Zorg&ict

Drukbezochte vakbeurzen Zorg&’24 in Koninklijke Jaarbeurs bomvol innovaties en oplossingen

Utrecht, 18 april 2024 – De organisatie van de Zorg&’24 vakbeurzen kijkt terug op een drukbezochte succesvolle editie met zeer tevreden reacties van exposanten en bezoekers. Koninklijke Jaarbeurs organiseerde naast de vakbeurs Zorg & ict twee nieuwe zorgvakbeurzen: Zorg & food en Zorg & facility. De vakbeurzen trokken gezamenlijk ruim 32.500 bezoekers. Met het thema ‘Fit for the future’ inspireerden meer dan 350 exposanten en 400 sprekers bezoekers over innovaties en oplossingen op het gebied van digitale transformatie, duurzame voeding en facilitaire zaken.

Zorg & ict: van de waarde van databeschikbaarheid tot wereld van AI
Op vakbeurs Zorg & ict, het grootste health tech evenement van Nederland, werden zorgprofessionals geïnformeerd en geïnspireerd door slimme technologieën, innovaties, producten en diensten van aanwezige exposanten. Eén van de exposanten Jan-Willem Heeg van Tinybots vertelt: “Wij ontvingen hele directe feedback van bezoekers, waardoor wij weer kunnen leren en een beter product kunnen maken, wat ook beter aansluit bij wat de zorg echt nodig heeft.” Ook dagvoorzitter, tech educator Jim Stolze kijkt tevreden terug. “Een toekomstbestendige zorg gaat over samenwerken. Niet alleen tussen mensen en mensen, maar ook tussen mensen en machines. Als er één plek is waar data het verschil kan maken is dat de zorg.” 

Zorg & food: bijdrage van voeding op herstel van patiënten
Vakbeurs Zorg & food stond volledig in het teken van de toekomst van gezonde voeding. Exposant Bidfood: “Wij zijn vanaf het begin partner en betrokken bij Zorgtotaal en nu bij Zorg & food. Het is mooi om te zien hoe de beurs zich heeft ontwikkeld tot een kwalitatief hoogwaardig platform. Wij vinden het belangrijk dat er een gespecialiseerde beurs is voor eten en drinken binnen de zorg. Het is een meerwaarde voor alle zorgorganisaties en verbonden bedrijven om deze beurs te bezoeken en de plek waar alle professionals in deze markt elkaar ontmoeten en mooie co-creaties ontstaan.”

Zorg & facility: passende zorg voor meer patiënten met minder mensen en budget
Zorgprofessionals deden tijdens de vakbeurs Zorg & facility kennis en inspiratie op rondom facilitaire zaken in de zorgsector. Zo staan zorgorganisaties voor de uitdaging om passende zorg voor meer patiënten en cliënten te bieden met minder mensen en budget. Exposant Okke Vaassen van Miele Professional: “Zorg & facility was voor ons dé gelegenheid om direct in contact te komen met onze belangrijkste doelgroep: de zorgprofessionals.”

De volgende vakbeurzen Zorg&’25 vinden plaats van dinsdag 8 tot en met donderdag 10 april 2025 in Koninklijke Jaarbeurs tijdens Dutch Health Week.  

Nieuws

KreaDoe
Nieuws

Creatief hobbyen populair: KreaDoe Lentefestival trekt recordaantal bezoekers

Utrecht, 24 april 2024 – Nederlandse en Belgische creatievelingen kwamen afgelopen weekend samen tijdens de derde editie van het KreaDoe Lentefestival. Het creatiefste festival van de Benelux trok zo’n 24.000 bezoekers, een kwart meer dan de vorige editie. De organisatie kijkt terug op een succesvolle editie met zeer enthousiaste reacties van exposanten en bezoekers. Marleen Rompen, beursmanager KreaDoe Lentefestival: “Samen met 225 exposanten boden we een beurs bomvol beleving. Het was een enorm drukbezochte editie met veel jonge creatievelingen. Zij ontdekten de nieuwste hobby’s, ontmoetten hun favoriete influencer en shopten talloze lifestyle producten. Ik kijk mega trots terug op deze bruisende editie!”
Zorg&ict
Nieuws

Drukbezochte vakbeurzen Zorg&’24 in Koninklijke Jaarbeurs bomvol innovaties en oplossingen

Utrecht, 18 april 2024 – De organisatie van de Zorg&’24 vakbeurzen kijkt terug op een drukbezochte succesvolle editie met zeer tevreden reacties van exposanten en bezoekers. Koninklijke Jaarbeurs organiseerde naast de vakbeurs Zorg & ict twee nieuwe zorgvakbeurzen: Zorg & food en Zorg & facility. De vakbeurzen trokken gezamenlijk ruim 32.500 bezoekers. Met het thema ‘Fit for the future’ inspireerden meer dan 350 exposanten en 400 sprekers bezoekers over innovaties en oplossingen op het gebied van digitale transformatie, duurzame voeding en facilitaire zaken.
DHW
Nieuws

Dutch Health Week overtreft verwachtingen met ruim 55.000 bezoekers

Utrecht, 18 april 2024 – Domstad Utrecht was afgelopen week het kloppend hart van mentale gezondheid en fitheid tijdens de Dutch Health Week. De organisatie en samenwerkende partijen kijken terug op een succesvolle editie met ruim 55.000 bezoekers. Van zondag 7 tot en met zondag 14 april vonden verspreid door de stad allerlei activiteiten plaats voor bewoners en zorgprofessionals. Van een sportles, een concert van het alzheimerkoor, een expositie bij de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), een open dag bij bloedbank Sanquin tot verschillende zorgvakbeurzen bij Koninklijke Jaarbeurs. Tijdens Culturele Zondag Beating Heart, gaf burgemeester Sharon Dijksma het startschot van de Dutch Health Week. Audrey Wilschut, projectleider Dutch Health Week: “Het bruiste in de stad, de interesse in activiteiten was enorm. We hebben samen met veel Utrechtse organisaties, van klein tot groot, een mooie basis neergelegd voor volgende edities.”
Congrescoaches
Nieuws

Koninklijke Jaarbeurs introduceert campagne Congrescoaches

Utrecht, 17 april 2024 – Vandaag lanceert Koninklijke Jaarbeurs de campagne ‘Congrescoaches’. Met deze campagne wil zij zich met haar kennis en kunde onderscheiden als dé congres- en vergaderlocatie van Nederland. De afgelopen twee jaar won Jaarbeurs de gouden award voor beste congreslocatie van het land vanwege haar persoonlijke begeleiding bij het organiseren van congressen en vergaderingen. Om dit over het voetlicht te brengen introduceert de Utrechtse evenementenlocatie de congrescoaches in haar nieuwste campagne.
HKU
Nieuws

Koninklijke Jaarbeurs en HKU maken winnaars posterwedstrijd 2024 bekend

Utrecht, 15 april 2024 – De winnaars van de jaarlijkse Koninklijke Jaarbeurs posterwedstrijd 2024 zijn bekend. Vanuit ruim 50 inzendingen is Jonas van Son, student aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), door de jury als winnaar beoordeeld. De tweede prijs is gewonnen door Julia Penning en op de derde plek eindigde Dewi van der Meulen. Aanmoedigingsprijzen waren er voor Rebecca Stroeven, Tobias Muller en Marileen Janssen. Ieder jaar organiseert Koninklijke Jaarbeurs een posterwedstrijd voor HKU-studenten. Dit jaar was het thema gekoppeld aan de campagne ‘De wereld van Jaarbeurs’. Sinds 1917 heeft Jaarbeurs een traditie van affiches gemaakt door Nederlandse ontwerpers. Om deze traditie hoog te houden vraagt zij jaarlijks aanstormende Nederlandse ontwerpers van HKU om een nieuwe jaarposter te maken.
Jaarbeurs
Nieuws

Jaarverslag Koninklijke Jaarbeurs 2023: Meer mensen, meer waardering, meer winst

Utrecht, 15 april 2024 - Koninklijke Jaarbeurs publiceert vandaag haar geïntegreerde jaarverslag over 2023. Dit verslag beschrijft haar activiteiten, strategie, financiële- en niet-financiële resultaten en belangrijke thema’s van het afgelopen jaar. De behaalde resultaten op het gebied van...