Tom van der zwaag - medewerker Jaarbeurs

Tom: "Samen naar succes"

Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en hoe we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Tom van der Zwaag is beursmanager Bouw & Installatie en verantwoordelijk voor de operationele uitvoering binnen de bouw- en installatiesector van Jaarbeurs. 

Tom is een bekend gezicht binnen Jaarbeurs. Hij startte als junior accountmanager in een salesrol. Een functie met voor hem het beste van twee werelden: ‘Als student had ik al twee interesses: nadenken over commerciële vraagstukken – dus sales – en marketingactiviteiten. Toen ik ging werken, kwam ik erachter dat ik bij Jaarbeurs die twee aspecten in een salesrol kon combineren. Je verkoopt namelijk marketingtools die jouw klant helpen om de doelstelling te bereiken. Dat vond ik een toffe combinatie.’

Vertrouwen krijgen

Autonomie krijgen en ervaren, vindt Tom een groot voordeel van werken bij Jaarbeurs: ‘Je krijgt hier veel vrijheid. Als je denkt dat je een klant moet bellen, dan kan je diegene bellen. En als je vindt dat het goed is om langs te gaan, dan kan dat ook. Er is geen gestroomlijnde manier van verkopen, daar mag je zelf invulling aan geven. Ik vind dat prettig.’ Na een aantal jaar te werken als junior accountmanager groeide Tom door als salesmanager. Een ontwikkeling die hij ook tekenend vindt voor Jaarbeurs: ‘Als je ambitie hebt en je wil doorgroeien in verantwoordelijkheden en in een rol, dan is die mogelijkheid er.’ 

Na zijn functie als salesmanager ging Tom tijdelijk ergens anders werken. Maar nu is hij weer terug, in de rol als beursmanager. Want, zo zegt hij zelf: ‘Als er evenementenbloed door je aderen stroomt, laat je dat niet meer los. Dit is een wereld waar mensen met passie werken. Waar we samen vol energie voor het eindresultaat gaan. Dat is zo’n unieke vibe.’ 

Remeha stand VSK-beurs

Samen naar succes

Een van de belangrijkste aspecten van zijn baan bij Jaarbeurs vindt Tom het werken in teamverband. Hij noemt zichzelf een soort projectleider die verantwoordelijk is voor alle uitvoeringsaspecten die bij een beurs komen kijken. Hij stuurt daarbij verschillende afdelingen aan die hij nodig heeft om een beursproductie te draaien. Tom: ‘Als beursmanager spar ik dagelijks met verschillende teams om samen te kijken hoe we er een succes van kunnen maken. Bij Jaarbeurs werken we zoveel mogelijk in vaste teams per marktsegment. Je bouwt samen maanden toe naar het moment dat de deuren opengaan. Je voelt de spanning in het team opbouwen en merkt dat je dichter bij elkaar komt. Vervolgens is de ‘explosie’ – de deuren gaan open. En dan staan er duizenden bezoekers letterlijk voor je neus om die beurs te beleven. Die vibe, dat gevoel... dat vind ik super vet! Elke keer weer.’  

Mooie momenten beleven

De week van een beurs voelt voor Tom als een grote feestweek: ‘Het is hard werken en veel uren draaien. Dat hoort er zeker bij. Maar als het dan zover is en je ziet al jouw 300 tot 500 klanten bij elkaar in de hallen, dan ga je van borrel naar borrel. Er worden festiviteiten georganiseerd op stands en je praat met iedereen. Dit is waar je het allemaal voor doet! Als alles goed van tevoren geregeld is, dan zit je eigenlijk gewoon in een feestweek met elkaar. Dat vind ik het mooist van werken bij Jaarbeurs. En natuurlijk is Jaarbeurs zelf als werkgever ook goed in feestjes organiseren. De maandelijkse borrel, de ruime budgetten om leuke dingen te ondernemen ... het is echt een omgeving waar veel fun is.’ 

Blogs

Leger des heils
Blog

Elsje: "Een klein gebaar met heel veel impact"

Koninklijke Jaarbeurs: de bevlogen, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Elsje van Vuuren (37) werkt twee jaar als senior communicatieadviseur in het team corporate communicatie bij Jaarbeurs. Onlangs liep ze in het kader van de Goede Doelendagen bij Jaarbeurs een dagje mee als vrijwilliger bij het Leger des Heils. Hoe is het eigenlijk om als Jaarbeursmedewerker uit je dagelijkse routine te stappen en een dagje mee te lopen als vrijwilliger? We lopen een ochtend met Elsje mee terwijl ze brood staat te smeren voor dak- en thuislozen bij het Leger des Heils op de Nieuwegracht in Utrecht.
Lees meer
Arno 6
Blog

Arno: " Van 0 naar 100 in één seconde"

Koninklijke Jaarbeurs: de bevlogen, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Arno van der Linden (57) werkt al 28 jaar bij de afdeling beveiliging bij Jaarbeurs. Hoe is het eigenlijk om binnen deze afdeling bij Jaarbeurs te werken? We stappen in de wereld van Arno en nemen een kijkje achter de schermen bij de afdeling veiligheid van beurzen en evenementen.
Lees meer
Nicola 2
Blog

Nicola: "Nieuwe culturen maken mij nieuwsgierig"

Koninklijke Jaarbeurs: de bevlogen, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Nicola Alliney (26), geboren en getogen in Italië, werkt als sales- en accountmanager in het internationale Jaarbeurs team dat onder andere vakbeurzen organiseert in Thailand, Vietnam, Indonesië, de Verenigde Arabische Emiraten en Rwanda. Nieuwe mensen en culturen leren kennen, daar krijgt hij energie van. Hoe is het eigenlijk om als Italiaan bij Jaarbeurs te werken? We stappen in de wereld van Nicola en ontdekken samen verschillende smaken en culturen bij Jaarbeurs.
Lees meer
Nikki
Blog

Nikki: "Padel en recruitment hebben meer gemeen dan je denkt"

Koninklijke Jaarbeurs: de bevlogen, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons sterkste punt: onze mensen. Nikki de Coole (29) werkt nu een jaar als corporate recruiter in het People & Sustainability team van Jaarbeurs. Zodra haar werkdag is afgelopen is ze bloedfanatiek aan het padellen op onze indoor pop-up padelbaan. We spelen een potje padel met Nikki terwijl zij vertelt over het belang van vitaliteit op de werkvloer.
Lees meer
Twan
Blog

Twan: "Mijn voltijd studie is Jaarbeurskunde"

Koninklijke Jaarbeurs: de bevlogen, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons sterkste punt: onze mensen. Twan Bakker (21) werkt naast zijn studie economie en bedrijfseconomie aan de Universiteit Utrecht als assistent-supervisor bij Jaarbeurs. Als geschiedenisliefhebber met een passie voor Jaarbeurs, verraste hij zijn collega’s met een ware ‘Jaarbeurstentoonstelling’.
Lees meer
OR
Blog

Mathijs & Frank: "We zijn een soort brug tussen de directie en onze medewerkers”

Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met onze sterkste eigenschap: onze mensen. Mathijs de Vries is accountmanager gastevenementen en Frank van Hal is senior contentmarketeer van de vakbeurzen BouwBeurs en VSK. Beide gepassioneerde collega’s nemen naast hun werkzaamheden ook zitting in de Ondernemingsraad (OR) bij Jaarbeurs.
Lees meer