You are here:

Pers

Welkom op de perspagina van Jaarbeurs. Hier vind je recente persberichten en de contactgegevens van onze woordvoerders.

Geïnteresseerd in onze persberichten? Meld je via onderstaand formulier aan voor onze perslijst.

Woordvoerders

Image

Frank Tebbe 
Hoofd Corporate Communicatie & PR

+316 533 185 25
Frank.Tebbe@Jaarbeurs.nl

 

Image

Neelke Kok  
PR & Communicatie Adviseur

+316 125 461 71
Neelke.kok@jaarbeurs.nl

Laatste nieuws

Image

Jaarbeurs sluit 2020 af met verlies èn vertrouwen in de toekomst

Crisis benut om te investeren in innovatie en digitalisering De Koninklijke Jaarbeurs heeft het verlies in coronajaar 2020 weten te beperken tot 12,4 miljoen euro (2019: ruim 12 miljoen netto-winst). Het beurzen- en evenementencomplex zag de omzet in het verslagjaar meer dan halveren, tot 58 miljoen euro (2019: 141 miljoen). Omdat de Jaarbeurs een succesvol 2019 achter de rug had en dankzij de corona-werkgelegenheidsregeling van de rijksoverheid (NOW), is de financiële situatie nog steeds solide en kijkt ze met vertrouwen uit naar de toekomst. 2020 is dankzij de goede uitgangspositie daarom ook gebruikt om de duurzaamheidsstrategie te versnellen en om verder te investeren in technologie, digitalisering en innovatie. CEO van de Koninklijke Jaarbeurs Albert Arp: “2020 is zonder twijfel een van de meest bijzondere jaren uit onze 104-jarige geschiedenis. In het begin van het jaar zette de goede financiële trend, die we vanaf 2016 hadden ingezet, zich nog onverminderd voort. Daardoor gingen we gelukkig financieel top-fit de crisis in en komen wij er ook weer fit uit. Ingrijpen in het personeelsbestand konden we gelukkig lang uitstellen en tot een minimum beperken.” China activiteiten herstelden zich in tweede helft van het verslagjaar De Jaarbeurs is ook actief in onder ander Azië met haar dochterondernemingen: “Door de stringente aanpak van de Chinese overheid, kon onze dochteronderneming in Shanghai in de loop van juni alweer de deuren openen en heeft het in 2020 goede resultaten kunnen laten zien. Die ervaring sterkt ons in het vertrouwen dat we ook in Nederland een herstel zullen gaan zien in beurzen, congressen, evenementen en andere bijeenkomsten, zodra dat weer veilig kan”. Investeren en nieuwbouw De Jaarbeurs heeft 2020 aangegrepen om flink te investeren in veiligheid, digitalisering, technologie, duurzaamheid en innovatie, zodat de Jaarbeurs na de crisis aantrekkelijk en goed beslagen ten ijs komt. Arp voorziet een gefaseerde opstart in de tweede helft van 2021; “Ik zie ook dit jaar als een jaar van verder investeren en transformeren, om ook de komende jaren net zo succesvol te kunnen zijn als voor de crisis. Ook blijven we onverminderd doorwerken aan onze nieuwbouwplannen om de meest duurzame evenementenlocatie van Europa te worden, in een nieuw en bruisend Utrechts Beurskwartier.”

Image

Eerste online editie Infosecurity.be, Data & Cloud Expo

“Wat een verademing om een andere manier van presenteren te zien. Geweldig dit format!”, is een van de vele positieve reacties die in de live chat van het online event Infosecurity.be, Data & Cloud Expo op 31 maart en 1 april werd gegeven. De eerste online editie van de IT-vakbeurs, vond afgelopen week live vanuit Brussels Expo plaats. IT-managers en -professionals uit binnen- en buitenland volgen een interactief programma, waarbij de wereld van IT transformatie, inclusief de bijbehorende uitdagingen en oplossingen, centraal stond. Onder andere Microsoft, Google en Amazon Web Services, maar ook de grootste Belgische bank ‘KBC’ en mensen van LSEC (Leaders in European Security) waren onderdeel van het programma. Daarbij kwam het “nieuwe werken” aan het licht vanwege de sprekers die vanuit alle hoeken van de wereld aanhaakten. Zo waren er livestreams tussen India, Frankrijk, Nederland, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Portugal. Als host van het event begeleide Wim de Vilder, de bekendste nieuwsanker van de VRT in België, bijna 100 inhoudelijke sessies. Daarnaast werd de interactie met de bezoekers gezocht middels een online chat en verschillende interactieve tools. Vragen werden live beantwoorden en er werd direct gereageerd op nieuwe opmerkingen. Reacties als “Dat matchmaking platform is echt top”, “Bedankt voor de geweldige inzichten” en “Wat een gepassioneerde spreker” kwamen in de chat voorbij. Als je als bezoeker graag wilde netwerken, was je ook aan het juiste adres. Het online platform gaf, op basis van het profiel van de bezoeker, automatisch aanbevelingen voor relevante connecties. Zo kwamen vakgenoten, sprekers en exposanten gemakkelijk met elkaar in contact en kon, binnen een paar keer klikken, een 1-op-1 meeting worden ingepland. We kijken met enthousiasme terug op de eventdagen en richten ons nu weer op een volgende editie in 2022, waarbij we zoeken naar een passende, hybride vorm en de succesformule van het matchen via het online platform willen behouden.

Geïnteresseerd in onze persberichten?