot noemt Bas de prijsstrategie, waarbij hij de huidige prijzen onder de loep nam. Bas: ‘We letten minder op de startprijs van een product en analyseren secuurder onze marges. Zo kijken we per product waar we lagere marges kunnen (en willen) accepteren en waar niet. Dat sluit ook aan bij onze duurzame strategie: is iets gezond, dan accepteren we daar een lagere marge op. En dat heeft invloed op de prijs die de klant betaalt.’