Thuiswinkel Jaabeurs

Media Plaza omgetoverd tot bruin café

Afgelopen januari stond weer volledig in het teken van nieuwjaarsborrels. Zo mocht ook de Polar, in Media Plaza van Jaarbeurs, weer als gastheer optreden. De normaal gesproken ultra strak vormgegeven ruimte, werd getransformeerd tot een bruin café, mét pubquiz. Thuiswinkel.org ging dit jaar all-in met haar nieuwjaarsborrel.

Thuiswinkel Jaabeurs

Nieuwjaarsbijeenkomst

Al enige tijd houdt Thuiswinkel.org elk jaar tijdens de Webwinkel Vakdagen ook een nieuwjaarsbijeenkomst. Het is voor de organisatie hét moment om elkaar een goed jaar te wensen en relaties te onderhouden.

Marleen van Soest, Marketeer Duurzaamheid & Events, vertelt: ‘Onze nieuwjaarsbijeenkomst combineren we met de Webwinkel Vakdagen. We staan daar ook met een stand en onze relaties zijn dus al op het event.

'De relaties die op de beurs komen, hoeven alleen met de roltrap omhoog en kunnen zo aansluiten bij onze receptie.’

Elk jaar iets verrassends

Dit is niet de eerste keer dat Thuiswinkel.org hun bijeenkomst koppelt aan de beurs. Al een paar jaar op rij wordt het Polargebied van Media Plaza gebruikt om leden, stakeholders en andere relaties te ontmoeten. Maar van een saaie herhaling is hier geen sprake: elk jaar bedenkt de organisatie een ander thema, met een andere look and feel. Dit jaar stond alles in het teken van 20 jaar e-commerce in Nederland. Het werd een bruin café, compleet met pubquiz.

Thuiswinkel Jaabeurs

Creatieve vrijheid

Van Soest is altijd tevreden met de Polar als ruimte: ‘Je hebt hier veel mogelijkheden en creatieve vrijheden. We bespreken onze wensen met Jaarbeurs en zij komen vervolgens met een ontwerp. We hoefden eigenlijk helemaal niks zelf te doen aan de inrichting.

'Jaarbeurs zorgde dat de hele zaal omgetoverd werd tot een oud bruin café, tot aan de kanten kleedjes op tafel.'

'Het zag eruit alsof je je in de Jordaan bevond. Ook hadden we een podium aan de zijkant van de ruimte en overal stonden statafels en stoelen. Uiteraard ontbraken de Chesterfieldbanken niet.’

Vraag maar raak

Na de nieuwjaarstoespraak van de directeur, was het tijd voor de pubquiz. ‘Online winkelen in Nederland bestaat dit jaar 20 jaar’, zegt Van Soest. ‘Er stond daarom een tijdreis centraal waar we vragen aan koppelden. We startten in 1990 en eindigden in 2010. We lieten bijvoorbeeld filmfragmenten zien over online shoppen en vroegen welke niet in het rijtje thuishoorde. Onze leden vonden het een leuke variatie op de reguliere nieuwjaarsborrels.’

Thuiswinkel Jaabeurs

Meedenken voor een succes

Van Soest heeft de volgende nieuwjaarsbijeenkomst al in optie gezet. Dat is medebepaald door de fijne samenwerking met Jaarbeurs.'

'Het team van Jaarbeurs denkt altijd goed mee met onze wensen.'

'Een mooi voorbeeld is de doorvertaling van ons thema naar de catering: borrelplanken met blokjes kaas en stukjes worst – heel Hollands dus. Ook kregen we op de dag zelf een manager toegewezen. Daar heb je nauw contact mee. Als ik bijvoorbeeld extra tafels wil bij de registratiebalie, dan hoef ik alleen maar het nummer te bellen dat de hele dag bereikbaar is. Vervolgens zorgt diegene dat alles geregeld wordt. Jaarbeurs neemt veel werk uit handen.’

Thuiswinkel Jaabeurs

Ook creatieve plannen?

Neem contact met ons op en we denken met je mee. Of je nu de hypermoderne Polar om wilt toveren tot een bruin café of iets heel anders in gedachten hebt, we zetten het voor je klaar!

Meer business-cases lezen?

20210420_1055_KPN_TheDigitalDutch_LowRes_
Case

The Digital Dutch 2021: 6.000 virtuele deelnemers in Jaarbeurs

‘Go big, or go home’ moet KPN hebben gedacht. De vorige editie van The Digital Dutch was al een sensatie die de boeken inging als ongekend spectaculair. Dit jaar ging de organisatie nóg een stapje verder. Alle Welling, organisator van het event en vakmanager KPN: ‘We hebben de lat voor volgend jaar wel héél hoog gelegd.’
Lees meer
Mud Masters bij Jaarbeurs Utrecht
Case

Mud Masters indoor: Apenkooien voor volwassen in de Jaarbeurs

Wie aan een heftige work-out in de frisse buitenlucht denkt, denkt aan Mud Masters, Duizenden deelnemers die het modderige parcours bestormen, om zichzelf tot het uiterste te dwingen. Afgelopen jaar besloot de organisatie iets nieuws te doen: Mud Masters Indoor. Oprichter André Skwortsow vertelt ons meer over dit event.
Lees meer
Frankwatching-STE-by-MichielTon-websize-11.jpg
Case

Frankwatching over de meerwaarde van een live-event

Op het veelzijdige platform van Frankwatching worden dagelijks tientallen artikelen, infographics en video’s geplaatst door honderden verschillende experts. Sinds 2013 gaat de organisatie een stapje verder en deelt ze ook haar kennis bij live events. We spreken Alieke Ingerman, productmanager Events, over hun grootste event bij Jaarbeurs.
Lees meer
Dutch-comic-con-by-MichielTon-highres-86.jpg
Case

Heroes Dutch Comic Con ging van 'een succes' naar 'zéér succesvol' in Jaarbeurs

Grote publiekstrekkers met maar liefst 40.000 te verwachten bezoekers, kiezen overtuigd voor Jaarbeurs. In 2019 mocht Heroes Dutch Comic Con zich weer tot een van die grote evenementen in Utrecht rekenen. Volgens organisator Boet Havenaar is Heroes Dutch Comic Con met name de jaren in Jaarbeurs doorgegroeid ‘van succesvol naar zéér succesvol’.
Lees meer
Busines Case A State Of Trance 2019
Case

A State Of Trance 2019 - Zo groeit je event van 4.000 naar 35.000 bezoekers

In februari verzamelden tienduizenden fans zich om hun passie voor trancemuziek te delen in Jaarbeurs. Ook dit jaar was het jaarlijkse ‘feestje’ van Armin van Buuren een groot succes. Ruim 35.000 bezoekers uit maar liefst 100 verschillende landen, gingen los op hun favoriete muziek. De organisatie vertelt ons hoe ze zo’n groot event elk jaar weer succesvol kunnen realiseren en hoe je meegroeit met de groei van je event.
Lees meer