Reisfoto van het Jaar Verkiezing 2019

Image
Reisfoto van het Jaar Verkiezing 2019

Getaway Travel, Essential Costa Rica en Vakantiebeurs lanceren Reisfoto van het Jaar Verkiezing 2019

Uitreiking vierde editie grootste reisfotowedstrijd van Nederland op Photo Friday

Het online reisplatform Getaway Travel lanceert in samenwerking met Vakantiebeurs en Essential Costa Rica de Reisfoto van het Jaar Verkiezing 2019. De maker van de mooiste (verre)reisfoto wint twee tickets naar Costa Rica. De winnaar wordt op Photo Friday op Vakantiebeurs bekendgemaakt. Op deze dag, vrijdag 17 januari 2020, worden bezoekers van Vakantiebeurs met workshops en masterclasses op gebied van reisfotografie geïnspireerd door Vakantiebeurs en Getaway Travel.

Reisfoto van het Jaar
De Reisfoto van het Jaar Verkiezing beleeft dit jaar haar vierde editie. Aan de vorige edities deden meer dan 18.000 (amateur)fotografen mee en meer dan 100.000 reizigers brachten hun stem uit.
De winnaar wordt bepaald door een vakjury van docenten van de Getaway Academy. De Getaway Academy is het opleidingsinstituut van Getaway Travel waar semiprofessionele en amateurcontentmakers opgeleid worden binnen de vakgebieden reisfotografie, reisvideo , travelbloggen en copywriting.

Inzending vanaf heden mogelijk
Tot 6 januari is het mogelijk om foto’s in te zenden door deze te uploaden op de reisfotopagina van Getaway Travel. Op dat moment kan direct worden gestemd. De twintig foto’s met de meeste stemmen maken kans om tot winnaar van de Reisfoto van het Jaar Verkiezing te worden gekozen. Daarnaast worden tien inzendingen door een vakjury gekozen. De ingezonden foto’s worden door hen beoordeeld op de eigenschappen origineel, persoonlijk, inspirerend en een beetje fun. In de week van 13 januari worden de dertig genomineerde kenbaar gemaakt via de kanalen van Getaway. Op vrijdag 17 januari wordt vervolgens op Vakantiebeurs de winnende foto gekozen.

Photo Friday
De Reisfoto van het Jaar Verkiezing heeft een rechtstreekse verbinding met Vakantiebeurs die van 16 tot en met 19 januari 2020 in Jaarbeurs gehouden wordt. Op Photo Friday geven de docenten van de Getaway Academy namelijk workshops en masterclasses. Op het programma staan onder meer workshops portretfotografie, wildlifefotografie en fotografie met je smartphone.

De genomineerde deelnemers zijn aanwezig bij de uitreiking van de reisfotowedstrijd. Hun foto's worden besproken door de vakjury en uiteindelijk verlaat één winnaar Jaarbeurs met twee tickets Costa Rica op zak.

Deelname is doneren – Jouw verre reis is meer waard dan je denkt!
De deelnemers dragen met het inzenden van hun mooiste foto bij aan een groenere aarde. Hiermee genereren zij namelijk ‘groene schepjes’ die Getaway Travel vervolgens omzet in een donatie aan goededoelenorganisatie Justdiggit. Justdiggit ziet de oplossing van klimaatverandering in het vruchtbaar maken van droge stukken land, samen met de lokale bevolking.

Over Getaway Travel & JustDiggit
Online reisplatform Getaway Travel en goededoelenorganisatie JustDiggit werken actief samen voor een groenere aarde. Getaway Travel is de organisatie achter dertien online reismagazines, waaronder Afrika.nlAmerika.nlAustralie.nlAzie.nlZuid-Afrika.nl en ZuidAmerika.nl. Op deze reiswebsites krijgen jaarlijks meer dan vier miljoen reizigers reisadvies om hun droomreis waar te maken. Getaway Travel doet graag iets terug voor de aarde.

JustDiggit zet zich in om stukken grond vruchtbaar te maken (en houden) in gebieden waar droogte en armoede zwaar drukken op overlevingskansen van burgers, landbouw, economische groei en hiermee dus ook de kwaliteit van leven. JustDiggit krijgt hierbij steun van ambassadeurs als Floortje Dessing, André Kuipers en Desmond Tutu. Door bij Getaway Travel beoordelingen en/of reviews van organisaties, bestemmingen en highlights achter te laten, spaar je automatisch voor groene schepjes. Getaway Travel zet deze schepjes vervolgens om in een donatie aan JustDiggit. 

Image

KPN kiest voor duurzaam partnership met Dutch Health Hub van de Jaarbeurs

Utrecht, 14 september 2021. KPN Health, digitale partner van de zorgsector, kiest voor een duurzaam marketingpartnership met de Dutch Health Hub, het recent opgerichte kennis- en innovatieplatform dat een motor wil zijn voor toekomstbestendige zorg. KPN en de Dutch Health Hub zetten zich beide in voor een innovatieve digitaliseringsslag in de zorg en dat is terug te zien in deze overeenkomst. De komende maanden starten KPN Health en de Dutch Health Hub gezamenlijke campagnes. Beide bedrijven zijn al enige tijd bezig om de digitalisering in de zorg te versnellen. KPN doet dat bijvoorbeeld in de vorm van KPN Health Exchange – het uitwisselen van vertrouwelijke informatie in systemen op een goed beveiligde manier. De Dutch Health Hub doet dat door partijen in de zorg live en online bij elkaar te brengen voor inspiratie, kennisuitwisseling en strategievorming. De samenwerking begint met een webinar van KPN Health over Health Exchange. Vanwege de huidige coronarichtlijnen, vindt de sessie online plaats in de Jaarbeurs Studio. Tijdens dit webinar komen ervaringsdeskundigen en experts uit de zorg aan het woord. De campagne van de samenwerking wordt voortgezet in het najaar en wordt inhoudelijk nog vorm gegeven. Vinood Mangroelal (EVP KPN Health): ‘Vanuit onze missie om de zorg samen toegankelijk te houden, digitaal en persoonlijk, is een partnership met de Dutch Health Hub erg logisch. Wij zien veel potentie in dit nieuwe initiatief en kijken er naar uit om samen met Ruud en zijn team nuttige content en initiatieven op te zetten waarmee wij samen met verschil kunnen maken’ Director Dutch Health Hub Ruud Koolen is erg blij met dit nieuwe partnership: “KPN Health en de Dutch Health Hub vinden elkaar in de ambitie om de zorg duurzaam en toekomstbestendig te maken. Digitalisering is daarbij cruciaal. Wij gaan elkaar de komende tijd versterken in het leveren van ijzersterke kennis en informatie, waarmee we beslissers in de zorg echt verder kunnen helpen in hun strategievorming op dit gebied. Juist nu is een versnelling in digitalisering cruciaal om de zorg goed overeind te kunnen houden.” Vandaag, 14 september, hebben Vinood Mangroelal en Ruud Koolen de overeenkomst ondertekend in de Jaarbeurs Studio. Over KPN Health Dagelijks ondersteunen wij zorgorganisaties op weg naar een digitale toekomst. Een toekomst waarin we samen de zorg toegankelijk houden, digitaal en persoonlijk. Met technologie die ondersteunt, makkelijk in gebruik is en aansluit op de behoefte van mensen. Wij snappen dat digitalisering ook vragen oproept. Hoe werkt u samen met andere zorgverleners, wat is de nieuwe rol van de patiënt? Hoe gaat u om met veiligheid, betrouwbaarheid, digitale identiteit? Gebruik daarom onze expertise over veilige informatie-uitwisseling in de zorg. KPN Health is uw partner op het gebied van Netwerk, ICT en Security in de zorg. Meer informatie: https://www.kpn.com/zakelijk/branches/zorg.htm Over Dutch Health Hub De Dutch Health Hub is een initiatief van de Jaarbeurs. We willen partijen samenbrengen en in beweging zetten. We creëren nieuwe coalities die samenwerken en innoveren. Met als doel betaalbare, betere en duurzamere zorg met meer aandacht voor gezondheid en preventie. Meer informatie: https://www.dutchhealthhub.nl/

Image

Grootste evenement voor digitalisering van de zorg live in Utrecht

Zorg & ICT van 2 tot en met 4 november in de Jaarbeurs Utrecht, 13 september 2021 – Zorg & ICT, het grootste live evenement over digitalisering van de zorg, vindt van dinsdag 2 tot en met donderdag 4 november plaats in de Jaarbeurs in Utrecht. Zeker nu is de behoefte groot om de zorg persoonlijker, goedkoper, slimmer, duurzamer en sneller te maken. Onder het thema Keep up the Change besteedt Zorg & ICT ruim aandacht aan deze uitdagingen. De registratie is inmiddels geopend en de toegang is gratis. Aanmelden kan via de website https://www.zorg-en-ict.nl/. Audrey Wilschut van Zorg & ICT: “We kijken er erg naar uit om iedereen weer live te ontmoeten. Drie dagen lang is Zorg & ICT hét podium voor leveranciers die met hun relevante en slimme ICT-oplossingen en technologieën willen bijdragen aan een duurzame en toekomstbestendige zorg. Professionals in de zorgsector bezoeken de beurs voor de nieuwste kennis en inzichten, inspiratie, het spotten van de laatste innovaties en om ervaringen te delen en te netwerken met vakgenoten. We hebben een mooi scala aan exposanten en een uitgebreid en boeiend sprekersprogramma. We hebben er zin in.” Onderwerpen rondom digitale zorg die tijdens Zorg & ICT aan bod komen zijn onder andere de juiste zorg op de juiste plek, gegevensuitwisseling, datagedreven zorg, de opschaling en implementatie van innovatie, en zorgplatformen en regiosamenwerking. De Jaarbeurs heeft uitgebreide maatregelen genomen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, zodat live bijeenkomsten volgens de hoogste veiligheidsnormen kunnen plaatsvinden. Daarvoor ontving de Jaarbeurs als eerste evenementenlocatie in Nederland het speciale Kiwa-keurmerk. Meer informatie is te vinden op www.zorg-en-ict.nl. Bezoekers kunnen zich daar ook registreren.