Evenement Exposant Demand Generation Leads

Demand Generation: waardevolle leads die voor beide partijen van belang zijn

Al meer dan 100 jaar verbindt Koninklijke Jaarbeurs mensen met elkaar. Onze locatie is bekend geworden door de kracht van fysieke ontmoeting; door beurzen, evenementen en congressen bijvoorbeeld. En nu, anno 2023, kan verbinding leggen, kennis delen en netwerken ook op andere manieren dan enkel fysieke aanwezigheid. Via kennisplatformen als Computable, Dutch Health Hub en Bouw & Installatie Hub. En via Demand Generation; een nieuwe dienst waarmee we partners helpen om kwantitatieve en kwalitatieve leads te ontvangen. Robert Riphagen vertelt er meer over. 

Demand Generation is een marketingstrategie waarmee bedrijven vraag naar hun product of dienst creëren. Het heeft als doel om nieuwe of bestaande klanten aan te trekken, een relatie op te bouwen en uiteindelijk een verkoop te genereren. Om deze mensen te bereiken, is content nodig. Content in de vorm van waardevolle, kwalitatieve informatie die echt waarde biedt voor de ontvanger. 

Nieuwe dienst bij Jaarbeurs 

De afgelopen maanden is Robert bezig geweest met het uitrollen van Demand Generation bij Jaarbeurs. Hij en zijn team gaan de kennis en expertise van klanten introduceren in het uitgebreide netwerk van beslissers en medebeslissers dat Jaarbeurs door de jaren heen heeft opgebouwd. Dat gaan ze doen via online kanalen, e-mail en telefonisch met 1-op-1-contact. 

Demand Lead Generation

Verschil Demand Generation en Lead Generation 

Robert vertelt dat Demand Generation vaak verward wordt met Lead Generation. Toch is dit niet hetzelfde: ‘Bij leadgeneratie draait het feitelijk alleen om het uitwisselen van contactgegevens, Demand Generation gaat verder. Om te beginnen is de content die we inzetten beter afgestemd op de journey die een klant heeft. We gaan niemand overtuigen een product of dienst af te nemen, maar delen vakkennis die een partner binnen een bepaald vakgebied expert maken. We richten ons op een inhoudelijke match, waardoor de kwaliteit bij verdere opvolging toeneemt. Wij maken de lead voor onze kennispartner concreet. Denk aan vragen als: wie wil je bereiken? Welke rol heeft diegene, in wat voor soort organisatie, welke sector en welke bedrijfsgrootte?’ 

Demand Generation creëert vraag

Volgens Robert gaat het om waardevolle perspectieven bieden aan mensen die al dan niet op zoek zijn naar een oplossing voor hun zakelijke verantwoordelijkheden. Het is content die men bewust of onbewust interessant vindt, maar nog niet actief mee aan de slag is gegaan. Content dat te veel branding bevat, of een te salesachtige propositie, verliest z’n waarde. De lezer moet er daadwerkelijk iets aan hebben. Zo zegt Robert: ‘Daarom geven we richtlijnen waar de content aan moet voldoen en hoe de kennispartner dit het beste kan aanpakken. Ontmoetingen creëren die van waarde zijn, is voor Jaarbeurs heel belangrijk. Op welke manier dan ook. Daarom investeren we flink om relaties te onderhouden dankzij een Customer Data Platform, Marketing Automation en via persoonlijk contact. Dit is een interessante ingang voor onze klanten die kwalitatieve leads zoeken. We kunnen verbinding leggen met tienduizenden professionals in ICT, Bouw & Installatie, Health & Life Science en Logistiek.’ 

Waardevolle ontmoetingen tot stand brengen 

Kwalitatieve leads ontvangen is interessant voor de kennispartner en ontvanger. Robert: ‘Wij kunnen het podium zijn waarin jij je kennis etaleert. Waarin je laat zien hoeveel verstand je ergens van hebt. Dit zetten we uit via onze kanalen en bieden we aan bij contacten waarvan wij denken dat het interessant is op basis van hun professie. Deze content komt in een kennisbank waarbij, voordat men iets downloadt, duidelijk staat vermeld wat men precies kan verwachten en welke kennis erin staat. We gaan niet met een groot logo en een pet van de partner zoeken naar nieuwe klanten, maar we proberen echt hun expertise te etaleren. Zo wordt de bezoeker getrakteerd op waardevolle content en de kennispartner ontvangt kwalitatieve leads. Een win-winsituatie.’ 

Demand Generation biedt kansen voor jouw organisatie
Wil je meer weten of ben je benieuwd wat Demand Generation voor jou kan betekenen? Laat je informeren door jouw Jaarbeurs accountmanager of neem contact op met Robert via robert.riphagen@jaarbeurs.nl.