Kiwa COVID-19 keurmerk

Image

Koninklijke Jaarbeurs heeft vandaag als eerste evenementenlocatie in Nederland het keurmerk COVID-19 preventiemaatregelen van keuringsinstituut Kiwa ontvangen. De afgelopen periode heeft Kiwa de maatregelen getoetst die Jaarbeurs heeft genomen om de eventuele verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Met het keurmerk kan Jaarbeurs laten zien dat beurzen, congressen en andere bijeenkomsten volgens de hoogste veiligheidsnormen plaatsvinden.

Het Kiwa-keurmerk voor COVID-19 preventiemaatregelen helpt evenementenlocaties om bezoekers en gasten duidelijk te maken dat een locatie er alles aan gedaan heeft om veiligheid zo optimaal mogelijk te waarborgen. Als grootste evenementenlocatie vindt Jaarbeurs het belangrijk om bij te dragen aan de lancering van het keurmerk en om bij te dragen aan het vertrouwen van mensen dat evenementen veilig kunnen plaatsvinden.

COVID-19 coördinator van Jaarbeurs ir. Rob Kraan: “We zijn heel trots dat we dit keurmerk hebben verworven. Daarmee laten we zien dat er een veilige basis ligt waarop evenementen kunnen plaatsvinden. Aan het eind van de dag vertrouwen we natuurlijk wel op het gedrag van onze gasten en bezoekers. Alleen samen kunnen we ervoor zorgen dat Jaarbeurs ook echt de veiligste evenementenlocatie van Nederland kan zijn.”

Het Kiwa-keurmerk is er voor organisaties die hun COVID-19 preventiemaatregelen willen laten toetsen aan de geldende nationale en internationale eisen en eventueel aanvullende branche- of bedrijfsrichtlijnen. In het kader van het keurmerk voert Kiwa periodiek een beoordeling uit, waarbij de protocollen en preventiemaatregelen van een organisatie worden gecontroleerd. Voldoet het beleid om verspreiding van het COVID-19 virus te beperken aan de geldende richtlijnen, dan levert dit een Kiwa-conformiteitsverklaring en keurmerk op.

“Als Kiwa zijn we er enorm trots op dat we met dit keurmerk een bijdrage kunnen leveren aan het op een veilige manier organiseren van evenementen in de Jaarbeurs”, zegt Michael van der Vlies, Divisiedirecteur Kiwa Management Systems. “We weten allemaal dat de uitbraak van het coronavirus een gigantische impact heeft gehad op de beurzen- en evenementensector. Ik hoop dan ook dat ons keurmerk COVID-19 preventiemaatregelen de Jaarbeurs helpt om wanneer mogelijk weer aan de slag te gaan met het organiseren van mooie evenementen. Dat is niet alleen goed voor de Jaarbeurs zelf, maar voor iedereen die zo’n evenement, zakelijk of privé, bezoekt.”

Jaarbeurs app gaat helpen bij crowd control

Jaarbeurs heeft vandaag ook een eerste versie van een app gelanceerd waarmee je gemakkelijk je gedrag tijdens een beurs of evenement kunt aanpassen. Bezoekers kunnen met de Jaarbeurs Welcome app snel zien waar het druk is in het complex en er dan voor kiezen om eerst een ander deel van het evenement te bezoeken. De Jaarbeurs zelf kan op haar beurt gericht gastheren en -vrouwen inzetten om mensen meer te spreiden. De Welcome app werkt via honderden zogenaamde beacons, die in de Jaarbeurs hallen zijn opgehangen. Door technologie gebaseerd op aardmagnetische straling kan crowd control tot op de meter nauwkeurig worden georganiseerd. Het is voor het eerst dat deze technologie in deze vorm in Nederland wordt ingezet.

Jaarbeurs en corona

Net als de gehele evenementenbranche is Jaarbeurs hard getroffen door het coronavirus. Arp: “Gelukkig verkeerden we in goede gezondheid toen de crisis begon. Nu is het zaak om klaar te staan en de veiligheid van medewerkers en bezoekers nog meer te garanderen zodra de deuren weer wat verder open mogen.” Eerder dit jaar opende Jaarbeurs ook al een tijdelijk theater, SCALA, dat opgebouwd is met inachtneming van de adviezen van het RIVM. In het theater kunnen maximaal 1060 mensen op veilige afstand van elkaar van een voorstelling genieten. Een volledig overzicht van de preventiemaatregelen die Jaarbeurs heeft genomen, is te vinden op www.jaarbeurs.nl/veilig. Op 14 januari 2021 organiseert Jaarbeurs een live Q en A sessie via de website.

Image

Speciale online editie van Vakantiebeurs dit weekend gratis bij te wonen!

Nu de wereld weer langzaamaan opengaat en we reikhalzend uitkijken naar vakantie, staat komend weekend de speciale online editie van Vakantiebeurs voor de deur. Ruim 100 reisaanbieders met een vertegenwoordiging van meer dan 50 verschillende landen bieden op vrijdagmiddag 4 juni en zaterdag 5 juni interactieve sessies aan en zitten klaar om vragen te beantwoorden en advies te geven. Ook is er speciale aandacht voor de geldende coronamaatregelen rondom reizen. Een bezoek aan de online editie van Vakantiebeurs is gratis. Entertainment en informatie Het online event bestaat uit twee interactieve onderdelen, het ‘Vakantiebeurs Festival’ en de ‘I❤️Travel show’. Het dagprogramma van het Vakantiebeurs Festival biedt mensen op vrijdag en zaterdag de mogelijkheid om aan te sluiten bij sessies van verkeersbureaus en touroperators, in gesprek te gaan om vragen te stellen of een reis te plannen. Vanuit de ANVR en Wijs op Reis zitten specialisten klaar om alle vragen te beantwoorden rondom reizen met coronamaatregelen. Ook wie geen concrete reisplannen heeft haalt het hart op met mooie video’s, verschillende artikelen en aanbiedingen, een ontspannen yoga-sessie of tijdens de reisfotografieworkshop. Livestream ‘I❤️Travel show’ Vrijdag 4 juni om 20:00 uur start de ‘I ♥ Travel’ show. Live vanuit SCALA in Jaarbeurs staat anderhalf uur lang het thema reizen centraal in een afwisselende show met reisverhalen, muziek, humor, culinaire uitstapjes en de kans om vanuit huis verschillende prijzen te winnen. Met de muzikale ondersteuning van Gerard Ekdom, de scherpe grappen van Jörgen Raymann, de cocktails van barman Victor en de ware smaaksensaties van chef Danny Jansen belooft het een groot spektakel te worden! Ook Rolf Sanchez maakt zijn opwachting om de avond een extra zomers tintje te geven. Gratis meedoen Alle onderdelen van de online editie van Vakantiebeurs zijn gratis bij te wonen door een profiel aan te maken via www.vakantiebeurs.nl. Blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen door Vakantiebeurs te volgen op Facebook en Instagram. Over Jaarbeurs De Vakantiebeurs is een eigen beurstitel van de Jaarbeurs. Wij geloven dat er een plek moet zijn waar je elkaar écht kunt ontmoeten. Ontmoeten om te groeien. Als Jaarbeurs bieden én creëren we de ruimte om groei te versnellen: als mens, als organisatie, als markt. Op een duurzame, veilige en slimme manier. Live en online. In het centrum van het land, in het hart van de stad, met oog voor jou.

Image

Grootste online DIY-event was een enorm succes!

Met bijna 3000 online bezoekers en meer dan 60 workshops en activiteiten was het grootste online DIY-event van de Benelux afgelopen weekend weer een groot succes. De 3-daagse creatieve consumentenbeurs KreaDoe ontvangt normaliter live zo’n 50.000 bezoekers, maar vond dit weekend voor de tweede keer online plaats. Vooraf waren al ruim 22.000 registraties voor workshops gemaakt. In totaal hebben bijna 3000 mensen deelgenomen aan verschillende workshops en sessies. Tijdens de sessies zijn 1820 contacten gemaakt. Alle workshops zijn online terug te kijken tot en met 7 juli. Deelnemers van de workshops waardeerden KreaDoe online met een 9,1. Bezoekers konden onder andere thuis een gesloten ecosysteem maken, graveren op hout of een workshop diamond painting volgen. Daarnaast werd er onder andere een zonnige cocktailworkshop gegeven, kon er wijn geproefd worden met De Meisjes van de Wijn en zorgde Olga Commandeur – oud-Nederlands atlete en dagelijks te zien in Nederland in Beweging! – voor een energieke sessie om in beweging te blijven achter het scherm. Ook was Karin Bloem aanwezig als nieuwe vriendin van KreaDoe. Ze kwam vertellen over haar nog te verschijnen nieuwe boek ‘Haken à la Bloemen’. KreaDoe is een beurs die georganiseerd wordt door de Koninklijke Jaarbeurs. Peter van der Veer, Commercieel Directeur van de Jaarbeurs: “De enorm hoge bezoekerswaardering van 9,1 is natuurlijk een geweldige opsteker. Het team heeft hard gewerkt om een beurs die live goed bezocht wordt, online óók succesvol te maken. Dat is gelukt. De Jaarbeurs is ooit ontstaan door live ontmoetingen, maar met dit soort succesvolle concepten bewijzen we dat online ook een grote meerwaarde kan hebben voor onze bezoekers. Uiteraard zien we uit naar oktober, omdat we KreaDoe dan weer live mogen organiseren en mensen ook fysiek kunnen begroeten.” In het najaar staat de live editie van KreaDoe gepland, waarbij Jaarbeurs weer zo’n 50.000-55.000 bezoekers verwacht. Van 27 t/m 31 oktober kunnen creatievelingen weer gezellig bij elkaar komen en creatief zijn. Karin Bloemen lanceert haar boek ‘Haken à la Bloemen’ tijdens de najaarseditie. Over Jaarbeurs Wij geloven dat er een plek moet zijn waar je elkaar écht kunt ontmoeten. Ontmoeten om te groeien. Als Jaarbeurs bieden én creëren we de ruimte om groei te versnellen: als mens, als organisatie, als markt. Op een duurzame, veilige en slimme manier. Live en online. In het centrum van het land, in het hart van de stad, met oog voor jou.