Koninklijke Jaarbeurs en digiGO lanceren nieuw vakevent DigiBouw 2024

Koninklijke Jaarbeurs en digiGO lanceren nieuw vakevent DigiBouw 2024

Grote stap naar digitale adoptie in bouw- en installatiesector

Utrecht, 27 februari 2024 – Dit najaar vindt een nieuw vakevent plaats gewijd aan de digitalisering in de bouw- en installatiesector: DigiBouw 2024. Digitalisering is noodzakelijk om de Nederlandse bouwsector veiliger, efficiënter en duurzamer te maken. Grote bouw- en ingenieursbedrijven hebben de stap naar digitalisering veelal gemaakt maar de adoptie van digitalisering blijft achter. Voor Koninklijke Jaarbeurs de reden om, als marktleider met haar eigen vaktitels BouwBeurs en VSK, het vakevent DigiBouw te introduceren. DigiBouw 2024 heeft als doel de digitale adoptie binnen de bouw- en installatiesector te bevorderen. Jaarbeurs organiseert DigiBouw in samenwerking met digiGO. Dit is het platform voor digitaal samenwerken in de gebouwde omgeving. DigiBouw 2024 vindt plaats op woensdag 20 en donderdag 21 november 2024 in Koninklijke Jaarbeurs.

Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs: “Het succes van digitaliseren zit vooral in de vraag of professionals in het bouwbedrijf klaar zijn voor nieuwe technieken en werkwijzen. Tijdens BouwBeurs 2023 hebben we gemerkt dat er een specifieke doelgroep een enorme interesse heeft in digitalisering en de adoptie hiervan. Dit is voor ons de reden om het nieuwe event DigiBouw te introduceren.” 

DigiBouw: de weg naar een efficiënte en duurzame bouwsector
DigiBouw is de ontmoetingsplek waar bouw- en installatieprofessionals handvatten krijgen om digitalisering te versnellen binnen hun bedrijf. Nederland is met haar kennis en ervaring een van de koplopers in Europa op het gebied van digitalisering in de bouw- en installatiesector. Jeroen van Hooff: “De laatste jaren zien we dat onder invloed van de verduurzaming en de energietransitie de bouw- en installatiesector voor een grote uitdaging staat. Ook de wetgeving is aangescherpt met de toevoeging van de wet Kwaliteitsborging voor het bouwen (Wkb). We zien echter dat de adoptie van digitalisering onder bouw- en installatieprofessionals verbeterd kan worden. Ik ben trots dat we vanaf nu in samenwerking met digiGO ook een platform kunnen bieden voor de Nederlandse bouwer die alles wil weten over digitalisering van zijn bouwbedrijf.” Pieter van Teeffelen, directeur Regie & Organisatie, digiGO: “Wij gaan het peloton in beweging zetten richting meer digitale samenwerking en daarom werken wij samen met Jaarbeurs bij dit nieuwe event: DigiBouw."

Koplopers delen kennis en kunde over digitalisering in de bouw
Tijdens DigiBouw delen koplopers uit de markt hoe zij hun bedrijfsprocessen hebben gedigitaliseerd. Pieter Beuker, Management Lid Sales & Customer Success bij Pro4all en één van de koplopers: “De bouw staat voor flinke uitdagingen: kranten staan vol over stikstof, de WKB en het woningtekort. Maar eigenlijk hoor je nooit iets over werkdruk, omdat de stoere mannen en vrouwen van de bouw dat wel gewend zijn. Terwijl onderzoek van Berenschot onlangs heeft aangetoond dat één op de vier UTA'ers last heeft van een te hoge werkdruk. Door software in te zetten om bouwprocessen soepeler te laten verlopen, verlaag je die werkdruk en maak je ruimte om andere grote uitdagingen het hoofd te bieden. Daar dragen wij als software leverancier graag aan bij." 

Voor meer informatie, ga naar DigiBouw.nl
 

Nieuws

KreaDoe
Nieuws

Creatief hobbyen populair: KreaDoe Lentefestival trekt recordaantal bezoekers

Utrecht, 24 april 2024 – Nederlandse en Belgische creatievelingen kwamen afgelopen weekend samen tijdens de derde editie van het KreaDoe Lentefestival. Het creatiefste festival van de Benelux trok zo’n 24.000 bezoekers, een kwart meer dan de vorige editie. De organisatie kijkt terug op een succesvolle editie met zeer enthousiaste reacties van exposanten en bezoekers. Marleen Rompen, beursmanager KreaDoe Lentefestival: “Samen met 225 exposanten boden we een beurs bomvol beleving. Het was een enorm drukbezochte editie met veel jonge creatievelingen. Zij ontdekten de nieuwste hobby’s, ontmoetten hun favoriete influencer en shopten talloze lifestyle producten. Ik kijk mega trots terug op deze bruisende editie!”
Zorg&ict
Nieuws

Drukbezochte vakbeurzen Zorg&’24 in Koninklijke Jaarbeurs bomvol innovaties en oplossingen

Utrecht, 18 april 2024 – De organisatie van de Zorg&’24 vakbeurzen kijkt terug op een drukbezochte succesvolle editie met zeer tevreden reacties van exposanten en bezoekers. Koninklijke Jaarbeurs organiseerde naast de vakbeurs Zorg & ict twee nieuwe zorgvakbeurzen: Zorg & food en Zorg & facility. De vakbeurzen trokken gezamenlijk ruim 32.500 bezoekers. Met het thema ‘Fit for the future’ inspireerden meer dan 350 exposanten en 400 sprekers bezoekers over innovaties en oplossingen op het gebied van digitale transformatie, duurzame voeding en facilitaire zaken.
DHW
Nieuws

Dutch Health Week overtreft verwachtingen met ruim 55.000 bezoekers

Utrecht, 18 april 2024 – Domstad Utrecht was afgelopen week het kloppend hart van mentale gezondheid en fitheid tijdens de Dutch Health Week. De organisatie en samenwerkende partijen kijken terug op een succesvolle editie met ruim 55.000 bezoekers. Van zondag 7 tot en met zondag 14 april vonden verspreid door de stad allerlei activiteiten plaats voor bewoners en zorgprofessionals. Van een sportles, een concert van het alzheimerkoor, een expositie bij de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), een open dag bij bloedbank Sanquin tot verschillende zorgvakbeurzen bij Koninklijke Jaarbeurs. Tijdens Culturele Zondag Beating Heart, gaf burgemeester Sharon Dijksma het startschot van de Dutch Health Week. Audrey Wilschut, projectleider Dutch Health Week: “Het bruiste in de stad, de interesse in activiteiten was enorm. We hebben samen met veel Utrechtse organisaties, van klein tot groot, een mooie basis neergelegd voor volgende edities.”
Congrescoaches
Nieuws

Koninklijke Jaarbeurs introduceert campagne Congrescoaches

Utrecht, 17 april 2024 – Vandaag lanceert Koninklijke Jaarbeurs de campagne ‘Congrescoaches’. Met deze campagne wil zij zich met haar kennis en kunde onderscheiden als dé congres- en vergaderlocatie van Nederland. De afgelopen twee jaar won Jaarbeurs de gouden award voor beste congreslocatie van het land vanwege haar persoonlijke begeleiding bij het organiseren van congressen en vergaderingen. Om dit over het voetlicht te brengen introduceert de Utrechtse evenementenlocatie de congrescoaches in haar nieuwste campagne.
HKU
Nieuws

Koninklijke Jaarbeurs en HKU maken winnaars posterwedstrijd 2024 bekend

Utrecht, 15 april 2024 – De winnaars van de jaarlijkse Koninklijke Jaarbeurs posterwedstrijd 2024 zijn bekend. Vanuit ruim 50 inzendingen is Jonas van Son, student aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), door de jury als winnaar beoordeeld. De tweede prijs is gewonnen door Julia Penning en op de derde plek eindigde Dewi van der Meulen. Aanmoedigingsprijzen waren er voor Rebecca Stroeven, Tobias Muller en Marileen Janssen. Ieder jaar organiseert Koninklijke Jaarbeurs een posterwedstrijd voor HKU-studenten. Dit jaar was het thema gekoppeld aan de campagne ‘De wereld van Jaarbeurs’. Sinds 1917 heeft Jaarbeurs een traditie van affiches gemaakt door Nederlandse ontwerpers. Om deze traditie hoog te houden vraagt zij jaarlijks aanstormende Nederlandse ontwerpers van HKU om een nieuwe jaarposter te maken.
Jaarbeurs
Nieuws

Jaarverslag Koninklijke Jaarbeurs 2023: Meer mensen, meer waardering, meer winst

Utrecht, 15 april 2024 - Koninklijke Jaarbeurs publiceert vandaag haar geïntegreerde jaarverslag over 2023. Dit verslag beschrijft haar activiteiten, strategie, financiële- en niet-financiële resultaten en belangrijke thema’s van het afgelopen jaar. De behaalde resultaten op het gebied van...