MOTORbeurs Utrecht wordt in 2021 MOTORoutletbeurs Utrecht

Image

MOTORbeurs Utrecht heeft in 2021 een aangepaste vorm, onder een andere naam: MOTORoutletbeurs Utrecht. Deze outlet-editie van de beurs vindt van vrijdag 19 tot en met zondag 21 februari 2021 plaats bij Jaarbeurs in Utrecht en markeert de start van het nieuwe motorseizoen. Tientallen dealers bieden motoren, motorkleding, helmen, accessoires, onderdelen en gereedschap aan tegen scherpe prijzen. MOTORoutletbeurs Utrecht wordt georganiseerd met inachtneming van de 1,5-meter richtlijnen en alle andere maatregelen van de overheid die dan gelden om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.

Victor Ankerman van MOTORbeurs Utrecht: "MOTORbeurs Utrecht trok in 2020 bijna 90.000 bezoekers. Inmiddels leven we in een 1,5-meter samenleving en zal het in februari 2021 onmogelijk zijn om zoveel motorliefhebbers tegelijkertijd samen te brengen. Door corona moeten we anders gaan kijken en focussen op wat wél kan. Na diverse gesprekken met de branche en vanuit de wens van dealers is het idee voor MOTORoutletbeurs Utrecht ontstaan. Ook onder bezoekers van MOTORbeurs Utrecht hebben we onderzoek gedaan en ook zij zijn heel enthousiast over het outlet-idee. We keren hiermee terug naar onze roots: de beurs is namelijk 37 jaar geleden ontstaan toen enkele dealers het initiatief namen om op een centrale locatie gezamenlijk een grote uitverkoop te houden. En dat heeft natuurlijk ook zijn charme. We kijken ernaar uit om met elkaar het motorseizoen officieel af te trappen!"

Tijdens MOTORoutletbeurs Utrecht is er voldoende ruimte om andere motorliefhebbers veilig te ontmoeten. Na het shoppen kan je onder het genot van een hapje en drankje samenkomen in de ruim opgezette en deels overdekte hangout om het bezoek passend af te sluiten. In december start de kaartverkoop voor MOTORoutletbeurs Utrecht. Tickets kunnen alleen vooraf online gekocht worden.

Het team van MOTORbeurs Utrecht onderzoekt nog twee andere onderdelen; één geënt op het nieuws van de merken en één gericht op de vraag aan motorrijders 'Wat ga jij dit seizoen met je motor doen?', om hier inspiratie en activiteiten voor te bieden. Nieuws daarover volgt later dit jaar.

Image

Eerste vakbeurs sinds coronapandemie georganiseerd bij de Jaarbeurs.

Op donderdag 20 mei 2021 is EventSummit de eerste beurs die weer mag plaatsvinden sinds het uitbreken van de coronapandemie. De organisatie van EventSummit is erg blij met het besluit van Fieldlab Evenementen om van dit grootste eendaagse platform binnen de evenementenbranche op 20 mei een testevenement te maken bij ons in huis. De organisatie verwacht 250 exposanten, 2.500 bezoekers en 10+ sprekers. Er is een breed aanbod aan food, entertainment, diensten en producten aanwezig. Nieuwe onderzoeken essentieel Marcel Elbertse, voorzitter van de Stuurgroep van het onderzoeksprogramma Fieldlab Evenementen: 'Wij zijn heel blij dat we vandaag een nieuwe reeks onderzoeken mogen aankondigen. Het is mooi dat we deze opschalingstesten kunnen doen, waar we eerder opgedane kennis met hogere bezoekersaantallen kunnen toetsen. We realiseren ons terdege dat dit een absoluut voorrecht is, zeker met een blik op het huidige epidemiologische beeld, waar versoepelingen voorlopig nog even uitblijven. Deze nieuwe onderzoeken zijn echter essentieel voor de tweede fase van Fieldlab Evenementen.' Back to Live Edition Arjen Lemstra van EventSummit laat weten: ‘We kunnen niet wachten om iedereen uit de branche weer live te spreken. Als Jaarbeurs staan we te popelen om alle exposanten, alle toeleveranciers en het EventSummit team op 20 mei met open armen te ontvangen op de Back to Live Edition van EventSummit. Peter van der Veer, commercieel directeur van de Jaarbeurs: 'We zijn vereerd gastheer te zijn van EventSummit en alle collega’s te kunnen ontvangen. We helpen vanzelfsprekend graag om het derde Fieldlab experiment bij ons in huis te faciliteren en natuurlijk gaat ons popup theater SCALA daar een rol in spelen, dat we hebben opgebouwd in ons hallencomplex conform de geldende coronamaatregelen. Als eerste evenementenlocatie in Nederland ontvingen we vorig jaar het Kiwa keurmerk COVID-19 preventiemaatregelen, we doen er alles aan om evenementen, beurzen en congressen weer zo veilig mogelijk te kunnen laten plaatsvinden.' De ticketregistratie is open Het aantal bezoekers is gelimiteerd. Het advies is dan ook om tijdig een ticket te boeken. Naar verwachting zullen ook alle beschikbare stands snel uitverkocht zijn, omdat niemand dit eerste grote live moment in de branche wil missen. Joris Bots, EventSummit: ‘Omdat door corona veel bedrijven financieel geraakt zijn, hebben we besloten om de kosten voor komende editie te verdelen onder zowel de exposanten als de bezoekers. Exposanten betalen een lager bedrag en bezoekers betalen dit jaar bescheiden entreekosten. Informatie, inspiratie, innovatie maar vooral LIVE interactie. Er zijn 250 exposanten die je graag informeren over hun locatie, product of dienst. Ondanks corona zijn er het laatste jaar nieuwe innovatieve bedrijven of producten bijgekomen. In de twee seminarruimtes kun je je de hele dag laten inspireren door een tiental sprekers. Op het catering en evenementenveld kun je de hele dag genieten van lekker eten, een drankje en mooi entertainment. En kun je elkaar eindelijk weer live spreken na zo’n lange tijd.

Image

Jaarbeurs sluit 2020 af met verlies èn vertrouwen in de toekomst

Crisis benut om te investeren in innovatie en digitalisering De Koninklijke Jaarbeurs heeft het verlies in coronajaar 2020 weten te beperken tot 12,4 miljoen euro (2019: ruim 12 miljoen netto-winst). Het beurzen- en evenementencomplex zag de omzet in het verslagjaar meer dan halveren, tot 58 miljoen euro (2019: 141 miljoen). Omdat de Jaarbeurs een succesvol 2019 achter de rug had en dankzij de corona-werkgelegenheidsregeling van de rijksoverheid (NOW), is de financiële situatie nog steeds solide en kijkt ze met vertrouwen uit naar de toekomst. 2020 is dankzij de goede uitgangspositie daarom ook gebruikt om de duurzaamheidsstrategie te versnellen en om verder te investeren in technologie, digitalisering en innovatie. CEO van de Koninklijke Jaarbeurs Albert Arp: “2020 is zonder twijfel een van de meest bijzondere jaren uit onze 104-jarige geschiedenis. In het begin van het jaar zette de goede financiële trend, die we vanaf 2016 hadden ingezet, zich nog onverminderd voort. Daardoor gingen we gelukkig financieel top-fit de crisis in en komen wij er ook weer fit uit. Ingrijpen in het personeelsbestand konden we gelukkig lang uitstellen en tot een minimum beperken.” China activiteiten herstelden zich in tweede helft van het verslagjaar De Jaarbeurs is ook actief in onder ander Azië met haar dochterondernemingen: “Door de stringente aanpak van de Chinese overheid, kon onze dochteronderneming in Shanghai in de loop van juni alweer de deuren openen en heeft het in 2020 goede resultaten kunnen laten zien. Die ervaring sterkt ons in het vertrouwen dat we ook in Nederland een herstel zullen gaan zien in beurzen, congressen, evenementen en andere bijeenkomsten, zodra dat weer veilig kan”. Investeren en nieuwbouw De Jaarbeurs heeft 2020 aangegrepen om flink te investeren in veiligheid, digitalisering, technologie, duurzaamheid en innovatie, zodat de Jaarbeurs na de crisis aantrekkelijk en goed beslagen ten ijs komt. Arp voorziet een gefaseerde opstart in de tweede helft van 2021; “Ik zie ook dit jaar als een jaar van verder investeren en transformeren, om ook de komende jaren net zo succesvol te kunnen zijn als voor de crisis. Ook blijven we onverminderd doorwerken aan onze nieuwbouwplannen om de meest duurzame evenementenlocatie van Europa te worden, in een nieuw en bruisend Utrechts Beurskwartier.”