Ruud Koolen nieuwe director Dutch Health Hub bij Jaarbeurs

Image

Jaarbeurs benoemt mediaprofessional uit de gezondheidszorg voor vernieuwing en ontwikkeling merken voor de zorg

Ruud Koolen treedt per 1 mei 2020 aan in de functie director Dutch Health Hub bij Jaarbeurs. In deze nieuwe functie zal hij verder bouwen aan de ontwikkeling van de positie in de gezondheidszorg en deze verbinden aan digital. Jaarbeurs ziet de markt van de gezondheidszorg als een markt waar Jaarbeurs voor de komende jaren een prominente en sterke positie wil opbouwen.  

Ruud Kolen

Foto: Jan Banning

Carrière

Als initiator, editor en leider van publicaties en seminars heeft Ruud zijn sporen in de gezondheidszorg verdiend. In een overvolle markt van vakbladen voor bestuurders in de zorg, bedacht en ontwikkelde Ruud Koolen in 2008 Skipr, het crossmediale communicatieplatform voor beslissers in de zorg. Naast Zorgvisie, waarvan Koolen van 2000 tot 2008 hoofdredacteur was, ontwikkelde Skipr zich tot een leidend merk. Met de overname van Reed Business door Springer Media in 2015, werd hij uitgever van Zorgvisie en Skipr en stond hij in 2018 aan de wieg van Qruxx, het kennisplatform voor value based healthcare. 

Innovatie van Zorgtitels

Ruud is enthousiast over zijn stap naar Jaarbeurs: “Ik wil graag bijdragen aan de ambitie van Jaarbeurs om mensen in de zorg te inspireren en elkaar rondom dit thema te laten ontmoeten. Ik kijk er naar uit om samen met de Jaarbeurs-collega’s en strategische partners events en digitale platformen te innoveren om meer dan relevant te kunnen zijn voor zorgprofessionals.”

Albert Arp, CEO van Jaarbeurs Holding, is blij met de komst van Ruud: “In onze ambitie om betekenisvol te zijn in de zorg, denken wij in Ruud de juiste persoon te hebben aangetrokken. Zijn netwerk en kennis om de stakeholders en de industrie te verbinden zullen een vliegwiel zijn om onze positie in de zorg te versterken.”

Over Jaarbeurs

Jaarbeurs erkent haar belang in de rol die ze speelt bij het verbinden van mensen, merken en markten. Jaarbeurs organiseert en faciliteert het hele jaar door live-evenementen en online platforms, waardoor waardevolle ervaringen en connecties ontstaan. Jaarlijks verwelkomt Jaarbeurs ongeveer 2,4 miljoen bezoekers op beurzen, evenementen, congressen en vergaderingen.

Image

KPN kiest voor duurzaam partnership met Dutch Health Hub van de Jaarbeurs

Utrecht, 14 september 2021. KPN Health, digitale partner van de zorgsector, kiest voor een duurzaam marketingpartnership met de Dutch Health Hub, het recent opgerichte kennis- en innovatieplatform dat een motor wil zijn voor toekomstbestendige zorg. KPN en de Dutch Health Hub zetten zich beide in voor een innovatieve digitaliseringsslag in de zorg en dat is terug te zien in deze overeenkomst. De komende maanden starten KPN Health en de Dutch Health Hub gezamenlijke campagnes. Beide bedrijven zijn al enige tijd bezig om de digitalisering in de zorg te versnellen. KPN doet dat bijvoorbeeld in de vorm van KPN Health Exchange – het uitwisselen van vertrouwelijke informatie in systemen op een goed beveiligde manier. De Dutch Health Hub doet dat door partijen in de zorg live en online bij elkaar te brengen voor inspiratie, kennisuitwisseling en strategievorming. De samenwerking begint met een webinar van KPN Health over Health Exchange. Vanwege de huidige coronarichtlijnen, vindt de sessie online plaats in de Jaarbeurs Studio. Tijdens dit webinar komen ervaringsdeskundigen en experts uit de zorg aan het woord. De campagne van de samenwerking wordt voortgezet in het najaar en wordt inhoudelijk nog vorm gegeven. Vinood Mangroelal (EVP KPN Health): ‘Vanuit onze missie om de zorg samen toegankelijk te houden, digitaal en persoonlijk, is een partnership met de Dutch Health Hub erg logisch. Wij zien veel potentie in dit nieuwe initiatief en kijken er naar uit om samen met Ruud en zijn team nuttige content en initiatieven op te zetten waarmee wij samen met verschil kunnen maken’ Director Dutch Health Hub Ruud Koolen is erg blij met dit nieuwe partnership: “KPN Health en de Dutch Health Hub vinden elkaar in de ambitie om de zorg duurzaam en toekomstbestendig te maken. Digitalisering is daarbij cruciaal. Wij gaan elkaar de komende tijd versterken in het leveren van ijzersterke kennis en informatie, waarmee we beslissers in de zorg echt verder kunnen helpen in hun strategievorming op dit gebied. Juist nu is een versnelling in digitalisering cruciaal om de zorg goed overeind te kunnen houden.” Vandaag, 14 september, hebben Vinood Mangroelal en Ruud Koolen de overeenkomst ondertekend in de Jaarbeurs Studio. Over KPN Health Dagelijks ondersteunen wij zorgorganisaties op weg naar een digitale toekomst. Een toekomst waarin we samen de zorg toegankelijk houden, digitaal en persoonlijk. Met technologie die ondersteunt, makkelijk in gebruik is en aansluit op de behoefte van mensen. Wij snappen dat digitalisering ook vragen oproept. Hoe werkt u samen met andere zorgverleners, wat is de nieuwe rol van de patiënt? Hoe gaat u om met veiligheid, betrouwbaarheid, digitale identiteit? Gebruik daarom onze expertise over veilige informatie-uitwisseling in de zorg. KPN Health is uw partner op het gebied van Netwerk, ICT en Security in de zorg. Meer informatie: https://www.kpn.com/zakelijk/branches/zorg.htm Over Dutch Health Hub De Dutch Health Hub is een initiatief van de Jaarbeurs. We willen partijen samenbrengen en in beweging zetten. We creëren nieuwe coalities die samenwerken en innoveren. Met als doel betaalbare, betere en duurzamere zorg met meer aandacht voor gezondheid en preventie. Meer informatie: https://www.dutchhealthhub.nl/

Image

Grootste evenement voor digitalisering van de zorg live in Utrecht

Zorg & ICT van 2 tot en met 4 november in de Jaarbeurs Utrecht, 13 september 2021 – Zorg & ICT, het grootste live evenement over digitalisering van de zorg, vindt van dinsdag 2 tot en met donderdag 4 november plaats in de Jaarbeurs in Utrecht. Zeker nu is de behoefte groot om de zorg persoonlijker, goedkoper, slimmer, duurzamer en sneller te maken. Onder het thema Keep up the Change besteedt Zorg & ICT ruim aandacht aan deze uitdagingen. De registratie is inmiddels geopend en de toegang is gratis. Aanmelden kan via de website https://www.zorg-en-ict.nl/. Audrey Wilschut van Zorg & ICT: “We kijken er erg naar uit om iedereen weer live te ontmoeten. Drie dagen lang is Zorg & ICT hét podium voor leveranciers die met hun relevante en slimme ICT-oplossingen en technologieën willen bijdragen aan een duurzame en toekomstbestendige zorg. Professionals in de zorgsector bezoeken de beurs voor de nieuwste kennis en inzichten, inspiratie, het spotten van de laatste innovaties en om ervaringen te delen en te netwerken met vakgenoten. We hebben een mooi scala aan exposanten en een uitgebreid en boeiend sprekersprogramma. We hebben er zin in.” Onderwerpen rondom digitale zorg die tijdens Zorg & ICT aan bod komen zijn onder andere de juiste zorg op de juiste plek, gegevensuitwisseling, datagedreven zorg, de opschaling en implementatie van innovatie, en zorgplatformen en regiosamenwerking. De Jaarbeurs heeft uitgebreide maatregelen genomen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, zodat live bijeenkomsten volgens de hoogste veiligheidsnormen kunnen plaatsvinden. Daarvoor ontving de Jaarbeurs als eerste evenementenlocatie in Nederland het speciale Kiwa-keurmerk. Meer informatie is te vinden op www.zorg-en-ict.nl. Bezoekers kunnen zich daar ook registreren.