MOTORbeurs Utrecht 2024

Volop beleving op MOTORbeurs Utrecht 2024

Utrecht, 28 februari 2024 – De organisatie van de 38ste editie van MOTORbeurs Utrecht 2024 kijkt terug op een succesvolle editie met zeer tevreden reacties van exposanten en bezoekers. Eén van de grootste consumentenbeurzen van Koninklijke Jaarbeurs trok 87.872 bezoekers de afgelopen dagen. Meer dan 280 exposanten inspireerden motorliefhebbers met stuntshows, motorclubs en een breed kleding-, accessoires- en occasion aanbod.

Rachel Jankowsky, beursmanager MOTORbeurs Utrecht 2024: “Motorrijden wordt steeds populairder. Met name jongeren stappen massaal op de motor en 2023 markeert zelfs een recordjaar in motorregistraties sinds het jaar 2000. Dit blijkt uit recent onderzoek van BOVAG en RAI Vereniging. Deze animo zagen we afgelopen dagen ook op MOTORbeurs Utrecht. Samen met alle exposanten boden we een beurs vol beleving, demonstraties en stunts. Ik kijk met veel trots terug op een bruisende editie vol show en spektakel!"

 

Nieuwe energie op MOTORbeurs Utrecht: een unicum met 29 motormerken

Bijna alle importeurs van gerenommeerde motormerken waren na lange tijd weer voltallig aanwezig op MOTORbeurs Utrecht, onder het motto ‘All Brands United’. Met deze collectieve samenwerking bundelden de importeurs hun krachten. Martijn van Eikenhorst: sectiemanager Motoren bij RAI Vereniging: “We kijken terug op een fantastische samenwerking tussen MOTORbeurs Utrecht en de leden van RAI Vereniging. Als voortrekkers van onze branche stonden we zij aan zij, verenigd onder het motto 'All Brands United', met een uitgebreid scala aan motorfietsen. In een tijd waarin de populariteit van de motorfiets blijft groeien, is het van groot belang dat we gezamenlijk optrekken en de motorfiets onder de aandacht brengen van een breed publiek."

 

Grootste motorevenement van Nederland bomvol beleving

Motorliefhebbers reisden af naar Jaarbeurs om meer dan 280 exposanten verspreid over zes beurshallen te bezoeken. Exposant Motoroccasion B.V.: “Wij hebben elke dag genoten van de fantastische sfeer en positieve dynamiek. Deze energie kenmerkt de motorbranche en de motorrijder in het algemeen. Als exposant zijn wij ook erg tevreden en blij dat wij hier deel van uit mogen maken.” Met een grote stoet van meer dan dertig verschillende motoren werd MOTORbeurs Utrecht 2024 officieel geopend. De beurs had een bomvol programma met stuntarena’s, de befaamde steile wand, 29 motormerken en nog veel meer. Eén van de bezoekers gaf aan: “MOTORbeurs Utrecht was weer als vanouds. De beurs was fantastisch, het was overzichtelijker en de grote merken waren eindelijk weer aanwezig. Ook waren er genoeg stands voor kleding, gereedschap en prima vermaak.”

De nieuwe datum van MOTORbeurs Utrecht 2025 is bekend en vindt plaats van donderdag 20 tot en met 23 februari in Koninklijke Jaarbeurs.

Nieuws

KreaDoe
Nieuws

Creatief hobbyen populair: KreaDoe Lentefestival trekt recordaantal bezoekers

Utrecht, 24 april 2024 – Nederlandse en Belgische creatievelingen kwamen afgelopen weekend samen tijdens de derde editie van het KreaDoe Lentefestival. Het creatiefste festival van de Benelux trok zo’n 24.000 bezoekers, een kwart meer dan de vorige editie. De organisatie kijkt terug op een succesvolle editie met zeer enthousiaste reacties van exposanten en bezoekers. Marleen Rompen, beursmanager KreaDoe Lentefestival: “Samen met 225 exposanten boden we een beurs bomvol beleving. Het was een enorm drukbezochte editie met veel jonge creatievelingen. Zij ontdekten de nieuwste hobby’s, ontmoetten hun favoriete influencer en shopten talloze lifestyle producten. Ik kijk mega trots terug op deze bruisende editie!”
Zorg&ict
Nieuws

Drukbezochte vakbeurzen Zorg&’24 in Koninklijke Jaarbeurs bomvol innovaties en oplossingen

Utrecht, 18 april 2024 – De organisatie van de Zorg&’24 vakbeurzen kijkt terug op een drukbezochte succesvolle editie met zeer tevreden reacties van exposanten en bezoekers. Koninklijke Jaarbeurs organiseerde naast de vakbeurs Zorg & ict twee nieuwe zorgvakbeurzen: Zorg & food en Zorg & facility. De vakbeurzen trokken gezamenlijk ruim 32.500 bezoekers. Met het thema ‘Fit for the future’ inspireerden meer dan 350 exposanten en 400 sprekers bezoekers over innovaties en oplossingen op het gebied van digitale transformatie, duurzame voeding en facilitaire zaken.
DHW
Nieuws

Dutch Health Week overtreft verwachtingen met ruim 55.000 bezoekers

Utrecht, 18 april 2024 – Domstad Utrecht was afgelopen week het kloppend hart van mentale gezondheid en fitheid tijdens de Dutch Health Week. De organisatie en samenwerkende partijen kijken terug op een succesvolle editie met ruim 55.000 bezoekers. Van zondag 7 tot en met zondag 14 april vonden verspreid door de stad allerlei activiteiten plaats voor bewoners en zorgprofessionals. Van een sportles, een concert van het alzheimerkoor, een expositie bij de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), een open dag bij bloedbank Sanquin tot verschillende zorgvakbeurzen bij Koninklijke Jaarbeurs. Tijdens Culturele Zondag Beating Heart, gaf burgemeester Sharon Dijksma het startschot van de Dutch Health Week. Audrey Wilschut, projectleider Dutch Health Week: “Het bruiste in de stad, de interesse in activiteiten was enorm. We hebben samen met veel Utrechtse organisaties, van klein tot groot, een mooie basis neergelegd voor volgende edities.”
Congrescoaches
Nieuws

Koninklijke Jaarbeurs introduceert campagne Congrescoaches

Utrecht, 17 april 2024 – Vandaag lanceert Koninklijke Jaarbeurs de campagne ‘Congrescoaches’. Met deze campagne wil zij zich met haar kennis en kunde onderscheiden als dé congres- en vergaderlocatie van Nederland. De afgelopen twee jaar won Jaarbeurs de gouden award voor beste congreslocatie van het land vanwege haar persoonlijke begeleiding bij het organiseren van congressen en vergaderingen. Om dit over het voetlicht te brengen introduceert de Utrechtse evenementenlocatie de congrescoaches in haar nieuwste campagne.
HKU
Nieuws

Koninklijke Jaarbeurs en HKU maken winnaars posterwedstrijd 2024 bekend

Utrecht, 15 april 2024 – De winnaars van de jaarlijkse Koninklijke Jaarbeurs posterwedstrijd 2024 zijn bekend. Vanuit ruim 50 inzendingen is Jonas van Son, student aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), door de jury als winnaar beoordeeld. De tweede prijs is gewonnen door Julia Penning en op de derde plek eindigde Dewi van der Meulen. Aanmoedigingsprijzen waren er voor Rebecca Stroeven, Tobias Muller en Marileen Janssen. Ieder jaar organiseert Koninklijke Jaarbeurs een posterwedstrijd voor HKU-studenten. Dit jaar was het thema gekoppeld aan de campagne ‘De wereld van Jaarbeurs’. Sinds 1917 heeft Jaarbeurs een traditie van affiches gemaakt door Nederlandse ontwerpers. Om deze traditie hoog te houden vraagt zij jaarlijks aanstormende Nederlandse ontwerpers van HKU om een nieuwe jaarposter te maken.
Jaarbeurs
Nieuws

Jaarverslag Koninklijke Jaarbeurs 2023: Meer mensen, meer waardering, meer winst

Utrecht, 15 april 2024 - Koninklijke Jaarbeurs publiceert vandaag haar geïntegreerde jaarverslag over 2023. Dit verslag beschrijft haar activiteiten, strategie, financiële- en niet-financiële resultaten en belangrijke thema’s van het afgelopen jaar. De behaalde resultaten op het gebied van...