Reisfoto van het Jaar Verkiezing 2019

Image
Reisfoto van het Jaar Verkiezing 2019

Getaway Travel, Essential Costa Rica en Vakantiebeurs lanceren Reisfoto van het Jaar Verkiezing 2019

Uitreiking vierde editie grootste reisfotowedstrijd van Nederland op Photo Friday

Het online reisplatform Getaway Travel lanceert in samenwerking met Vakantiebeurs en Essential Costa Rica de Reisfoto van het Jaar Verkiezing 2019. De maker van de mooiste (verre)reisfoto wint twee tickets naar Costa Rica. De winnaar wordt op Photo Friday op Vakantiebeurs bekendgemaakt. Op deze dag, vrijdag 17 januari 2020, worden bezoekers van Vakantiebeurs met workshops en masterclasses op gebied van reisfotografie geïnspireerd door Vakantiebeurs en Getaway Travel.

Reisfoto van het Jaar
De Reisfoto van het Jaar Verkiezing beleeft dit jaar haar vierde editie. Aan de vorige edities deden meer dan 18.000 (amateur)fotografen mee en meer dan 100.000 reizigers brachten hun stem uit.
De winnaar wordt bepaald door een vakjury van docenten van de Getaway Academy. De Getaway Academy is het opleidingsinstituut van Getaway Travel waar semiprofessionele en amateurcontentmakers opgeleid worden binnen de vakgebieden reisfotografie, reisvideo , travelbloggen en copywriting.

Inzending vanaf heden mogelijk
Tot 6 januari is het mogelijk om foto’s in te zenden door deze te uploaden op de reisfotopagina van Getaway Travel. Op dat moment kan direct worden gestemd. De twintig foto’s met de meeste stemmen maken kans om tot winnaar van de Reisfoto van het Jaar Verkiezing te worden gekozen. Daarnaast worden tien inzendingen door een vakjury gekozen. De ingezonden foto’s worden door hen beoordeeld op de eigenschappen origineel, persoonlijk, inspirerend en een beetje fun. In de week van 13 januari worden de dertig genomineerde kenbaar gemaakt via de kanalen van Getaway. Op vrijdag 17 januari wordt vervolgens op Vakantiebeurs de winnende foto gekozen.

Photo Friday
De Reisfoto van het Jaar Verkiezing heeft een rechtstreekse verbinding met Vakantiebeurs die van 16 tot en met 19 januari 2020 in Jaarbeurs gehouden wordt. Op Photo Friday geven de docenten van de Getaway Academy namelijk workshops en masterclasses. Op het programma staan onder meer workshops portretfotografie, wildlifefotografie en fotografie met je smartphone.

De genomineerde deelnemers zijn aanwezig bij de uitreiking van de reisfotowedstrijd. Hun foto's worden besproken door de vakjury en uiteindelijk verlaat één winnaar Jaarbeurs met twee tickets Costa Rica op zak.

Deelname is doneren – Jouw verre reis is meer waard dan je denkt!
De deelnemers dragen met het inzenden van hun mooiste foto bij aan een groenere aarde. Hiermee genereren zij namelijk ‘groene schepjes’ die Getaway Travel vervolgens omzet in een donatie aan goededoelenorganisatie Justdiggit. Justdiggit ziet de oplossing van klimaatverandering in het vruchtbaar maken van droge stukken land, samen met de lokale bevolking.

Over Getaway Travel & JustDiggit
Online reisplatform Getaway Travel en goededoelenorganisatie JustDiggit werken actief samen voor een groenere aarde. Getaway Travel is de organisatie achter dertien online reismagazines, waaronder Afrika.nlAmerika.nlAustralie.nlAzie.nlZuid-Afrika.nl en ZuidAmerika.nl. Op deze reiswebsites krijgen jaarlijks meer dan vier miljoen reizigers reisadvies om hun droomreis waar te maken. Getaway Travel doet graag iets terug voor de aarde.

JustDiggit zet zich in om stukken grond vruchtbaar te maken (en houden) in gebieden waar droogte en armoede zwaar drukken op overlevingskansen van burgers, landbouw, economische groei en hiermee dus ook de kwaliteit van leven. JustDiggit krijgt hierbij steun van ambassadeurs als Floortje Dessing, André Kuipers en Desmond Tutu. Door bij Getaway Travel beoordelingen en/of reviews van organisaties, bestemmingen en highlights achter te laten, spaar je automatisch voor groene schepjes. Getaway Travel zet deze schepjes vervolgens om in een donatie aan JustDiggit. 

Image

Win de Jaarbeurs voor een eigen Utrechts evenement!

Zomerse actie van RTV Utrecht en de Jaarbeurs: Win de Jaarbeurs voor een eigen Utrechts evenement! Welke evenement zou jij organiseren als je voor 1 dag de Jaarbeurs tot je beschikking krijgt? Nu Nederland langzaam maar zeker weer opengaat, ontstaat er eindelijk weer ruimte voor ontmoetingen. RTV Utrecht en de Jaarbeurs roepen de Utrechters daarom op met leuke ideeën te komen. Iedereen kan plannen insturen: examenfeesten, bruiloften, sportwedstrijden, concerten, festivals of rommelmarkten, in principe is álles mogelijk. Aan het eind van de zomervakantie zal het winnende plan ook daadwerkelijk in de Jaarbeurs gerealiseerd kunnen worden. "Utrecht beschikt met de Jaarbeurs over een unieke plek voor grootschalige ontmoetingen. Nu de wereld eindelijk weer opengaat, willen we de Utrechters laten dromen over het ultieme evenement waarmee we dat kunnen vieren", zegt Peter van der Veer, commercieel directeur van de Jaarbeurs. "Wij stellen hiervoor een gehele hal of de grote zaal van het Beatrix Theater beschikbaar, dus in principe is bijna álles mogelijk. Het moet vooral feestelijk zijn en toegankelijk voor alle Utrechters”. "Mensen hebben reikhalzend uitgekeken naar meer vrijheid. Nu die weer in beeld komt, zijn wij benieuwd welke behoeften er in de provincie leven en met welke creatieve ideeën de Utrechters komen", aldus mediadirecteur William Valkenburg van RTV Utrecht. Alle mediakanalen van RTV Utrecht zullen gedurende de zomermaanden de actie volgen er erover berichten: de voorbereidingen, het juryberaad, het stemmen, de bekendmaking van de winnaar en natuurlijk het evenement zelf. Heb jij een fantastisch idee om de nieuwe vrijheid te vieren? Doe mee met de actie en wie weet mag jij zelf aan het einde van de zomervakantie jouw evenement in de Jaarbeurs realiseren. Wij doen de deur open, doen het licht en de ventilatie aan en de rest is aan jou! Laat ons weten hoe jouw ideale evenement eruitziet en hoe je het denkt te organiseren. Stuur vóór 17 juli je plan, voorzien van toelichting, naar www.jaarbeurs.nl/win. Het liefst met een leuke video of met foto's en/of moodboard. Alles om jouw idee eruit te laten springen. Uit alle inzendingen selecteert een deskundige Utrechtse jury de beste ideeën. Daarna is het de beurt aan het publiek: welk van de geselecteerde ideeën krijgt de meeste stemmen en ontvangt de sleutel tot de Jaarbeurs? De winnaar krijgt dan, voor 1 dag, toegang tot een hal of zaal van de Jaarbeurs! Natuurlijk doet RTV Utrecht verslag van de actie en het uiteindelijke evenement. Op alle belangrijke momenten is de regionale omroep erbij: online, via radio en op TV! Doe mee! Het aanmelden van je idee kan via www.jaarbeurs.nl/win RTV Utrecht is de omroep voor de stad en provincie Utrecht.

Image

Peter Roeleveld en Noah van de Wetering winnen Jaarbeurs Posterwedstrijd 2021

HKU en Koninklijke Jaarbeurs maken winnaars bekend Peter Roeleveld en Noah van de Wetering winnen Jaarbeurs Posterwedstrijd 2021 HKU studenten Peter Roeleveld en Noah van de Wetering hebben de Koninklijke Jaarbeurs Posterwedstrijd 2021 gewonnen. Sinds 1917 heeft de Jaarbeurs een traditie van affiches, gemaakt door Nederlandse ontwerpers. Om te vieren dat de deuren weer open mogen nu de lockdown versoepelt, heeft de Jaarbeurs in samenwerking met HKU (Hogeschool voor de Kunsten Utrecht) studenten uitgedaagd om een affiche voor de opening te maken. Het ontwerp van Roeleveld en Van de Wetering kwam als winnaar uit de bus en is de komende tijd prominent te zien in en om de Jaarbeurs. De jury beoordeelde het affiche als “een prettige poster met een typografie die het contrast zoekt en tegelijkertijd eenheid uitstraalt. Het beeld heeft een diepte en gelaagdheid, met een sterke compositie. De golven in het ontwerp geven het gevoel van levendigheid, een frisse wind. Het daagt je uit om te blijven kijken.” De jury was ook enthousiast dat de twee winnaars met uiteenlopende expertises hebben samengewerkt aan de poster. Peter Roeleveld is tweedejaars student Graphic Design aan HKU, Noah van de Wetering is tweedejaars student Photography. De tweede prijs in de posterwedstrijd werd gewonnen door Noa Wassink, de derde door Daniël Santé. Juryvoorzitter Aletta Kok, directeur marketing en digital van de Jaarbeurs, is onder de indruk van de kwaliteit van de inzendingen: “Geweldig om te zien hoe studenten allemaal hun eigen vertaling hebben gevonden om het moment te vieren dat de Jaarbeurs weer open kan. Wij hebben er erg veel zin om weer gasten en bezoekers te kunnen begroeten en we gaan het winnende affiche ook veel gebruiken in en om het gebouw, ook op onze digitale informatieschermen. Namens de jury feliciteer ik graag alle winnaars en bedank ik alle inzenders voor hun geweldige bijdragen!” De jury van de Koninklijke Jaarbeurs Posterwedstrijd 2021 bestond naast Kok uit HKU docenten Sue Doeksen en Lyanne Tonk, en grafisch ontwerpster Willemijn Staal. De wedstrijd werd bij HKU begeleid door docente Grafisch Ontwerp Anke van Haarlem.