Organiseer jouw congres, bedrijfsevenement, conferentie of bijeenkomst bij Jaarbeurs in Utrecht.

5 zaken die mensen belangrijk vinden als ze een event bezoeken

Yesss! We mogen weer. Onze deuren staan wijd open en we hebben de eerste bezoekers alweer met open armen mogen ontvangen. Heerlijk om te doen, maar ook weer even inkomen. En hoe zit dat met jou? Heb jij ook wel behoefte aan een kleine opfriscursus bij het organiseren van je event? We zetten alles weer even op een rijtje: wat vinden mensen nou écht belangrijk wanneer ze een event bezoeken? Welke onderdelen mogen niet ontbreken op jouw event? Dit zijn vijf cruciale factoren:

  1. Horeca
  2. Beleving
  3. Ontmoetingen
  4. Goede bereikbaarheid
  5. Duurzaamheid

1. Horeca 

Toegegeven; je gaat niet alleen naar een evenement voor de horeca (tenzij je naar een horecabeurs gaat), maar het is wel een vitaal onderdeel. Mensen vinden het fijn om even niet aan de lunch of diner te hoeven denken. Want bij een dagje weg, hoort natuurlijk ook een hapje en een drankje. Daarnaast spreekt het bezoekers aan om eens iets nieuws te proberen. Denk aan bijzondere bites of lekkere broodjes met een originele twist. Iets wat je thuis niet krijgt of de tijd niet voor hebt. Dus, zet hoog op de lijst: voldoende eet- en drinkmogelijkheden.

Jaarbeurs horeca catering vergaderen congressen beurzen Utrecht

2. Beleving

Met alleen interessante content kom je er niet (meer). We willen beleving. Actie! Heeft jouw event een ‘wauw-effect’? Dan kun je er zeker van zijn dat bezoekers graag jaar na jaar terug willen komen. Probeer je event eens te bekijken door de bril van je bezoeker. Zorg dat ze stijl achterover slaan van de leuke activiteiten of de prachtige aankleding. Bewonder en verwonder: niks is te gek. Zolang die monden maar opengaan van verbazing, dan zit je goed.

 

“Bezoekers willen waar voor hun geld, tijd of energie. Hoe...? Beleving!”

3. Mensen ontmoeten

Tja, het is misschien wel de #1 reden om naar een event te gaan. Nieuwe mensen ontmoeten. En ein-de-lijk kan het weer. Maak daarom verbinding met elkaar mogelijk. Stimuleer bijvoorbeeld georganiseerde 1-op-1 gesprekken, breakout-groups of ontmoetingen bij stands. Bij een festival of muziekevenement mag je ervan uitgaan dat bezoekers vanzelf lekker met elkaar mengen. Maar zorg er wel voor dat er altijd genoeg plek is. Een fijne chill-ruimte met loungebanken en picknicktafels bijvoobeeld.

4. Goede bereikbaarheid

Een inkoppertje natuurlijk. En eigenlijk spreekt dit voor zich, maar soms vergeten we het belang van goede bereikbaarheid. Dit kan zomaar de doorslag zijn om wel of niet naar een event te gaan. Is je event in een uithoek van Nederland of juist midden in het land? Te bereiken met OV, en ook makkelijk met de auto? En hoe is de parkeermogelijkheid? Een goede locatie en de bereikbaarheid is KEY voor bezoekers.

Jaarbeurs is als evenementenlocatie bijzonder goed bereikbaar, in het hart van Nederland. Ons Beatrixgebouw met het Beatrix Theater ligt direct naast Utrecht Centraal Station. De 11 hallen van het Event & Exhibtion Centre en onze congreslocaties Supernova, Media Plaza en Julianagebied vind je aan de overkant van de straat.

Daarnaast is er met ruim 4300 eigen parkeerplekken altijd een plekje voor jouw auto beschikbaar.

 

“Trein, auto, fiets of te voet: bereikbaarheid is een doorslaggevende factor voor mensen om een event te bezoeken.”

5. Duurzaamheid

Duurzaamheid komt overal steeds hoger op de agenda te staan. En laten we eerlijk zijn, grote events staan niet bekend om hun duurzame karakter. Maar dat wil niet zeggen dat mensen het niet belangrijk vinden. Ook jouw event kan een duurzaam karakter hebben. Denk bij elke beslissing na welke impact het op het milieu heeft en of er een beter alternatief is. Vind je het lastig om duurzame keuzes te maken? Wij helpen je een handje! Bij Jaarbeurs hebben we onszelf een duurzaam doel gesteld: we willen de duurzaamste congres- en eventlocatie van Europa zijn. Op deze pagina lees je hoe wij willen bijdragen aan een duurzame toekomst.

“Duurzaam event: denk bij elke beslissing na of er een beter alternatief is voor het milieu”

Hulp nodig met bezoekers trekken?

Of het nou gaat om de bovenstaande vijf punten af te strepen of als je extra tips wilt om meer bezoekers naar je live event te trekken... Wij staan klaar om jouw event succesvol te maken.

Kom jij je event organiseren bij de jaarbeurs?

Bij Jaarbeurs krijg je meer dan alleen vierkante meters. Met uitzonderlijke evenementen en bijzondere ervaringen willen wij bezoekers dag-in dag-uit stimuleren en inspireren. Heb jij een creatief idee en sta je te springen om het te organiseren? Neem contact met ons op of lees meer over het organiseren van jouw beurs of evenement bij Jaarbeurs.

Blogs

Trends in  events 2022 post-corona - Jaarbeurs Blog

3 post-corona trends waar je rekening mee moet houden

Een tijdje geleden hebben we met een grote glimlach de coronamaatregelen uitgezwaaid. Wat is het fijn om weer oude routines op te pakken. En toch is niet alles hetzelfde: de afgelopen twee jaar hebben namelijk hun sporen achtergelaten. Niek Krebbers, Salesmanager Acquisitie en Concepten Derden, vertelt over de ontwikkelingen, verschuivingen en trends die hem opvallen.
Lees meer
Online evenement Jaarbeurs

Online events: 6 tips om de aandacht vast te houden

KLIK! En met één simpele druk op de knop is een online kijker vertrokken. Bij een online event is de drempel om weg te ‘lopen’ nou eenmaal een stuk lager dan bij een fysiek event. Aan jou, als organisator, de taak om hen geboeid te houden achter dat scherm. Met deze 6 tips trek je die online deelnemers het scherm in en blijven ze kijken tot de laatste minuut. 
Lees meer
Zo zorg je dat jouw beursdeelname succesvol wordt - Jaarbeurs Event Exchibition Centre

Zo zorg je dat jouw beursdeelname succesvol wordt

Vroeger was een beursdeelname de enige manier om een deal te sluiten. Deed je een beetje goed je best, dan zat je voor een jaar gebakken. Tientallen jaren later zijn er veel meer manieren om zaken te doen. Deals worden op kantoor gesloten, productlanceringen gaan online en potentiële leads krijg je via social media. En toch zijn beurzen effectiever dan ooit. Want wie succesvolle beursmarketing toepast, ziet kansen stijgen. Majid Abou, Exhibitor Succes Manager bij Jaarbeurs, geeft tips hoe je het meest uit je beursdeelname haalt én hoe je dat succes kunt meten.
Lees meer
KreaDoe Lentefestival Jaarbeurs

5 zaken die mensen belangrijk vinden als ze een event bezoeken

Onze deuren staan wijd open en we hebben de eerste bezoekers alweer met open armen mogen ontvangen. Maar toch nog even een kleine opfriscursus: wat vinden mensen nou écht belangrijk wanneer ze een event bezoeken? Dit zijn vijf cruciale factoren.
Lees meer
Heroes Dutch Comic Con Jaarbeurs 2022

Een terugblik op de eerste weken zonder maatregelen

Na twee jaar hollen, stilstaan en onzekerheid is het eindelijk zo ver: de deuren van Jaarbeurs zijn weer weer volledig open en daar is al flink gebruik van gemaakt. Met prachtige beurzen als Heroes Dutch Comic Con, EventSummit en het KreaDoe Lentefestival is het duidelijk waarvoor we het doen: de live ontmoeting blijft speciaal en zal zeker niet verdwijnen.
Lees meer
80 tips om bezoekers weer na je beurs te trekken na corona - evenementen organiseren - evenementenlocatie utrecht

8 tips om bezoekers weer naar je live event te trekken

Na twee jaar corona is het best even schakelen, voor zowel eventmanagers, organisators en marketeers, als voor de bezoekers. Veel mensen moeten nu toch weer een mentale drempel over. Dus hoe overtuig je hen om dat jouw event een niet-te-missen gebeurtenis is en hoe trek je weer volle zalen?
Lees meer