Haal het maximale uit je event budget

Hoe haal je het maximale uit je eventbudget?

Het budget. Misschien niet het leukste onderdeel van het organiseren van een event, maar wel een onvermijdelijk én belangrijk onderdeel. Met een budget moet je keuzes maken. 

Maar hoe neem je slimme beslissingen over waar je dit geld aan uitgeeft? Waar begin je zodat jij je Return on Investment kunt verbeteren met minder budget?

Begin met de volgende tips en haal het maximale uit je budget:

  1. Begin met een visie
    Een event maakt onderdeel uit van een hogere visie: een bedrijfs- of afdelingsstrategie, campagne of doelstelling. Deze visie maakt het makkelijker om keuzes te maken in de budgetverdeling.
     

  2. Combineer, recycle en maak keuzes
    Events zijn uitermate geschikt voor het recyclen van fysieke en digitale middelen. Ook het combineren van doelstellingen en doelgroepen kan een besparing in budget opleveren.
     
  3. Zet je netwerk en stakeholders in
    Breng je netwerk in kaart en betrek ze in de eventmarketing-strategie, sponsoring plannen of als mankracht tijdens het event. Collega’s en andere stakeholders zijn al betrokken bij de organisatie en kunnen helpen bij het overbrengen van de bedrijfsvisie.

 

Budget

Wil je meer leren over dit onderwerp of andere tips voor het organiseren van succesvolle events? Download dan ons volledige whitepaper over de ROI van je beursdeelname maximaliseren!

Vul je gegevens hieronder in en je ontvangt het whitepaper met de tips zo snel mogelijk in je mailbox.

Blogs

Flexibele plug & play audiovisuele technologie licht geluid event

De enige checklist die je nodig hebt om een congres te organiseren

Je hebt besloten een congres te organiseren. Je bent goed voorbereid, je weet waar je naar toe wil en in grote lijnen heb je de dag voor ogen. Toch blijkt het organiseren lastiger dan gedacht. Hoe selecteer je leveranciers en wanneer moet je een spreker boeken? Gebruik deze checklist om een succesvol congres te organiseren.
Lees meer
Beurs duurzaamheid evenementensector installatiesector - VSK

De VSK-beurs bewijst: duurzaamheid is hét thema in de installatiesector

De VSK-beurs 2022, die vorige week plaatsvond in de Jaarbeurs, was vanaf het startschot al een bijzondere editie. Minister Hugo de Jonge (Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening) maakte er namelijk bekend dat het vanaf 2026 verplicht wordt om een hybride of volledig elektrische warmtepomp te installeren. Werk aan de winkel voor installateurs dus. De beursvloer weerspiegelde dat en liet zien dat duurzaamheid meer dan ooit op het netvlies van de installatiewereld staat.
Lees meer
Trends in  events 2022 post-corona - Jaarbeurs Blog

3 post-corona trends waar je rekening mee moet houden

Een tijdje geleden hebben we met een grote glimlach de coronamaatregelen uitgezwaaid. Wat is het fijn om weer oude routines op te pakken. En toch is niet alles hetzelfde: de afgelopen twee jaar hebben namelijk hun sporen achtergelaten. Niek Krebbers, Salesmanager Acquisitie en Concepten Derden, vertelt over de ontwikkelingen, verschuivingen en trends die hem opvallen.
Lees meer
Online evenement Jaarbeurs

Online events: 6 tips om de aandacht vast te houden

KLIK! En met één simpele druk op de knop is een online kijker vertrokken. Bij een online event is de drempel om weg te ‘lopen’ nou eenmaal een stuk lager dan bij een fysiek event. Aan jou, als organisator, de taak om hen geboeid te houden achter dat scherm. Met deze 6 tips trek je die online deelnemers het scherm in en blijven ze kijken tot de laatste minuut. 
Lees meer
Zo zorg je dat jouw beursdeelname succesvol wordt - Jaarbeurs Event Exchibition Centre

Zo zorg je dat jouw beursdeelname succesvol wordt

Vroeger was een beursdeelname de enige manier om een deal te sluiten. Deed je een beetje goed je best, dan zat je voor een jaar gebakken. Tientallen jaren later zijn er veel meer manieren om zaken te doen. Deals worden op kantoor gesloten, productlanceringen gaan online en potentiële leads krijg je via social media. En toch zijn beurzen effectiever dan ooit. Want wie succesvolle beursmarketing toepast, ziet kansen stijgen. Majid Abou, Exhibitor Succes Manager bij Jaarbeurs, geeft tips hoe je het meest uit je beursdeelname haalt én hoe je dat succes kunt meten.
Lees meer
KreaDoe Lentefestival Jaarbeurs

5 zaken die mensen belangrijk vinden als ze een event bezoeken

Onze deuren staan wijd open en we hebben de eerste bezoekers alweer met open armen mogen ontvangen. Maar toch nog even een kleine opfriscursus: wat vinden mensen nou écht belangrijk wanneer ze een event bezoeken? Dit zijn vijf cruciale factoren.
Lees meer