2

ROC Midden Nederland zet medewerkers in het zonnetje in het Beatrix Theater

Dat er een hoge werkdruk binnen het onderwijs is, is geen geheim. Reden genoeg voor ROC Midden Nederland om haar medewerkers een hart onder de riem te steken en hen een fijne dag te bezorgen. Met als doel: de energie en positiviteit van medewerkers een boost geven en het trotsgevoel op je werk en organisatie te stimuleren. Eind januari kwamen 1300 medewerkers samen in het Beatrix Theater van Jaarbeurs. Het ROCMN Bruist Festival stond geheel in het teken van ontwikkelen, ontmoeten en ontspannen. 5 vragen aan Lous Fijan, HRD Adviseur Organisatiesucces van ROC Midden Nederland en Bloeme van Kessel, Senior Eventmanager bij D&B eventmarketing. 
 

Wat was het doel van het festival? 

Lous: ‘Het thema was De makers van de samenleving. Tijdens het festival hebben wij onze nieuwe positionering gelanceerd wat de “makers van de samenleving is”. We hebben met elkaar stil gestaan en beleefd hoe belangrijk ons werk is en wat voor waardevolle impact wij mogen leveren aan de samenleving met het opleiden van studenten en werkenden. Normaal organiseren we 2 keer per jaar leerdagen voor onze medewerkers, dat wilden we nu in een ander format gieten. Onze organisatie bestaat uit meerdere locaties, maar we zijn allemaal ROC Midden Nederland. Dat wilden we uitstralen. Er is een hoge werkdruk in het onderwijs, en het welzijn van onze medewerkers vinden we belangrijk. Deze dag is een cadeautje van ons, aan hen.’
 

Wat waren de eisen voor de locatie? 

Bloeme: ‘ROC MN ligt in het hart van ons land. We zochten daarom een locatie die goed bereikbaar is en ruimte kan bieden aan minimaal 1200 mensen. Maar bovenal: het moest cachet hebben. Al snel kwamen we uit bij het Beatrix Theater van Jaarbeurs. Er is geen elke plek in Nederland die zo goed bereikbaar is als Jaarbeurs. En de foyer en theater hebben precies de ambiance die we zochten.’
 

Wat kan je vertellen over het programma? 

Lous: ‘Onze medewerkers konden zelf kiezen of ze ontspanning of inhoud wilden deze dag, of een combinatie daarvan. Het ontspannende onderdeel was bijvoorbeeld stoelmassage, nagels laten lakken of meedoen met een silent disco. Om kennis te verbreden waren er verschillende workshops waar we inhoudelijk dieper ingingen op specifieke thema’s. We zijn gestart en geëindigd met een plenair onderdeel, wat echt voor verbinding zorgde. Onze voorzitter van het College van Bestuur, Johan Spronk, had een ongelooflijk mooi verhaal over hoe belangrijk het werk is dat we hier doen. We zijn allemaal makers van de samenleving. Dat droeg bij aan het trotse gevoel en de energieboost. Tussendoor konden mensen kiezen voor workshops of elkaar ontmoeten in de lounge om even gezellig bij te praten. Het was een hele relaxte setting.

ROC Midden Nederland event bij Jaarbeurs

Hoe beviel de samenwerking met Jaarbeurs? 

Bloeme: ‘Heel goed! Als eventmanager kom ik bij veel verschillende locaties, dus ik heb veel vergelijkingsmateriaal. In onze branche zien we veel ‘hospitality vriendelijkheid’ – dat is een kunstje. Maar Jaarbeurs is oprecht geïnteresseerd en vriendelijk. Onze contactpersoon Kelly was super betrokken. Ze vroeg door waarom we bepaalde keuzes maakten en dacht mee om het event nog beter te maken. Ook op de dag zelf was iedereen bereid om snel te schakelen waar nodig. We hadden bijvoorbeeld het balkon niet afgenomen, maar het lukte niet snel genoeg om iedereen de zaal in te krijgen. De eventmanager dacht actief mee en gooide het balkon toch open, waardoor we op tijd met de plenaire sessie konden beginnen. Het zijn dat soort (kleine) dingen die een samenwerking fijn maken.’
 

Hoe kijken jullie en de medewerkers terug op het festival? 

Lous: ‘Het was enorm geslaagd. Het hele Beatrix Theater zat vol. Ik weet nog dat we tijdens de inschrijvingen vanaf de Constantijn foyer keken naar de mensenmassa, en dachten: wauw, dit is echt zó gaaf, we hebben het gewoon geflikt. Op papier kan iets fantastisch zijn, maar het is de vraag of de werkelijkheid dat ook evenaart. De reacties waren erg positief, en dat terwijl onderwijspersoneel heel kritisch is. Het festival kreeg gemiddeld een 7.7 en de locatie een 7.8!  Voor ons is dat harstikke goed. Zo goed, dat we alweer bezig zijn met het plannen van een nieuwe ROCMN Bruist Festival. Het hoe, wat en waar weten we nog niet precies, maar gebaseerd op de samenwerking zouden we het zo weer in Jaarbeurs doen.’

ROC Midden Nederland event bij Jaarbeurs
ROC Midden Nederland event bij Jaarbeurs
ROC Midden Nederland event bij Jaarbeurs
Kelly van der Velden

Ook een event organiseren in het Beatrix Theater?

Accountmanager Kelly

Meer weten over het Beatrix Theater of onze andere congreszalen? Neem contact met mij op voor alle mogelijkheden. 

events@jaarbeurs.nl  +31(0)30 295 58 81

Cases

Helen Dowling Instituut - benefietgala
Case

Helen Dowling Instituut organiseert benefietgala voor de derde keer in de Polarzaal

Centrale ligging, ruime parkeermogelijkheden en een zaal waar je werkelijk alle kanten mee uit kunt. Het Helen Dowling Instituut hield de afgelopen drie jaar haar benefietgala Aan Tafel Met in de Polarzaal van Jaarbeurs. “Deze witte zaal is als een blanco schilderspalet waar je zelf vorm en kleur aan kunt geven, ideaal voor een event.”
Lees meer
Computable-Awards-2023- expozaal Beatrix Theater Congres Jaarbeurs
Case

Computable Awards 2023: op culinaire ontdekkingstocht onze Expozaal

Hoe kan je een evenementenruimte voor je laten werken? Sander Hulsman, Chief Digital Content bij Koninklijke Jaarbeurs, vertelt hoe hij de Expozaal van het Beatrixgebouw optimaal benut tijdens de Computable Awards 2023. ‘De organisatie was een fantastische ontdekkingstocht!’
Lees meer
STRN
Case

Internationale hub voor de duurzaamheidstransitie

Eind augustus vult congrescentrum Jaarbeurs Media Plaza zich met honderden wetenschappers uit de hele wereld: politicologen, sociaal geografen, planologen, sociologen, innovatie-experts en vele andere promovendi, hoogleraren en universitair medewerkers. Het onderwerp: hoe kunnen we de...
Lees meer
Nationale Ondernemersprijs Jaarbeurs Auditorium
Case

De Nationale Ondernemersprijs brengt ondernemers bij elkaar in Jaarbeurs

Het mkb is de motor van de Nederlandse economie. Als je het De Ondernemer en ADR (Algemeen Dagblad en regionale titels van DPG Media) vraagt, verdienen deze bedrijven een podium. Daarom bedachten ze een prestigieuze prijs om de belangrijkste mkb-ondernemingen te eren: de Nationale Ondernemersprijs. Robert van den Ham, Director Content & Creatie van De Ondernemer: ‘Voor een eerste editie klopte het aan alle kanten!’
Lees meer
Vuurspuwer KamaSutra beurs Jaarbeurs
Case

Huismussen en paradijsvogels: De KamaSutrA

Wie is er nog nooit in Koninklijke Jaarbeurs geweest? Van een dance event tot de Dutch Health Week, van deelnemen aan een duurzaamheidscongres tot het bezoeken van een beurs voor honden- en kattenliefhebbers: iedereen heeft wel eens een reden gehad om langs te komen. Toch is er een evenement dat...
Lees meer
Een geur van mysterie: Het verhaal achter Yves Saint Laurent's spraakmakende onthulling
Case

Yves Saint Laurent onthult nieuw herenparfum op mysterieuze wijze in congrescentrum Jaarbeurs Supernova

Compleet gehuld in het zwart verzamelden 200 parfumerie-eigenaren zich bij congrescentrum Supernova van Koninklijke Jaarbeurs. Ze waren uitgenodigd om zich te laten onderdompelen in de wereld van MYSLF; het nieuwe hervulbare parfum van Yves Saint Laurent. Jannick Warnier, Project Manager bij UC...
Lees meer