Haal het maximale uit je event budget

Hoe haal je het maximale uit je eventbudget?

Het budget. Misschien niet het leukste onderdeel van het organiseren van een event, maar wel een onvermijdelijk én belangrijk onderdeel. Met een budget moet je keuzes maken. 

Maar hoe neem je slimme beslissingen over waar je dit geld aan uitgeeft? Waar begin je zodat jij je Return on Investment kunt verbeteren met minder budget?

Begin met de volgende tips en haal het maximale uit je budget:

  1. Begin met een visie
    Een event maakt onderdeel uit van een hogere visie: een bedrijfs- of afdelingsstrategie, campagne of doelstelling. Deze visie maakt het makkelijker om keuzes te maken in de budgetverdeling.
     

  2. Combineer, recycle en maak keuzes
    Events zijn uitermate geschikt voor het recyclen van fysieke en digitale middelen. Ook het combineren van doelstellingen en doelgroepen kan een besparing in budget opleveren.
     
  3. Zet je netwerk en stakeholders in
    Breng je netwerk in kaart en betrek ze in de eventmarketing-strategie, sponsoring plannen of als mankracht tijdens het event. Collega’s en andere stakeholders zijn al betrokken bij de organisatie en kunnen helpen bij het overbrengen van de bedrijfsvisie.

 

Budget

Wil je meer leren over dit onderwerp of andere tips voor het organiseren van succesvolle events? Download dan ons volledige whitepaper over de ROI van je beursdeelname maximaliseren!

Vul je gegevens hieronder in en je ontvangt het whitepaper met de tips zo snel mogelijk in je mailbox.

Blogs

Wielergala 2023
Blog

Oscaruitreiking voor het wielrennen bij Jaarbeurs

In ons beurs- en congresgebouw is de rode loper uitgerold voor de wielerhelden van 2023. Bekende (oud)wielrenners als Annemiek van Vleuten, Demi Vollering en Tom Dumoulin schitteren samen met ruim 350 genodigden op het toneel van congreszaal de Polar voor hét eerste Nationale Wielergala in Utrecht. Wie gaat er vanavond naar huis met de felbegeerde trofee voor de wielrenner van het jaar?
Lees meer
Eerste Hulp bij Organiseren Jaarbeurs Fleur van den Berg
Blog

EHBO: Duurzaam evenement? 7 tips om dat aan te pakken

Wil jij als eventorganisator jouw evenement op een duurzame manier neerzetten? Goed idee, want duurzaamheid wordt alsmaar belangrijker. Steeds meer mensen kiezen dan ook bewust voor een evenementenlocatie die klimaatbewust bezig is. Maar hoe kies je die? Wat zijn de voordelen ervan? En hoe pak je het organiseren van een groen evenement het beste aan? Daar helpen we je graag bij in dit derde artikel van de reeks ‘EHBO: Eerste Hulp Bij Organiseren’.
Lees meer
Corine Dijkhuizen Jaarbeurs
Blog

“De impact op de business staat altijd centraal”

Te midden van de jaarlijkse LEGO-manifestatie in Koninklijke Jaarbeurs in Utrecht, vertalen Corine Dijkhuizen en Bernard Sluis de dieperliggende symboliek van dit evenement naar hun eigen wereld van projectbouw. Net als bij het bouwen met LEGO vereisen complexe projecten een grondige voorbereiding, duidelijke richtlijnen en naadloze samenwerking. “Het feitelijke bouwproces is vaak slechts een derde van de totale inspanning”, vertelt Bernard van het projectmanagementbureau Plan B. Corine, verantwoordelijk voor de faciliteiten en operations binnen Jaarbeurs, vult aan: “Het denkwerk vooraf en de continuïteit in samenwerking zijn de bouwstenen voor een succesvol project”. Samen bespreken ze het geslaagde partnerschap tot nu toe en richten ze hun blik op de toekomst.
Lees meer
Klantfeedback Koninklijke Jaarbeurs
Blog

Aan de slag met klantfeedback

Bij Koninklijke Jaarbeurs zijn we continu aan het verbeteren om samen nog succesvollere evenementen te organiseren. We vragen daarbij input van onze klanten en bezoekers. Een van die manieren is door met onze bezoekers te evalueren over hun bezoek. Dit keer gingen we wat verder: we nodigden 10 mysteryshoppers uit om de Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2023 (KCJ) te testen. Elsbeth Kottelenberg, Data & Insights Manager bij Jaarbeurs, vertelt er meer over. 
Lees meer
Olympische spelen voor jonge impactmakers bij Jaarbeurs
Blog

Olympische spelen voor jonge impactmakers bij Jaarbeurs

In ons Beatrix Theater, waar normaal gesproken musicalsterren op het podium schitteren, komen dit keer jonge impactmakers van over de hele wereld samen voor de feestelijke opening van de Enactus World Cup. Drie dagen lang pitchen 1.500 internationale studenten hun meest impactvolle duurzaamheidsidee aan inspirerende leiders vanuit het bedrijfsleven en vanuit maatschappelijke organisaties. De Enactus World Cup is niet zomaar een evenement; het is een platform waar jonge impactmakers hun ideeën en projecten kunnen delen met de wereld en waar innovatie en passie hand in hand gaan met een duurzame toekomst.
Lees meer
michelle ravesteijn trade mart blog
Blog

Jaarbeurs door de ogen van: Michelle Ravesteijn

Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Jaarbeurs speelt en hoe we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Michelle Ravesteijn is Brand Marketing Manager van Trade Mart Utrecht, dé beurs waar retailers inkopen en inspiratie opdoen voor de segmenten Jewels & Watches, Fashion & Lifestyle, Kitchen & Dining en Home & Living.
Lees meer