Nieuw locatieconcept ‘SCALA’ bij Jaarbeurs

Image

Geïnspireerd door het wereldberoemde theater La Scala heeft Jaarbeurs in samenwerking met partners IINII, Fraai Projecten, Coreworks en Mertens AVR een nieuw locatieconcept ontwikkeld. In SCALA kunnen maximaal 650 personen coronaproof samenkomen tijdens corporate events, congressen en culturele voorstellingen.

SCALA is in samenwerking met deze partners ontstaan en faciliteert in het organiseren van impactvolle veilige live ontmoetingen. Deze zomer wordt SCALA gebouwd in het Event & Exhibition Centre van Jaarbeurs, zodat organisatoren vanaf 25 september 2020 tot en met 31 december 2020 gebruik kunnen maken van dit tijdelijke concept. Het betreft een kant-en-klare constructie waarbij het een kwestie is van plug & play. Organisatoren kunnen een eigen invulling aan de locatie geven. Lees hier meer over SCALA.

Peter van der Veer, Commercieel Directeur van Jaarbeurs, kijkt uit naar Scala: “Live ontmoetingen zijn in deze tijd waardevoller dan ooit. Daar weten we bij Jaarbeurs alles van. Wij hebben de ruimte en de middelen om veilige ontmoetingen te faciliteren. We zijn daarnaast altijd op zoek naar hoe we waarde kunnen toevoegen aan een evenement. Met SCALA creëren we voor gasten een unieke beleving. Onze inspiratie voor dit locatieconcept komt uit Milaan waar het theater La Scala staat. Ik kijk uit naar de komst van SCALA en de gave evenementen die er kunnen plaatsvinden.”

Het theater

SCALA bestaat uit drie verdiepingen met 129 loges, aparte trapopgangen en wandelpaden. Hiermee wordt een intieme setting gecreëerd waarbij iedereen veilig vanuit een eigen loge dichtbij het podium zit. Vertical seating brengt de beleving dichtbij waardoor alles de onverdeelde aandacht krijgt die het verdiend.

Rob de Otter, Founder & Owner van IINII, licht toe: “Als je mensen uitnodigt, dan moet je hun veiligheid kunnen garanderen. SCALA brengt mensen (veilig) bij elkaar. Van corporate tot culturele events en van congressen tot voorstellingen. Echt op anderhalve meter en toch dichtbij. Waardevolle ontmoetingen in een fantastische ambiance, dat is SCALA.”

De Afstandhouder

Om veiligheid en 1,5 meter afstand voor en/of na een evenement in SCALA te garanderen wordt in de foyer gebruik gemaakt van de Afstandhouder. Dit is een mobiel en multifunctioneel meubel op statafel hoogte. Lees hier meer over de Afstandhouder.

Daarnaast treft Jaarbeurs diverse andere maatregelen. Bekijk hier welke maatregelen dit zijn.

Image

Speciale online editie van Vakantiebeurs dit weekend gratis bij te wonen!

Nu de wereld weer langzaamaan opengaat en we reikhalzend uitkijken naar vakantie, staat komend weekend de speciale online editie van Vakantiebeurs voor de deur. Ruim 100 reisaanbieders met een vertegenwoordiging van meer dan 50 verschillende landen bieden op vrijdagmiddag 4 juni en zaterdag 5 juni interactieve sessies aan en zitten klaar om vragen te beantwoorden en advies te geven. Ook is er speciale aandacht voor de geldende coronamaatregelen rondom reizen. Een bezoek aan de online editie van Vakantiebeurs is gratis. Entertainment en informatie Het online event bestaat uit twee interactieve onderdelen, het ‘Vakantiebeurs Festival’ en de ‘I❤️Travel show’. Het dagprogramma van het Vakantiebeurs Festival biedt mensen op vrijdag en zaterdag de mogelijkheid om aan te sluiten bij sessies van verkeersbureaus en touroperators, in gesprek te gaan om vragen te stellen of een reis te plannen. Vanuit de ANVR en Wijs op Reis zitten specialisten klaar om alle vragen te beantwoorden rondom reizen met coronamaatregelen. Ook wie geen concrete reisplannen heeft haalt het hart op met mooie video’s, verschillende artikelen en aanbiedingen, een ontspannen yoga-sessie of tijdens de reisfotografieworkshop. Livestream ‘I❤️Travel show’ Vrijdag 4 juni om 20:00 uur start de ‘I ♥ Travel’ show. Live vanuit SCALA in Jaarbeurs staat anderhalf uur lang het thema reizen centraal in een afwisselende show met reisverhalen, muziek, humor, culinaire uitstapjes en de kans om vanuit huis verschillende prijzen te winnen. Met de muzikale ondersteuning van Gerard Ekdom, de scherpe grappen van Jörgen Raymann, de cocktails van barman Victor en de ware smaaksensaties van chef Danny Jansen belooft het een groot spektakel te worden! Ook Rolf Sanchez maakt zijn opwachting om de avond een extra zomers tintje te geven. Gratis meedoen Alle onderdelen van de online editie van Vakantiebeurs zijn gratis bij te wonen door een profiel aan te maken via www.vakantiebeurs.nl. Blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen door Vakantiebeurs te volgen op Facebook en Instagram. Over Jaarbeurs De Vakantiebeurs is een eigen beurstitel van de Jaarbeurs. Wij geloven dat er een plek moet zijn waar je elkaar écht kunt ontmoeten. Ontmoeten om te groeien. Als Jaarbeurs bieden én creëren we de ruimte om groei te versnellen: als mens, als organisatie, als markt. Op een duurzame, veilige en slimme manier. Live en online. In het centrum van het land, in het hart van de stad, met oog voor jou.

Image

Grootste online DIY-event was een enorm succes!

Met bijna 3000 online bezoekers en meer dan 60 workshops en activiteiten was het grootste online DIY-event van de Benelux afgelopen weekend weer een groot succes. De 3-daagse creatieve consumentenbeurs KreaDoe ontvangt normaliter live zo’n 50.000 bezoekers, maar vond dit weekend voor de tweede keer online plaats. Vooraf waren al ruim 22.000 registraties voor workshops gemaakt. In totaal hebben bijna 3000 mensen deelgenomen aan verschillende workshops en sessies. Tijdens de sessies zijn 1820 contacten gemaakt. Alle workshops zijn online terug te kijken tot en met 7 juli. Deelnemers van de workshops waardeerden KreaDoe online met een 9,1. Bezoekers konden onder andere thuis een gesloten ecosysteem maken, graveren op hout of een workshop diamond painting volgen. Daarnaast werd er onder andere een zonnige cocktailworkshop gegeven, kon er wijn geproefd worden met De Meisjes van de Wijn en zorgde Olga Commandeur – oud-Nederlands atlete en dagelijks te zien in Nederland in Beweging! – voor een energieke sessie om in beweging te blijven achter het scherm. Ook was Karin Bloem aanwezig als nieuwe vriendin van KreaDoe. Ze kwam vertellen over haar nog te verschijnen nieuwe boek ‘Haken à la Bloemen’. KreaDoe is een beurs die georganiseerd wordt door de Koninklijke Jaarbeurs. Peter van der Veer, Commercieel Directeur van de Jaarbeurs: “De enorm hoge bezoekerswaardering van 9,1 is natuurlijk een geweldige opsteker. Het team heeft hard gewerkt om een beurs die live goed bezocht wordt, online óók succesvol te maken. Dat is gelukt. De Jaarbeurs is ooit ontstaan door live ontmoetingen, maar met dit soort succesvolle concepten bewijzen we dat online ook een grote meerwaarde kan hebben voor onze bezoekers. Uiteraard zien we uit naar oktober, omdat we KreaDoe dan weer live mogen organiseren en mensen ook fysiek kunnen begroeten.” In het najaar staat de live editie van KreaDoe gepland, waarbij Jaarbeurs weer zo’n 50.000-55.000 bezoekers verwacht. Van 27 t/m 31 oktober kunnen creatievelingen weer gezellig bij elkaar komen en creatief zijn. Karin Bloemen lanceert haar boek ‘Haken à la Bloemen’ tijdens de najaarseditie. Over Jaarbeurs Wij geloven dat er een plek moet zijn waar je elkaar écht kunt ontmoeten. Ontmoeten om te groeien. Als Jaarbeurs bieden én creëren we de ruimte om groei te versnellen: als mens, als organisatie, als markt. Op een duurzame, veilige en slimme manier. Live en online. In het centrum van het land, in het hart van de stad, met oog voor jou.