TechniShow team 2024

Nicole: "Een dorp bouwen"

Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Nicole van Leeuwen is Senior Account Manager van de vakbeurs TechniShow en is verantwoordelijk voor sales, van begin tot eind. We zetten onze bouwhelm op en lopen met Nicole de beursvloer op terwijl zij ons vertelt hoe ze van een bouwtekening een dorp creëert.

Nicole (56) startte in 2001 bij Jaarbeurs nadat Jaarbeurs Reed Exhibitions overnam. “Ik werkte destijds voor het project ‘Nursing dagen’ en daar deed ik alles voor. Van het maken van salesplannen tot het ontwerpen van brochures. Op een gegeven moment werd ik bewuster van het feit dat ik nu bij Jaarbeurs werk en ik veel groter kan en wil dan alleen project ‘Nursing dagen’. Ik kreeg een ingeving, ik wil ‘iets in de industrie’. Dus ik werkte jarenlang voor Logistica en ESEF Maakindustrie.” Tussen 2014 en 2021 was Nicole er zeven jaar tussenuit en richtte ze zich op andere werkzaamheden. Eind 2020 werd ze gebeld door een oud-collega met de vraag om te helpen bij de organisatie van de installatiebeurs VSK. Toen Nicole de klus aannam wist ze wat ze al die tijd zo gemist had. Het was dan ook geen verrassing dat ze uiteindelijk terugkeerde in de wereld van beurzen en evenementen. “Na VSK stelde mijn manager mij voor de keuze: VSK of TechniShow. Ik ging voor TechniShow, een industriële vakbeurs op het gebied van metaalbewerking. Daar liggen voor mij de grootste uitdagingen op het gebied van sales.”

"Sales is waar mijn hart ligt. Ik wil niets anders."

Van ruwe schets tot realiteit

Voor Nicole is de opbouw van de beurs hét moment waarop haar visie tot leven komt, waar de zogeheten CAT-tekeningen transformeren tot realiteit. "Het begint in de voorbereidingen met een tekening en eindigt in een dorp, en iedere beurshal heeft zijn eigen identiteit. Dat samen vormt een keten", legt Nicole uit. Deze aanpak is de rode draad van de opbouw van  TechniShow. Elke beurshal wordt zorgvuldig ingedeeld, met aandacht voor de specifieke behoeften van onze exposanten en bezoekers. Het is een complexe puzzel waarin Nicole en het team de juiste elementen op hun plek brengen om de beste ervaring te leveren.

“Het begint met een tekening en eindigt in een dorp.”

Exposanten zien TechniShow als een uitgelezen kans om hun nieuwste en meest innovatieve machines te presenteren aan het publiek. Sales staat voor de uitdaging om een diverse en boeiende line-up van exposanten samen te stellen, die de nieuwste ontwikkelingen in de metaalsector vertegenwoordigen. Een netwerk en kennis van zaken stelt het salesteam in staat om indrukwekkende exposanten aan te trekken die de kern vormen van TechniShow. Terwijl de stands en machines van de exposanten op de juiste plek staan is Nicole, als vraagbaak en aanspreekpunt, constant in beweging.

Nicole

Passie voor sales

“De maakindustrie vind je overal. Als je dat eenmaal ziet, laat je het niet meer los.” En dat loslaten doet Nicole ook niet. Dat was te merken op de afgelopen editie waar bijna 30.000 enthousiaste liefhebbers uit de maakindustrie samenkwamen. Als salesmanager speelde Nicole met het team een cruciale rol in het creëren van deze fantastische editie. "Ik ben sales. Ik ben Jaarbeurs”. Heel haar hart ligt in haar werk. Daar hebben alle exposanten en bezoekers vier dagen van kunnen genieten. “We hebben nú al de concepten klaarliggen voor de volgende editie en zélfs exposanten die hun voorkeurspositie al hebben doorgegeven. De TechniShow van 2024 was echt een cadeautje.”

“Deze TechniShow was echt een cadeautje.”

Machine

Ook het gevoel van realiseren creëren?

Bekijk onze vacatures op de werkenbij.jaarbeurs.nl

Blogs

Leger des heils
Blog

Elsje: "Een klein gebaar met heel veel impact"

Koninklijke Jaarbeurs: de bevlogen, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Elsje van Vuuren (37) werkt twee jaar als senior communicatieadviseur in het team corporate communicatie bij Jaarbeurs. Onlangs liep ze in het kader van de Goede Doelendagen bij Jaarbeurs een dagje mee als vrijwilliger bij het Leger des Heils. Hoe is het eigenlijk om als Jaarbeursmedewerker uit je dagelijkse routine te stappen en een dagje mee te lopen als vrijwilliger? We lopen een ochtend met Elsje mee terwijl ze brood staat te smeren voor dak- en thuislozen bij het Leger des Heils op de Nieuwegracht in Utrecht.
Lees meer
Arno 6
Blog

Arno: " Van 0 naar 100 in één seconde"

Koninklijke Jaarbeurs: de bevlogen, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Arno van der Linden (57) werkt al 28 jaar bij de afdeling beveiliging bij Jaarbeurs. Hoe is het eigenlijk om binnen deze afdeling bij Jaarbeurs te werken? We stappen in de wereld van Arno en nemen een kijkje achter de schermen bij de afdeling veiligheid van beurzen en evenementen.
Lees meer
Nicola 2
Blog

Nicola: "Nieuwe culturen maken mij nieuwsgierig"

Koninklijke Jaarbeurs: de bevlogen, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Nicola Alliney (26), geboren en getogen in Italië, werkt als sales- en accountmanager in het internationale Jaarbeurs team dat onder andere vakbeurzen organiseert in Thailand, Vietnam, Indonesië, de Verenigde Arabische Emiraten en Rwanda. Nieuwe mensen en culturen leren kennen, daar krijgt hij energie van. Hoe is het eigenlijk om als Italiaan bij Jaarbeurs te werken? We stappen in de wereld van Nicola en ontdekken samen verschillende smaken en culturen bij Jaarbeurs.
Lees meer
Nikki
Blog

Nikki: "Padel en recruitment hebben meer gemeen dan je denkt"

Koninklijke Jaarbeurs: de bevlogen, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons sterkste punt: onze mensen. Nikki de Coole (29) werkt nu een jaar als corporate recruiter in het People & Sustainability team van Jaarbeurs. Zodra haar werkdag is afgelopen is ze bloedfanatiek aan het padellen op onze indoor pop-up padelbaan. We spelen een potje padel met Nikki terwijl zij vertelt over het belang van vitaliteit op de werkvloer.
Lees meer
Twan
Blog

Twan: "Mijn voltijd studie is Jaarbeurskunde"

Koninklijke Jaarbeurs: de bevlogen, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons sterkste punt: onze mensen. Twan Bakker (21) werkt naast zijn studie economie en bedrijfseconomie aan de Universiteit Utrecht als assistent-supervisor bij Jaarbeurs. Als geschiedenisliefhebber met een passie voor Jaarbeurs, verraste hij zijn collega’s met een ware ‘Jaarbeurstentoonstelling’.
Lees meer
OR
Blog

Mathijs & Frank: "We zijn een soort brug tussen de directie en onze medewerkers”

Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met onze sterkste eigenschap: onze mensen. Mathijs de Vries is accountmanager gastevenementen en Frank van Hal is senior contentmarketeer van de vakbeurzen BouwBeurs en VSK. Beide gepassioneerde collega’s nemen naast hun werkzaamheden ook zitting in de Ondernemingsraad (OR) bij Jaarbeurs.
Lees meer