RetailBeurs

Retailbeurs Utrecht voorjaarseditie bruist van kwaliteit

Utrecht, 14 maart 2024 – Inkoopcentrum Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kijkt terug op een geslaagde Retailbeurs Utrecht voorjaarseditie. Ruim 130 exposanten stonden de afgelopen dagen klaar om retailers te inspireren met hun collecties, nieuwe modellen en innovatieve producten. Drie etages van het Beatrixgebouw in Jaarbeurs stonden vol met trends van kwaliteitsmerken. Van juwelen, horloges, keukengerei, design tot mode en lifestyle. Marieke Groot, beursmanager: “Alles draaide deze editie om beleving en inspiratie. We hebben ons bewust gefocust op een sterk inhoudelijk programma zodat we naast inspiratie en het inkoopmoment ook kennis aan de retailer konden bieden. Zo boden we onze doelgroepen een betere beleving en ervaring aan. Met trots ontvingen we vele positieve reacties van onze bezoekers en exposanten.” Retailbeurs Utrecht trok afgelopen dagen 3.789 bezoekers.

Grootste retailbeurs van de Benelux bomvol beleving

De organisatie van Retailbeurs Utrecht heeft deze editie extra geïnvesteerd in het aanbod van vakkennis. Zo woonden retailers verschillende lezingen en workshops bij over onder andere de magie van de binnenstad en over de emotionele kant van offline inkopen. Ook kregen bezoekers deze editie de mogelijkheid samen met de bekende tv-kok Ramon Brugman merken, producten en apparatuur te ervaren op onder andere de Kitchen & Design Expedition. “Dit is positief ontvangen door onze bezoekers. Ik ben trots op de beleving die we onze bezoekers deze editie hebben geboden”, vertelt Marieke Groot. “Retailbeurs Utrecht werd afgelopen dagen goed bezocht en retailers hebben weer te gekke collecties ingekocht. Wanneer een merk jaar in jaar uit kwaliteit en trends kan blijven leveren, weet je dat je bij de goede leverancier zit. Onze beursvloer staat bol van precies dat soort leveranciers. Daar zijn we trots op en we kijken samen met hen uit naar een nieuwe seizoen."

 

Kwalitatieve leads en salesrecords

Retailers lieten zich drie dagen lang inspireren door de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van marketing, e-commerce en consumentengedrag. Eén van de exposanten Flamiacs vertelt: “Elk gesprek is een kwalitatieve lead. We zijn hartstikke tevreden.” Exposant Scanpan heeft opnieuw hun salesrecord verbroken tijdens Retailbeurs Utrecht. Ook nieuwe exposant Brunmontagne kijkt tevreden terug: “Als nieuwe exposant fantastisch om te zien hoe ons merk wordt ontvangen door de bezoekers. Deelname heeft gezorgd voor kwalitatieve leads.”

RetailBeurs

Europese lancering samenwerking WOLF X Royal Asscher

Voor het eerste sloegen tijdens Retailbeurs Utrecht twee merken uit de juweliersbranche hun handen ineen om hun gezamenlijke 360 jaar ervaring te vieren. WOLF 1834 en Royal Asscher presenteerden een eerbetoon: een unieke replica van de Soevereine Scepter van Queen Elizabeth II. Mike Asscher van Royal Asscher: “Trots dat we op Retailbeurs Utrecht de samenwerking met Wolf en ons 170-jarig bestaan mogen vieren.”

De nieuwe datum van Retailbeurs Utrecht 2024 is bekend en vindt plaats van zondag 15 tot en met dinsdag 17 september in Trade Mart Utrecht in Koninklijke Jaarbeurs.

Nieuws

Future Forum 2025
Nieuws

Internationaal topcongres over verbeterinitiatieven in patiëntenzorg voor het eerst naar Utrecht

Utrecht, 13 juni 2024 - Het International Forum on Quality and Safety in Healthcare dat jaarlijks 3.000 bezoekers trekt komt in 2025 voor het eerst naar Utrecht. Bezoekers van over de hele wereld komen naar Koninklijke Jaarbeurs om kennis en inspiratie op te doen over verbeterinitiatieven in de patiëntenzorg. Het congres dat komend jaar van 21 tot en met 23 mei plaatsvindt, is een van ’s werelds grootste congressen voor gezondheids- en zorgprofessionals die zich inzetten voor het verbeteren van patiëntenzorg. Het binnenhalen van dit topcongres is het eerste resultaat van de doelgerichte acquisitiestrategie van de Utrecht Congres Alliantie. Hiermee zetten de stad en regio zich vol in op het aantrekken van internationale topcongressen.
Future Facade 2025
Nieuws

Future Facade: nieuw Europees vakevent voor de gevelindustrie in Koninklijke Jaarbeurs

Utrecht, 30 mei 2024 – In het voorjaar van 2025 vindt in Koninklijke Jaarbeurs een nieuw tweejaarlijks vakevent voor de Europese gevelindustrie plaats: Future Facade. Om tot een circulaire gevelindustrie te komen is internationaal kennisdelen en samenwerken noodzakelijk. Voor Jaarbeurs de reden om, naast haar vakbeurzen BouwBeurs, VSK en DigiBouw, in samenwerking met het European Facade Network, TU Delft en TU Darmstadt dit nieuwe evenement te introduceren. Future Facade heeft als doel een brug te slaan tussen kennis en praktijk. Thema’s als digitalisering, industrialisering en circulariteit staan centraal. Gelijktijdig met Future Facade organiseren TU Delft, TU Darmstadt en het European Facade Network een internationale conferentie met als onderwerp circulariteit in de gevelindustrie. Future Facade vindt plaats op woensdag 7 en donderdag 8 mei 2025 in Koninklijke Jaarbeurs.
Cybersec
Nieuws

Internationale topsprekers tijdens Cybersec Netherlands in Koninklijke Jaarbeurs

Utrecht, 30 mei 2024 - Tijdens de tweede editie van Cybersec Netherlands op 6 en 7 november 2024 in Koninklijke Jaarbeurs betreden internationale experts het podium. De toonaangevende vakbeurs op het gebied van cybersecurity biedt een ruim aanbod van keynote sessies en workshops waarin prominente cybersecurity experts hun expertise en inzichten delen. Cybersec Netherlands is onderdeel van het wereldwijde Cybersec-merk dat ook Cybersec Europe en Cybersec Asia omvat.
Utrecht zet vol in op aantrekken van internationale topcongressen
Nieuws

Utrecht zet vol in op aantrekken van internationale topcongressen

Utrecht op de kaart zetten als de stad en regio voor het organiseren van internationale topcongressen. Daar zet de Utrecht Congres Alliantie, een samenwerking tussen publieke en private partners, volop op in de komende jaren. Het gaat om congressen die passen bij de positionering ‘Utrecht, Heart of Health’ en die aansluiten bij de regionale thema’s Life Sciences & Health, New Digital Society en Smart Sustainability. De komende jaren is dit het fundament van een doelgerichte acquisitiestrategie.
Vilans
Nieuws

Klant aan het woord: Vilans

Wij zijn helemaal in ons element als we topmomenten kunnen creëren voor onze klanten en bezoekers. Pas geleden heeft Vilans, een kennisorganisatie voor de zorgsector, een grootschalig congres voor zorgprofessionals bij ons georganiseerd. Ben je benieuwd naar hun ervaring? Klik dan op de videoknop en ontdek wat zij van de samenwerking vonden!
KreaDoe
Nieuws

Creatief hobbyen populair: KreaDoe Lentefestival trekt recordaantal bezoekers

Utrecht, 24 april 2024 – Nederlandse en Belgische creatievelingen kwamen afgelopen weekend samen tijdens de derde editie van het KreaDoe Lentefestival. Het creatiefste festival van de Benelux trok zo’n 24.000 bezoekers, een kwart meer dan de vorige editie. De organisatie kijkt terug op een succesvolle editie met zeer enthousiaste reacties van exposanten en bezoekers. Marleen Rompen, beursmanager KreaDoe Lentefestival: “Samen met 225 exposanten boden we een beurs bomvol beleving. Het was een enorm drukbezochte editie met veel jonge creatievelingen. Zij ontdekten de nieuwste hobby’s, ontmoetten hun favoriete influencer en shopten talloze lifestyle producten. Ik kijk mega trots terug op deze bruisende editie!”