Haal het maximale uit je event budget

Hoe haal je het maximale uit je eventbudget?

Het budget. Misschien niet het leukste onderdeel van het organiseren van een event, maar wel een onvermijdelijk én belangrijk onderdeel. Met een budget moet je keuzes maken. 

Maar hoe neem je slimme beslissingen over waar je dit geld aan uitgeeft? Waar begin je zodat jij je Return on Investment kunt verbeteren met minder budget?

Begin met de volgende tips en haal het maximale uit je budget:

  1. Begin met een visie
    Een event maakt onderdeel uit van een hogere visie: een bedrijfs- of afdelingsstrategie, campagne of doelstelling. Deze visie maakt het makkelijker om keuzes te maken in de budgetverdeling.
     

  2. Combineer, recycle en maak keuzes
    Events zijn uitermate geschikt voor het recyclen van fysieke en digitale middelen. Ook het combineren van doelstellingen en doelgroepen kan een besparing in budget opleveren.
     
  3. Zet je netwerk en stakeholders in
    Breng je netwerk in kaart en betrek ze in de eventmarketing-strategie, sponsoring plannen of als mankracht tijdens het event. Collega’s en andere stakeholders zijn al betrokken bij de organisatie en kunnen helpen bij het overbrengen van de bedrijfsvisie.

 

Budget

Wil je meer leren over dit onderwerp of andere tips voor het organiseren van succesvolle events? Download dan het volledige whitepaper over de ROI van je beursdeelname maximaliseren 

Blogs

Blog - 5 fouten tijdens vergaderen

Online vergaderen: deze vijf fouten willen we nooit meer zien

Vraag een gemiddelde werknemer wat hij van vergaderen vindt en waarschijnlijk krijg je vaak hetzelfde antwoord. Langdradig, vermoeiend, nutteloos of ongestructureerd. Maar dat hoeft niet (meer) zo te zijn. Die live vergadering van vroeger, moest door corona ineens vanachter een scherm. En zo kwamen we er door schade en schande achter hoe slecht het gesteld was met de gemiddelde vergadercultuur. Stiekem staken we daar best wat van op. Deze 5 fouten hebben we allemaal gemaakt bij online vergaderen (en willen we dus nooit meer terugzien als we wel weer fysiek bij elkaar komen).
Lees meer
Trends in online events 2022 - Jaarbeurs Blog

Online events in 2022: dit zijn de trends om in de gaten te houden

Wel of niet door laten gaan...een maximaal aantal mensen op locatie of toch maar alles online? 2021 was een verwarrend jaar waar we continu aan het puzzelen waren met mogelijkheden. Online events schoten als paddenstoelen uit de grond. We werden massaal gedwongen buiten de gebaande paden te treden en bedachten nieuwe oplossingen. Wat heeft 2022 voor ons in petto?
Lees meer
Online impact maken

Online event organiseren? Hieruit kun je kiezen

De een vindt het een fantastisch alternatief, de ander noemt het noodzakelijk kwaad. Hoe dan ook: een online event is een veilige manier om elkaar te ontmoeten. Overweeg je een online event te organiseren, maar weet je niet precies in welke vorm? Ontdek de verschillende mogelijkheden.
Lees meer
Event support Jaarbeurs - Ondersteuning tijdens jouw vergadering, congres of beurs

Kleurenpsychologie: zo beïnvloeden kleuren een event

Een goede bereikbaarheid, de omvang van de ruimte en voldoende daglicht: Dit zijn vaak de drie belangrijkste punten waar eventmanagers naar kijken bij het uitzoeken van een geschikte locatie. Wellicht heb je er nooit bij stilgestaan, maar ook de kleur van het licht in de ruimte is belangrijk. Kleuren beïnvloeden namelijk onze stemming en dus heeft de kleur van de zaal van jouw meeting enorme invloed op jouw bijeenkomst.
Lees meer
Jaarbeurs Studios

Hoe houd je je publiek geboeid tijdens een online event?

Een goede presentatie of workshop geven op een Live event of beurs is al een vak apart. Wie een sessie presenteert op een hybride or online event heeft ook nog een online publiek dat van achter een scherm geboeid moet blijven. Hoe behoud je de aandacht en zorg je voor voldoende engagement?
Lees meer
Jaarbeurs-studio-shoot-by-MichielTon-websize-45.jpg

Tips om echt impact te maken met je online event

Online en hybride evenementen zijn dit afgelopen jaar razend populair geworden en dat is niet zomaar. Waarbij het fysiek niet altijd mogelijk is om samen te komen, kiest men steeds vaker als vervanging of uitbreiding voor een digitale opname of zelfs een livestream. 
Lees meer