Kiwa COVID-19 keurmerk

Image

Koninklijke Jaarbeurs heeft vandaag als eerste evenementenlocatie in Nederland het keurmerk COVID-19 preventiemaatregelen van keuringsinstituut Kiwa ontvangen. De afgelopen periode heeft Kiwa de maatregelen getoetst die Jaarbeurs heeft genomen om de eventuele verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Met het keurmerk kan Jaarbeurs laten zien dat beurzen, congressen en andere bijeenkomsten volgens de hoogste veiligheidsnormen plaatsvinden.

Het Kiwa-keurmerk voor COVID-19 preventiemaatregelen helpt evenementenlocaties om bezoekers en gasten duidelijk te maken dat een locatie er alles aan gedaan heeft om veiligheid zo optimaal mogelijk te waarborgen. Als grootste evenementenlocatie vindt Jaarbeurs het belangrijk om bij te dragen aan de lancering van het keurmerk en om bij te dragen aan het vertrouwen van mensen dat evenementen veilig kunnen plaatsvinden.

COVID-19 coördinator van Jaarbeurs ir. Rob Kraan: “We zijn heel trots dat we dit keurmerk hebben verworven. Daarmee laten we zien dat er een veilige basis ligt waarop evenementen kunnen plaatsvinden. Aan het eind van de dag vertrouwen we natuurlijk wel op het gedrag van onze gasten en bezoekers. Alleen samen kunnen we ervoor zorgen dat Jaarbeurs ook echt de veiligste evenementenlocatie van Nederland kan zijn.”

Het Kiwa-keurmerk is er voor organisaties die hun COVID-19 preventiemaatregelen willen laten toetsen aan de geldende nationale en internationale eisen en eventueel aanvullende branche- of bedrijfsrichtlijnen. In het kader van het keurmerk voert Kiwa periodiek een beoordeling uit, waarbij de protocollen en preventiemaatregelen van een organisatie worden gecontroleerd. Voldoet het beleid om verspreiding van het COVID-19 virus te beperken aan de geldende richtlijnen, dan levert dit een Kiwa-conformiteitsverklaring en keurmerk op.

“Als Kiwa zijn we er enorm trots op dat we met dit keurmerk een bijdrage kunnen leveren aan het op een veilige manier organiseren van evenementen in de Jaarbeurs”, zegt Michael van der Vlies, Divisiedirecteur Kiwa Management Systems. “We weten allemaal dat de uitbraak van het coronavirus een gigantische impact heeft gehad op de beurzen- en evenementensector. Ik hoop dan ook dat ons keurmerk COVID-19 preventiemaatregelen de Jaarbeurs helpt om wanneer mogelijk weer aan de slag te gaan met het organiseren van mooie evenementen. Dat is niet alleen goed voor de Jaarbeurs zelf, maar voor iedereen die zo’n evenement, zakelijk of privé, bezoekt.”

Jaarbeurs app gaat helpen bij crowd control

Jaarbeurs heeft vandaag ook een eerste versie van een app gelanceerd waarmee je gemakkelijk je gedrag tijdens een beurs of evenement kunt aanpassen. Bezoekers kunnen met de Jaarbeurs Welcome app snel zien waar het druk is in het complex en er dan voor kiezen om eerst een ander deel van het evenement te bezoeken. De Jaarbeurs zelf kan op haar beurt gericht gastheren en -vrouwen inzetten om mensen meer te spreiden. De Welcome app werkt via honderden zogenaamde beacons, die in de Jaarbeurs hallen zijn opgehangen. Door technologie gebaseerd op aardmagnetische straling kan crowd control tot op de meter nauwkeurig worden georganiseerd. Het is voor het eerst dat deze technologie in deze vorm in Nederland wordt ingezet.

Jaarbeurs en corona

Net als de gehele evenementenbranche is Jaarbeurs hard getroffen door het coronavirus. Arp: “Gelukkig verkeerden we in goede gezondheid toen de crisis begon. Nu is het zaak om klaar te staan en de veiligheid van medewerkers en bezoekers nog meer te garanderen zodra de deuren weer wat verder open mogen.” Eerder dit jaar opende Jaarbeurs ook al een tijdelijk theater, SCALA, dat opgebouwd is met inachtneming van de adviezen van het RIVM. In het theater kunnen maximaal 1060 mensen op veilige afstand van elkaar van een voorstelling genieten. Een volledig overzicht van de preventiemaatregelen die Jaarbeurs heeft genomen, is te vinden op www.jaarbeurs.nl/veilig. Op 14 januari 2021 organiseert Jaarbeurs een live Q en A sessie via de website.

Image

KPN kiest voor duurzaam partnership met Dutch Health Hub van de Jaarbeurs

Utrecht, 14 september 2021. KPN Health, digitale partner van de zorgsector, kiest voor een duurzaam marketingpartnership met de Dutch Health Hub, het recent opgerichte kennis- en innovatieplatform dat een motor wil zijn voor toekomstbestendige zorg. KPN en de Dutch Health Hub zetten zich beide in voor een innovatieve digitaliseringsslag in de zorg en dat is terug te zien in deze overeenkomst. De komende maanden starten KPN Health en de Dutch Health Hub gezamenlijke campagnes. Beide bedrijven zijn al enige tijd bezig om de digitalisering in de zorg te versnellen. KPN doet dat bijvoorbeeld in de vorm van KPN Health Exchange – het uitwisselen van vertrouwelijke informatie in systemen op een goed beveiligde manier. De Dutch Health Hub doet dat door partijen in de zorg live en online bij elkaar te brengen voor inspiratie, kennisuitwisseling en strategievorming. De samenwerking begint met een webinar van KPN Health over Health Exchange. Vanwege de huidige coronarichtlijnen, vindt de sessie online plaats in de Jaarbeurs Studio. Tijdens dit webinar komen ervaringsdeskundigen en experts uit de zorg aan het woord. De campagne van de samenwerking wordt voortgezet in het najaar en wordt inhoudelijk nog vorm gegeven. Vinood Mangroelal (EVP KPN Health): ‘Vanuit onze missie om de zorg samen toegankelijk te houden, digitaal en persoonlijk, is een partnership met de Dutch Health Hub erg logisch. Wij zien veel potentie in dit nieuwe initiatief en kijken er naar uit om samen met Ruud en zijn team nuttige content en initiatieven op te zetten waarmee wij samen met verschil kunnen maken’ Director Dutch Health Hub Ruud Koolen is erg blij met dit nieuwe partnership: “KPN Health en de Dutch Health Hub vinden elkaar in de ambitie om de zorg duurzaam en toekomstbestendig te maken. Digitalisering is daarbij cruciaal. Wij gaan elkaar de komende tijd versterken in het leveren van ijzersterke kennis en informatie, waarmee we beslissers in de zorg echt verder kunnen helpen in hun strategievorming op dit gebied. Juist nu is een versnelling in digitalisering cruciaal om de zorg goed overeind te kunnen houden.” Vandaag, 14 september, hebben Vinood Mangroelal en Ruud Koolen de overeenkomst ondertekend in de Jaarbeurs Studio. Over KPN Health Dagelijks ondersteunen wij zorgorganisaties op weg naar een digitale toekomst. Een toekomst waarin we samen de zorg toegankelijk houden, digitaal en persoonlijk. Met technologie die ondersteunt, makkelijk in gebruik is en aansluit op de behoefte van mensen. Wij snappen dat digitalisering ook vragen oproept. Hoe werkt u samen met andere zorgverleners, wat is de nieuwe rol van de patiënt? Hoe gaat u om met veiligheid, betrouwbaarheid, digitale identiteit? Gebruik daarom onze expertise over veilige informatie-uitwisseling in de zorg. KPN Health is uw partner op het gebied van Netwerk, ICT en Security in de zorg. Meer informatie: https://www.kpn.com/zakelijk/branches/zorg.htm Over Dutch Health Hub De Dutch Health Hub is een initiatief van de Jaarbeurs. We willen partijen samenbrengen en in beweging zetten. We creëren nieuwe coalities die samenwerken en innoveren. Met als doel betaalbare, betere en duurzamere zorg met meer aandacht voor gezondheid en preventie. Meer informatie: https://www.dutchhealthhub.nl/

Image

Grootste evenement voor digitalisering van de zorg live in Utrecht

Zorg & ICT van 2 tot en met 4 november in de Jaarbeurs Utrecht, 13 september 2021 – Zorg & ICT, het grootste live evenement over digitalisering van de zorg, vindt van dinsdag 2 tot en met donderdag 4 november plaats in de Jaarbeurs in Utrecht. Zeker nu is de behoefte groot om de zorg persoonlijker, goedkoper, slimmer, duurzamer en sneller te maken. Onder het thema Keep up the Change besteedt Zorg & ICT ruim aandacht aan deze uitdagingen. De registratie is inmiddels geopend en de toegang is gratis. Aanmelden kan via de website https://www.zorg-en-ict.nl/. Audrey Wilschut van Zorg & ICT: “We kijken er erg naar uit om iedereen weer live te ontmoeten. Drie dagen lang is Zorg & ICT hét podium voor leveranciers die met hun relevante en slimme ICT-oplossingen en technologieën willen bijdragen aan een duurzame en toekomstbestendige zorg. Professionals in de zorgsector bezoeken de beurs voor de nieuwste kennis en inzichten, inspiratie, het spotten van de laatste innovaties en om ervaringen te delen en te netwerken met vakgenoten. We hebben een mooi scala aan exposanten en een uitgebreid en boeiend sprekersprogramma. We hebben er zin in.” Onderwerpen rondom digitale zorg die tijdens Zorg & ICT aan bod komen zijn onder andere de juiste zorg op de juiste plek, gegevensuitwisseling, datagedreven zorg, de opschaling en implementatie van innovatie, en zorgplatformen en regiosamenwerking. De Jaarbeurs heeft uitgebreide maatregelen genomen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, zodat live bijeenkomsten volgens de hoogste veiligheidsnormen kunnen plaatsvinden. Daarvoor ontving de Jaarbeurs als eerste evenementenlocatie in Nederland het speciale Kiwa-keurmerk. Meer informatie is te vinden op www.zorg-en-ict.nl. Bezoekers kunnen zich daar ook registreren.