eventcase productlaunch ultramodern essilorLuxottica varilux fast forward events louise versavel polar

EssilorLuxottica Varilux organiseert ultramodern product launch event in Jaarbeurs

Een product launch event organiseren voor het meest innovatieve multifocale brillenglas op de markt; dát moet natuurlijk ook in een moderne en vernieuwende ruimte. Louise Versavel, productmanager van het evenementenbureau Fast Forward Events uit Gent, twijfelde niet om de product launch te organiseren in congreszaal Polar van Koninklijke Jaarbeurs: ‘Zo’n strakke venue als dit, is perfect voor dergelijke projecten.’ 

Ruim 400 opticiens kwamen samen in de Polar-zaal van Jaarbeurs voor de product launch van de Varilux XR series, georganiseerd door EssilorLuxottica. De multifocale glazen zijn de meest innovatieve op de markt en ontwikkeld met Artificial Intelligence. Dé reden om flink uit te pakken tijdens de product launch. Fast Forward Events, een hoog aangeschreven evenementenbureau uit België, nam de organisatie op zich. Het bureau richtte de congreslocatie van Jaarbeurs in met ledschermen, displays, touchscreens en oledschermen om het product te presenteren. 

eventcase productlaunch ultramodern essilorLuxottica varilux fast forward events louise versavel

Tot in detail uitgedacht

Louise Versavel, projectmanager bij Fast Forward Events vertelt: ‘Onze focus lag op de lancering, daarnaast ook op de ondersteuning die EssilorLuxottica biedt aan opticiens. Alle aspecten van het event waren hierop ingericht. Zo hingen er verschillende hypermoderne schermen waar de bezoekers interactief het nieuwe product konden ontdekken. Daarnaast werden video’s getoond en kregen opticiens uitleg over hoe ze het product kunnen presenteren. Het zag er heel tof uit. Het contact tussen de salesmanager en opticiens was een erg belangrijk aspect. Er was daarom ook een gelegenheid om te netwerken, rond etenstijd. We kozen ervoor om gerechtjes uit te wandelen, in plaats van een lopend buffet. Zo hoefde niemand weg te lopen uit een gesprek. We hebben echt over elk aspect tot in detail nagedacht.’

eventcase productlaunch ultramodern essilorLuxottica varilux fast forward catering events louise versavel

Perfect voor een productlancering

Fast Forward Events koos specifiek voor Jaarbeurs om meerdere redenen. De unieke uitstraling van de Polar-congreszaal is ideaal voor een hypermoderne product launch, maar ook de centrale ligging, gecombineerd met een treinstation én groot parkeerterrein zijn grote troeven. Louise: ‘Polar is een innovatieve ruimte, het is strak en clean. Dat matchte bij onze doelstellingen. We hebben het daarnaast aangekleed in de huiskleuren door met uplights te werken. Jaarbeurs bood de juiste, technische ondersteuning aan. Ook de bezoekers waren enorm fan van de sfeer. We kregen veel reacties op de u-opstelling, waar het podium in het midden lag. De atypische opstelling bleek erg flexibel en zorgde voor een vlotte flow tijdens het event.’ 

eventcase productlaunch ultramodern essilorLuxottica varilux fast forward events louise versavel polar

“Zo’n strakke locatie als dit, is perfect voor een product launch.”

Strakke, moderne locatie

Het was voor Louise haar eerste keer in Jaarbeurs, maar niet de laatste. Ze is erg te spreken over de locatie met de uitgebreide faciliteiten en de manier waarop Jaarbeurs samenwerkt met haar klanten: ‘Het valt me op dat er in Nederland veel industriële ruimtes zijn zoals fabrieken, en niet zoveel strakke locaties die goed afgewerkt zijn qua technische mogelijkheden. Zo’n strakke locatie als dit, is perfect voor een product launch. Daarnaast vind ik communicatie belangrijk. Er is voor een eventmanager niks zo lastig als slechte communicatie. Bij Jaarbeurs liep alles zeer vlot en onze accountmanager Bas dacht fijn met ons mee.’ 

eventcase productlaunch ultramodern essilorLuxottica varilux fast forward events louise versavel polar

“Het zijn kleine details, maar we waren erg blij dat Jaarbeurs zo actief meedenkt."

Kleine cultuurverschillen

Op de vraag of ze een voorbeeld kan geven hoe Jaarbeurs meedenkt, zegt ze: ‘Steeds meer klanten kiezen voor een combinatie van events in verschillende landen. Dat scheelt kosten, want we hoeven de digitale content maar één keer op te maken. Het script vraagt wel enkele aanpassingen, soms vanwege cultuurverschillen. Het was fijn dat Jaarbeurs hier ook alert op was en met ons meedacht hoe we specifiek deze doelgroep het beste konden bedienen. Want hoewel de cultuurverschillen niet groot zijn, kan het wel impact hebben. Bijvoorbeeld: in België zijn we gewend wat later te eten, onze accountmanager gaf aan dat het in Nederland gebruikelijker is om dat wat eerder te doen. We serveerden daarom ook al hapjes voor de plenaire sessie. Zo ging niemand hongerig de presentatie in en konden we de aandacht vasthouden. Het zijn kleine details, maar we waren erg blij dat Jaarbeurs zo actief meedenkt.’  

eventcase productlaunch ultramodern essilorLuxottica varilux fast forward events louise versavel polar
Bas Sterrenburg

Wij helpen je graag

Accountmanager Bas

Op zoek naar een congreslocatie in Utrecht? De Polar is de perfecte plek voor jouw congres. 

Meer weten? Neem contact met mij op voor alle mogelijkheden. Of kom langs en ervaar zelf de vele mogelijkheden van ons congrescentrum.

events@jaarbeurs.nl  +31(0)30 295 58 81

Meer eventcases lezen?

data driven healthcare congres jaarbeurs
Case

Al 10 jaar op rij zorgcongressen organiseren bij Jaarbeurs

Wie ongeveer 50 congressen per jaar organiseert, weet hoe de vork in de steel zit. Zo ook Igor Dirkx, Business Leader Healthcare bij SBO Studiecentrum voor Bedrijf en Overheid (onderdeel van Euroforum), waar hij onder andere verantwoordelijk is voor de tientallen zorgcongressen die de organisatie...
Lees meer
20230530-Impact-fair-by-MichielTon-websize52.jpg
Case

Inspirerende ALV organiseren? Zo doe je dat bij Jaarbeurs!

Het beleid bespreken, een jaarverslag presenteren, moties behandelen of statuten wijzigen; algemene ledenvergaderingen staan niet per definitie bekend als de meest inspirerende bijeenkomsten. Hoe kan je het tij keren en ervoor zorgen dat mensen er wél graag bij willen zijn? Door er een kennisevent...
Lees meer
2
Case

ROC Midden Nederland zet medewerkers in het zonnetje in het Beatrix Theater

Dat er een hoge werkdruk binnen het onderwijs is, is geen geheim. Reden genoeg voor ROC Midden Nederland om haar medewerkers een hart onder de riem te steken en hen een fijne dag te bezorgen. Met als doel: de energie en positiviteit van medewerkers een boost geven en het trotsgevoel op je werk en...
Lees meer
20230907-Jaarbeurs-Campagne-shoot-HR80.jpg
Case

Nieuwjaarsontbijt voor 1.100 medewerkers: Kuijpers kiest voor Jaarbeurs vanwege duurzaam karakter

De eerste week van je nieuwe baan en gelijk een nieuwjaarsontbijt organiseren voor meer dan duizend medewerkers. Het overkwam Ruben van den Nieuwenhof, medewerker Marketing & Communicatie bij Kuijpers. Het ontbijt moest een combinatie worden van de lancering van de nieuwe huisstijl en om alle...
Lees meer