BouwBeurs verplaatst naar 13 tot en met 17 september 2021

Image

BouwBeurs 2021 verschuift van februari naar 13 tot en met 17 september 2021. Dit gebeurt op verzoek van exposanten en bezoekers. Op dit moment is te onzeker of de richtlijnen van de overheid voldoende ruimte bieden om in februari een groot evenement te organiseren. Daarom heeft de beursorganisatie in de afgelopen weken goed geluisterd naar alle belanghebbenden en besloten om BouwBeurs 2021 te verplaatsen.

Camille Janssen van BouwBeurs: “BouwBeurs is dé plek waar de hele sector bij elkaar komt om nieuwe materialen en gereedschappen beet te pakken, te testen maar zeker ook te netwerken. Een dag BouwBeurs is een ervaring op zich en zo willen wij dat ook organiseren. Het verplaatsen naar een periode waarin we de beurs onder de juiste omstandigheden kunnen organiseren is het enige juiste om te doen. Zeker ook omdat een dergelijk event voor alle betrokkenen een lange voorbereidingstijd vraagt.”

Uitstel leidt tot… nog meer aanbod!

Janssen vervolgt: “Van uitstel komt zeker geen afstel. In tegendeel zelfs. In de periode waar BouwBeurs eigenlijk zou plaatsvinden, organiseren we een mooi, uitgebreid online programma rondom actuele thema’s. Bovendien werken we aan een concept dat we voor de zomer nog willen lanceren, maar daar kan ik nu nog niet teveel over zeggen. En in het najaar organiseren we BouwBeurs zoals we de beurs kennen. Met volop kennis, demo’s, innovatie en bedrijvigheid. 2021 is zelfs het jaar waarin BouwBeurs prominenter dan ooit aanwezig zal zijn.”

Over BouwBeurs

BouwBeurs is de grootste en meest complete vakbeurs voor de voorschrijvende en uitvoerende bouw. Om het jaar tonen exposanten het nieuwste en meest complete aanbod van producten, oplossingen/toepassingen, technieken, innovaties en diensten. 

Meer informatie: www.bouwbeurslive.nl

Image

Eerste vakbeurs sinds coronapandemie georganiseerd bij de Jaarbeurs.

Op donderdag 20 mei 2021 is EventSummit de eerste beurs die weer mag plaatsvinden sinds het uitbreken van de coronapandemie. De organisatie van EventSummit is erg blij met het besluit van Fieldlab Evenementen om van dit grootste eendaagse platform binnen de evenementenbranche op 20 mei een testevenement te maken bij ons in huis. De organisatie verwacht 250 exposanten, 2.500 bezoekers en 10+ sprekers. Er is een breed aanbod aan food, entertainment, diensten en producten aanwezig. Nieuwe onderzoeken essentieel Marcel Elbertse, voorzitter van de Stuurgroep van het onderzoeksprogramma Fieldlab Evenementen: 'Wij zijn heel blij dat we vandaag een nieuwe reeks onderzoeken mogen aankondigen. Het is mooi dat we deze opschalingstesten kunnen doen, waar we eerder opgedane kennis met hogere bezoekersaantallen kunnen toetsen. We realiseren ons terdege dat dit een absoluut voorrecht is, zeker met een blik op het huidige epidemiologische beeld, waar versoepelingen voorlopig nog even uitblijven. Deze nieuwe onderzoeken zijn echter essentieel voor de tweede fase van Fieldlab Evenementen.' Back to Live Edition Arjen Lemstra van EventSummit laat weten: ‘We kunnen niet wachten om iedereen uit de branche weer live te spreken. Als Jaarbeurs staan we te popelen om alle exposanten, alle toeleveranciers en het EventSummit team op 20 mei met open armen te ontvangen op de Back to Live Edition van EventSummit. Peter van der Veer, commercieel directeur van de Jaarbeurs: 'We zijn vereerd gastheer te zijn van EventSummit en alle collega’s te kunnen ontvangen. We helpen vanzelfsprekend graag om het derde Fieldlab experiment bij ons in huis te faciliteren en natuurlijk gaat ons popup theater SCALA daar een rol in spelen, dat we hebben opgebouwd in ons hallencomplex conform de geldende coronamaatregelen. Als eerste evenementenlocatie in Nederland ontvingen we vorig jaar het Kiwa keurmerk COVID-19 preventiemaatregelen, we doen er alles aan om evenementen, beurzen en congressen weer zo veilig mogelijk te kunnen laten plaatsvinden.' De ticketregistratie is open Het aantal bezoekers is gelimiteerd. Het advies is dan ook om tijdig een ticket te boeken. Naar verwachting zullen ook alle beschikbare stands snel uitverkocht zijn, omdat niemand dit eerste grote live moment in de branche wil missen. Joris Bots, EventSummit: ‘Omdat door corona veel bedrijven financieel geraakt zijn, hebben we besloten om de kosten voor komende editie te verdelen onder zowel de exposanten als de bezoekers. Exposanten betalen een lager bedrag en bezoekers betalen dit jaar bescheiden entreekosten. Informatie, inspiratie, innovatie maar vooral LIVE interactie. Er zijn 250 exposanten die je graag informeren over hun locatie, product of dienst. Ondanks corona zijn er het laatste jaar nieuwe innovatieve bedrijven of producten bijgekomen. In de twee seminarruimtes kun je je de hele dag laten inspireren door een tiental sprekers. Op het catering en evenementenveld kun je de hele dag genieten van lekker eten, een drankje en mooi entertainment. En kun je elkaar eindelijk weer live spreken na zo’n lange tijd.

Image

Jaarbeurs sluit 2020 af met verlies èn vertrouwen in de toekomst

Crisis benut om te investeren in innovatie en digitalisering De Koninklijke Jaarbeurs heeft het verlies in coronajaar 2020 weten te beperken tot 12,4 miljoen euro (2019: ruim 12 miljoen netto-winst). Het beurzen- en evenementencomplex zag de omzet in het verslagjaar meer dan halveren, tot 58 miljoen euro (2019: 141 miljoen). Omdat de Jaarbeurs een succesvol 2019 achter de rug had en dankzij de corona-werkgelegenheidsregeling van de rijksoverheid (NOW), is de financiële situatie nog steeds solide en kijkt ze met vertrouwen uit naar de toekomst. 2020 is dankzij de goede uitgangspositie daarom ook gebruikt om de duurzaamheidsstrategie te versnellen en om verder te investeren in technologie, digitalisering en innovatie. CEO van de Koninklijke Jaarbeurs Albert Arp: “2020 is zonder twijfel een van de meest bijzondere jaren uit onze 104-jarige geschiedenis. In het begin van het jaar zette de goede financiële trend, die we vanaf 2016 hadden ingezet, zich nog onverminderd voort. Daardoor gingen we gelukkig financieel top-fit de crisis in en komen wij er ook weer fit uit. Ingrijpen in het personeelsbestand konden we gelukkig lang uitstellen en tot een minimum beperken.” China activiteiten herstelden zich in tweede helft van het verslagjaar De Jaarbeurs is ook actief in onder ander Azië met haar dochterondernemingen: “Door de stringente aanpak van de Chinese overheid, kon onze dochteronderneming in Shanghai in de loop van juni alweer de deuren openen en heeft het in 2020 goede resultaten kunnen laten zien. Die ervaring sterkt ons in het vertrouwen dat we ook in Nederland een herstel zullen gaan zien in beurzen, congressen, evenementen en andere bijeenkomsten, zodra dat weer veilig kan”. Investeren en nieuwbouw De Jaarbeurs heeft 2020 aangegrepen om flink te investeren in veiligheid, digitalisering, technologie, duurzaamheid en innovatie, zodat de Jaarbeurs na de crisis aantrekkelijk en goed beslagen ten ijs komt. Arp voorziet een gefaseerde opstart in de tweede helft van 2021; “Ik zie ook dit jaar als een jaar van verder investeren en transformeren, om ook de komende jaren net zo succesvol te kunnen zijn als voor de crisis. Ook blijven we onverminderd doorwerken aan onze nieuwbouwplannen om de meest duurzame evenementenlocatie van Europa te worden, in een nieuw en bruisend Utrechts Beurskwartier.”