Jaarbeurs toont haar nieuwe gezicht

Image

Jaarbeurs toont haar nieuwe gezicht
Nieuw logo, nieuwe slogan en vooral: een nieuw merkverhaal

Utrecht, 11 juli 2019

Jaarbeurs presenteert haar nieuwe merkverhaal en identiteit die het belang van oprechte aandacht verder onderstrepen in de rol die zij speelt bij het verbinden van mensen, merken en markten. De impact van ontmoetingen is dat ze aandacht pakken, vasthouden en business versnellen. Dit brengt Jaarbeurs tot uiting in een pay-off die de ambitie duidelijk toont: Attract – Engage - Accelerate.

Vol vertrouwen
De nieuwe corporate branding schetst het vertrouwen waarmee Jaarbeurs naar de toekomst kijkt van zowel live ontmoeten als van haar eigen rol als facilitator en organisator van beurzen, evenementen, congressen en vergaderingen. Jaarbeurs gelooft in de kracht van verbinding en zal met de inzet van data en digitale transformatie vernieuwingen aanbrengen die nog meer waarde uit ontmoetingen zullen halen. De nieuwe huisstijl geeft Jaarbeurs de mogelijkheid meer herkenbaarheid te geven aan alles wat er het hele jaar door bij Jaarbeurs gebeurt en de krachtige verbinding tussen haar verschillende activiteiten ook voor de buitenwereld te benadrukken.  

Onlosmakelijk Utrechts
Verschillende elementen uit de nieuwe huisstijl zijn meer dan een knipoog naar Utrecht en duiden de goede relatie met de gemeente en de regio. De link met Utrecht werd extra benadrukt door Albert Arp, CEO Jaarbeurs, die samen met Jan van Zanen, burgemeester van Utrecht, het logo tijdens de medewerkersbijeenkomst van afgelopen week bij Jaarbeurs heeft onthuld: “met het Jaarbeurs-merk bouwen wij graag samen met de gemeente aan een nog sterkere positie van Utrecht”. Het kan bijna geen toeval zijn dat juist ook nu Jaarbeurs zich samen met Utrecht hard maakt om het Eurovisie Songfestival 2020 naar de stad te halen. 

Over Jaarbeurs
Jaarbeurs organiseert en faciliteert het hele jaar door aantrekkelijke live events en online platformen waarmee zij waardevolle belevingen creëert en aanjager is van business opportunities. 

-------------------------------------------------------------------------
NOOT VOOR DE REDACTIE
Voor meer informatie en beeldmateriaal: Maricken Hengeveld / Manager Corporate Communicatie & PR
maricken.hengeveld@jaarbeurs.nl / 06 248 122 56

Meer informatie
Image

Win de Jaarbeurs voor een eigen Utrechts evenement!

Zomerse actie van RTV Utrecht en de Jaarbeurs: Win de Jaarbeurs voor een eigen Utrechts evenement! Welke evenement zou jij organiseren als je voor 1 dag de Jaarbeurs tot je beschikking krijgt? Nu Nederland langzaam maar zeker weer opengaat, ontstaat er eindelijk weer ruimte voor ontmoetingen. RTV Utrecht en de Jaarbeurs roepen de Utrechters daarom op met leuke ideeën te komen. Iedereen kan plannen insturen: examenfeesten, bruiloften, sportwedstrijden, concerten, festivals of rommelmarkten, in principe is álles mogelijk. Aan het eind van de zomervakantie zal het winnende plan ook daadwerkelijk in de Jaarbeurs gerealiseerd kunnen worden. "Utrecht beschikt met de Jaarbeurs over een unieke plek voor grootschalige ontmoetingen. Nu de wereld eindelijk weer opengaat, willen we de Utrechters laten dromen over het ultieme evenement waarmee we dat kunnen vieren", zegt Peter van der Veer, commercieel directeur van de Jaarbeurs. "Wij stellen hiervoor een gehele hal of de grote zaal van het Beatrix Theater beschikbaar, dus in principe is bijna álles mogelijk. Het moet vooral feestelijk zijn en toegankelijk voor alle Utrechters”. "Mensen hebben reikhalzend uitgekeken naar meer vrijheid. Nu die weer in beeld komt, zijn wij benieuwd welke behoeften er in de provincie leven en met welke creatieve ideeën de Utrechters komen", aldus mediadirecteur William Valkenburg van RTV Utrecht. Alle mediakanalen van RTV Utrecht zullen gedurende de zomermaanden de actie volgen er erover berichten: de voorbereidingen, het juryberaad, het stemmen, de bekendmaking van de winnaar en natuurlijk het evenement zelf. Heb jij een fantastisch idee om de nieuwe vrijheid te vieren? Doe mee met de actie en wie weet mag jij zelf aan het einde van de zomervakantie jouw evenement in de Jaarbeurs realiseren. Wij doen de deur open, doen het licht en de ventilatie aan en de rest is aan jou! Laat ons weten hoe jouw ideale evenement eruitziet en hoe je het denkt te organiseren. Stuur vóór 17 juli je plan, voorzien van toelichting, naar www.jaarbeurs.nl/win. Het liefst met een leuke video of met foto's en/of moodboard. Alles om jouw idee eruit te laten springen. Uit alle inzendingen selecteert een deskundige Utrechtse jury de beste ideeën. Daarna is het de beurt aan het publiek: welk van de geselecteerde ideeën krijgt de meeste stemmen en ontvangt de sleutel tot de Jaarbeurs? De winnaar krijgt dan, voor 1 dag, toegang tot een hal of zaal van de Jaarbeurs! Natuurlijk doet RTV Utrecht verslag van de actie en het uiteindelijke evenement. Op alle belangrijke momenten is de regionale omroep erbij: online, via radio en op TV! Doe mee! Het aanmelden van je idee kan via www.jaarbeurs.nl/win RTV Utrecht is de omroep voor de stad en provincie Utrecht.

Image

Peter Roeleveld en Noah van de Wetering winnen Jaarbeurs Posterwedstrijd 2021

HKU en Koninklijke Jaarbeurs maken winnaars bekend Peter Roeleveld en Noah van de Wetering winnen Jaarbeurs Posterwedstrijd 2021 HKU studenten Peter Roeleveld en Noah van de Wetering hebben de Koninklijke Jaarbeurs Posterwedstrijd 2021 gewonnen. Sinds 1917 heeft de Jaarbeurs een traditie van affiches, gemaakt door Nederlandse ontwerpers. Om te vieren dat de deuren weer open mogen nu de lockdown versoepelt, heeft de Jaarbeurs in samenwerking met HKU (Hogeschool voor de Kunsten Utrecht) studenten uitgedaagd om een affiche voor de opening te maken. Het ontwerp van Roeleveld en Van de Wetering kwam als winnaar uit de bus en is de komende tijd prominent te zien in en om de Jaarbeurs. De jury beoordeelde het affiche als “een prettige poster met een typografie die het contrast zoekt en tegelijkertijd eenheid uitstraalt. Het beeld heeft een diepte en gelaagdheid, met een sterke compositie. De golven in het ontwerp geven het gevoel van levendigheid, een frisse wind. Het daagt je uit om te blijven kijken.” De jury was ook enthousiast dat de twee winnaars met uiteenlopende expertises hebben samengewerkt aan de poster. Peter Roeleveld is tweedejaars student Graphic Design aan HKU, Noah van de Wetering is tweedejaars student Photography. De tweede prijs in de posterwedstrijd werd gewonnen door Noa Wassink, de derde door Daniël Santé. Juryvoorzitter Aletta Kok, directeur marketing en digital van de Jaarbeurs, is onder de indruk van de kwaliteit van de inzendingen: “Geweldig om te zien hoe studenten allemaal hun eigen vertaling hebben gevonden om het moment te vieren dat de Jaarbeurs weer open kan. Wij hebben er erg veel zin om weer gasten en bezoekers te kunnen begroeten en we gaan het winnende affiche ook veel gebruiken in en om het gebouw, ook op onze digitale informatieschermen. Namens de jury feliciteer ik graag alle winnaars en bedank ik alle inzenders voor hun geweldige bijdragen!” De jury van de Koninklijke Jaarbeurs Posterwedstrijd 2021 bestond naast Kok uit HKU docenten Sue Doeksen en Lyanne Tonk, en grafisch ontwerpster Willemijn Staal. De wedstrijd werd bij HKU begeleid door docente Grafisch Ontwerp Anke van Haarlem.