Een vliegende start: terugblik op de eerste helft van 2025

Corporate Communicatie
Corporate Communicatie
01 juli 2025
3 min

De eerste zes maanden van 2025 zitten er alweer op. En wat een mooie periode was het! Letterlijk en figuurlijk draaide het om beweging, waarin we mooie evenementen hebben gefaciliteerd en georganiseerd. Een paar hoogtepunten uitgelicht:

Magie die verbindt 
De laatste weken van het jaar zijn altijd bijzonder. En eind 2024 al helemaal. Het was een kippenvelmoment: duizenden verwachtingvolle gezichten, meters glinsterend ijs en Disney-karakters op schaatsen. Disney On Ice kwam naar Jaarbeurs! Een prachtig meerdaags evenement waar alles klopte: van de voorbereiding tot het laatste applaus. Een schoolvoorbeeld van de kracht van ontmoeting; waar mensen samenkwamen om mooie momenten te beleven. We kijken trots terug én vooruit op deze samenwerking, want in december is Disney On Ice er weer! Dit jaar met een unieke groepskorting en speciale arrangementen. Een mooi moment om met collega’s of zakelijke partners het jaar af te sluiten!

AutoClassiqa
Voor het eerst vond AutoClassiqa & De Nationale Autobeurs plaats in Jaarbeurs: een beurs vol superauto’s, iconische oldtimers en innovaties binnen de automotive sector. Het was dé plaats voor iedereen met een liefde voor auto’s. En gelijk al een groot succes: 41.500 bezoekers, meer dan 350 voertuigen 100 standhouders. Op z’n zachts gezegd een indrukwekkende aftrap van een nieuw automotive evenement in Nederland.

WOCODA
In januari bracht WOCODA haar tweede editie naar Jaarbeurs met als doel het event te laten groeien. En dat is gelukt. Van 1.000 bezoekers in 2024 naar 2.500 deelnemers in 2025! Het werd een landelijke ontmoetingsplaats waar overheden, woningcorporaties en marktpartijen samenkwamen rond één belangrijke vraag: hoe maken we sneller meer en betere woningen? Van minister tot wethouder, de podia zaten vol sessies over versnellen, verduurzamen en vernieuwen.

AJN-dag
Begin april verzamelden jeugdartsen, jeugdverpleegkundigen en onderzoekers uit het hele land zich in Supernova voor de AJN-dag. Dit was geen doorsnee congres, maar een algemene ledenvergadering, gevolgd door een unieke programmering over de laatste ontwikkelingen in onderzoeken in de gezondheidszorg. Een ‘kennisinjectie’ werd het ook wel genoemd. En een waardevol moment van ontmoeting. We zijn trots op deze jarenlange samenwerking!

Nieuwe namen én vertrouwde gezichten
Van Microsoft tot Praxis, van Exact tot Bol: grote bedrijven kozen in het eerste halfjaar (opnieuw) voor Jaarbeurs als centrale ontmoetingsplaats. Voor meetings, klantendagen en inspiratiesessies. Mooie dagen waar we trots op terugkijken.

Internationale congressen in Utrecht
Niet 1, niet 2… maar wel 21 stonden er op de planning. Een record waar we trots op zijn! Terugkerende thema’s zijn life sciences en duurzaamheid; thema’s waarmee we Utrecht als congresstad nóg sterker op de kaart zetten. Het waren leerzame momenten. De inzichten van de afgelopen maanden vormen ook weer de basis voor de congressen die nog komen. Zo blijven we samen leren en verbeteren.

Snel schakelen bij treinstakingen
Hoewel de NS-stakingen onverwacht kwamen – ze werden een paar dagen van tevoren aangekondigd – lieten wij ons er niet door verrassen. Een van onze sterke krachten is flexibel zijn. Voor ons betekent dat meedenken en snel kunnen schakelen. Zo konden we op het laatste moment nog zalen verkleinen of bijeenkomsten verplaatsen. Sommige sessies werden omgezet naar een hybride variant. We zijn trots op het harde werk van ons team en samen maken we waar wat we beloven: het creëren van mooie ontmoetingen. Op welke manier dan ook.