IPON 24 Reshift

Een dik decennium samenwerken: de band tussen Reshift en Jaarbeurs

Betrouwbaarheid. Dát is wat Anita de Jonge, projectmanager bij Reshift, het meest waardevol vindt aan samenwerken met Koninklijke Jaarbeurs. Al meer dan vijftien jaar organiseert het bedrijf uit Haarlem events in Utrecht. En dat blijven ze doen. Inmiddels organiseren ze drie keer per jaar een congres in Supernova en een tweejaarlijkse vakbeurs, IPON, in de hallen. Acht vragen aan Reshift. 

Wat doet Reshift?

‘Reshift is een mediabedrijf en contentspecialist. We maken, distribueren en meten unieke content voor websites als kieskeurig.nl, gamer.nl en ID.nl, brengen magazines uit en organiseren webinars, vakbeurzen en evenementen. Bij Jaarbeurs organiseren we IPON, een vakbeurs voor onderwijsprofessionals en ICT’ers in het onderwijs. IPON is een tweejaarlijks vakbeurs in de hallen. In Supernova organiseren we evenementen voor IT-professionals; Future Tech, J-Spring en Frontmania Conference.’  Daarnaast organiseren we op andere locaties ook nog jaarlijks TEQnation en J-Fall.’

IPON 24 Reshift

Waarom Jaarbeurs?

‘Sowieso natuurlijk vanwege de bereikbaarheid, het ligt op een toplocatie. Daarnaast zijn het mooie zalen met goede techniek. Toch is de fijne samenwerking voor ons de grootse reden. Jaarbeurs kan snel anticiperen. De evenementenbusiness is inherent aan lastminute wijzigingen; bijvoorbeeld wanneer je onverwachts op het laatste moment de catering moet wijzingen of 50 aanmeldingen meer hebt. Je hoort nooit: “Je bent al voorbij de deadline, dit had je eerder moeten aanvragen”. In tegenstelling, ze zijn juist soepel en flexibel. Jaarbeurs denkt met je mee.’

Denkt Jaarbeurs ook mee om het event nog succesvoller te maken?
‘Ja, zeker. IPON is de laatste jaren hard gegroeid en we hadden echt meer ruimte nodig. Het werd tijd voor een extra hal. Zelf wisten we nog niet precies hoe dat vorm zou krijgen, dus Jaarbeurs dacht mee. Bijvoorbeeld over de plattegrond, en of we een hele hal nodig zouden hebben of een gedeelte daarvan. We hebben daar goed advies in gekregen. Het scheelt ook dat we het wiel niet opnieuw hoeven uit te vinden met elkaar.’

Hoe bedoel je dat?
‘We komen al zo lang hier, we weten hoe het werkt en wat de regels zijn. Als je nieuw bent bij een venue moet je dat allemaal eerst uitzoeken. Dat kost opstarttijd. Tijd die je soms niet hebt of tijd die je niet wil verspillen. Je moet echt een aantal events met elkaar hebben gedraaid om een samenwerkingspartner te worden.’

IPON 24 Reshift

"Jaarbeurs komt na wat ze belooft"

‘Er zijn niet veel locaties zoals Jaarbeurs, zeker niet in dit formaat. Natuurlijk hebben we weleens gekeken om het in Amsterdam of Rotterdam te doen, maar onze voorkeur blijft hier. De samenwerking, prijs-kwaliteitverhouding en de ligging maken dat we hier terugkomen.’

Zijn er meer gemeenschappelijke delers tussen jullie?
‘Ja, duurzaamheid. Dat is een onderwerp dat wij, en onze doelgroep, erg belangrijk vinden. We vinden het heel prettig dat Jaarbeurs zich als duurzame locatie opstelt. Zo hadden ze bijvoorbeeld al voordat de wetgeving inging, de plastic en kartonnen bekertjes vervangen door glazen. Dat is fijn. Onze doelgroep ziet dat ook. We horen het ook terug uit enquêtes. Positieve punten én verbeterpunten. Zo kwam naar voren dat iemand vond dat er meer prullenbakken moesten komen om afval te scheiden. Als je dat aangeeft bij Jaarbeurs, gaan ze daar serieus mee om. Je ziet dat dit een belangrijk thema voor hen is.’

Wat vindt de doelgroep van Jaarbeurs als locatie?
‘Ze zijn heel tevreden. Meestal geven ze Jaarbeurs 4 van de 5 punten.’

IPON 24 Reshift

Waardevolle samenwerking

‘De betrouwbaarheid vinden wij het meest waardevol aan onze samenwerking. De mensen bij Jaarbeurs komen na wat ze beloven en je komt niet voor verrassingen te staan. Je krijgt echt het gevoel dat je met een betrouwbare partner samenwerkt. Je weet wat je aan elkaar hebt, en daardoor zal je minder snel overstappen naar een ander.’

Jannemarije Spruitenburg

Ook een beurs bij Jaarbeurs organiseren?

Account- en eventmanager Jannemarije

Heb jij een gaaf idee voor een evenement of beurs? In ons beurs- en congresgebouw hebben wij de ruimte en passie voor jouw evenement. Neem contact met mij op. Ik vertel je graag meer over alle mogelijkheden in onze evenementenlocatie in Utrecht.

eec@jaarbeurs.nl  +31(0)30 295 5023 

Cases

Trading Card Games Jaarbeurs
Case

Waarom Jaarbeurs is uitgegroeid tot dé hotspot voor Trading Card Games

Utrecht en Koninklijke Jaarbeurs zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Want wie Utrecht zegt, zegt Jaarbeurs. En andersom. Tegenwoordig hebben ze nog een gemene deler, want samen hebben ze zich ontpopt tot een mekka voor liefhebbers van Trading Card Games (TCG). Vanuit alle hoeken van de wereld komen TCG-fans naar Jaarbeurs om kaartspellen van onder andere One Piece, Pokémon, Magic the Gathering en Yu-Gi-Oh! te spelen.
Lees meer
Rabobank 125 jaar medewerkersfeest bij Jaarbeurs Utrecht Evenementenlocatie
Case

Rabobank organiseert festival voor 10.000 man bij Jaarbeurs

Een compleet evenement voor 10.000 medewerkers organiseren in ongeveer drie weken tijd. Onmogelijk, zou je zeggen. En toch deed Rabobank het. Ter ere van het 125-jarig bestaan werd alles uit de kast getrokken voor een immens groot feest bij Koninklijke Jaarbeurs. Hoe ze dit klaarspeelden in zo’n korte tijd? Eventmanager bij de Rabobank, Hester Wilms onthult: ‘Wederzijds vertrouwen in elkaar.
Lees meer
PTG
Case

PTG/e kiest voor Jaarbeurs als vaste opleidingslocatie

Van ‘incidenteel’ een vergaderruimte huren bij Koninklijke Jaarbeurs naar 25 dagen per jaar een vaste zaal om postacademische cursussen te geven. Polymer Technology Group Eindhoven (PTG/e BV) heeft sinds een jaar ‘een nieuwe strategische plek’ gevonden bij het vergadercentrum Jaarbeurs MeetUp in het Beatrixgebouw in Utrecht. Tijd voor een evaluatie. Waarom kiest deze onderzoeks- en kennispartner specifiek voor Jaarbeurs en wat maakt het een geschikte locatie voor hun opleidingen?
Lees meer
Vilans testimonial zorgcongres bij Jaarbeurs Beatrix Theater
Case

Klant aan het woord: Vilans over succesvol samenwerken tijdens hun congres bij Jaarbeurs

Bij Jaarbeurs streven we ernaar om elke samenwerking tot een succes te maken. Daarom zijn we trots om een nieuwe testimonial video te presenteren waarin Vilans, expertisecentrum voor langdurige zorg, hun ervaring deelt over het organiseren van hun congres in ons Beatrix Theater. Bekijk het interview en ontdek wat Vilans te zeggen heeft over onze locatie, faciliteiten en ondersteuning tijdens het organiseren van hun congres.
Lees meer
Vakbeurs Openbare Ruimte
Case

Jaarbeurs en Vakbeurs Openbare Ruimte: samen naar succes

Verdubbeld in oppervlakte. Dát gebeurde er toen ExpoProof besloot om de Vakbeurs Openbare Ruimte te verplaatsen naar de hallen van Koninklijke Jaarbeurs. Wat volgt is een nauwe samenwerking waar ‘begrip voor elkaars situatie’ de boventoon voert. Marcel Beelen, COO ExpoProof, vertelt er meer over.
Lees meer
Geheugenpolidag
Case

Kracht van vertrouwdheid: Jaarbeurs als gastheer van Geheugenpolidag

‘Dit voelt weer als thuiskomen’ zegt Ellis Verpoort, projectmanager van Congress Care, als ze weer bij Koninklijke Jaarbeurs binnenstapt. Sinds een paar jaar organiseert Congress Care in opdracht van Nederlands Geheugenpoli Netwerk (NGN) elk jaar in de eerste week van november, de Geheugenpolidag bij Jaarbeurs. Ze is nog steeds blij met de keuze voor de congreslocatie in Utrecht.
Lees meer