Impact fair IF

Opening Europa’s grootste impact experience in Koninklijke Jaarbeurs

Utrecht, 4 april 2024 – Honderden impactgedreven merken, mensen en NGO’s komen vandaag samen in Koninklijke Jaarbeurs om antwoord te geven op de vraag: hoe maak je meer impact? De allereerste Impact Fair is meteen Europa’s grootste experience waar mensen samenkomen die de wereld mooier willen maken. Dat samenwerken voor positieve verandering effectief is, bewijst de aankondiging van een gezamenlijk initiatief op deze eerste editie van de fair: een innovatieve app die mensen aanspoort om de fiets te pakken in plaats van de auto. De Impact Fair is een initiatief van Better Together Agency en Koninklijke Jaarbeurs. Het evenement is toegankelijk voor iedereen, en in het bijzonder voor ondernemers, jongeren en gezinnen.

Aankondiging ‘Toertje’

Op de eerste dag van de Impact Fair kondigen de Fietsersbond, CanvasHeroes en BAM Infra Nederland aan dat ‘Toertje’ er komt, een innovatieve app die het fietsgebruik in Nederland stimuleert. Geïnspireerd door het succes van wandel-app Ommetje, zal Toertje mensen motiveren om vaker voor de fiets te kiezen. De app bevordert zo een gezonde en duurzame levensstijl. Toertje is een gezamenlijk initiatief van partijen die op de Impact Fair staan en laat zien hoe samenwerken tot nieuwe mogelijkheden leidt. 

Micha van Hoorn, initiator van de Impact Fair: “Kleine aanpassingen kunnen een groot verschil maken. De Impact Fair is een broedplaats voor gezamenlijke initiatieven zoals Toertje, en een plek waar je inspirerende handelingsperspectieven krijgt voor degenen die ook graag wat goeds willen doen.”
 

Honderden impactgedreven partijen onder één dak

Naast de initiatiefnemers van Toertje verzamelen op de Impact Fair ruim honderd organisaties zoals Impact Centre Erasmus, Tony’s Chocolonely, School of Life, UNICEF, Natuurhuisje.nl, Follow The Money en Women Inc. Ze laten op een interactieve manier zien wat er al goed gaat in Nederland, en vooral wat mensen zelf kunnen doen om bij te dragen aan nog meer positieve impact. Het doel is om de bezoeker inzichten en handvatten te geven die direct in de praktijk kunnen worden toegepast. De Impact Fair is nog op vrijdag 5 en zaterdag 6 april te bezoeken. 

Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs: "In een tijd waarin uitdagingen zoals klimaatverandering, sociale ongelijkheid en economische onzekerheid ons allemaal beïnvloeden, is het cruciaal dat we onze krachten bundelen en op zoek gaan naar oplossingen die verder gaan dan individuele inspanningen. De Impact Fair biedt de mogelijkheid om dieper in te gaan op de kwesties die ons allemaal aangaan, en om samen te werken aan innovatieve antwoorden die onze wereld duurzamer, rechtvaardiger en veerkrachtiger maken. Daarnaast sluit de Impact Fair naadloos aan bij de ambitie van Jaarbeurs om in 2030 de meest duurzame evenementenlocatie en organisator van Europa te zijn. Duurzaamheid is een onlosmakelijk onderdeel van onze strategie. Jaarlijks ontvangen wij gemiddeld 2,3 miljoen bezoekers. Ik ben ervan overtuigd dat we door hen te inspireren, te motiveren en te verleiden om duurzame keuzes te maken, verschil kunnen maken."

Kijk hier voor het complete programma van de Impact Fair. 

Kaartjes kosten 15 euro voor volwassenen, 12,50 euro voor jongeren en kinderen tot 12 jaar krijgen gratis toegang. Klik hier voor de kaartverkoop. 

KreaDoe
Nieuws

Creatief hobbyen populair: KreaDoe Lentefestival trekt recordaantal bezoekers

Utrecht, 24 april 2024 – Nederlandse en Belgische creatievelingen kwamen afgelopen weekend samen tijdens de derde editie van het KreaDoe Lentefestival. Het creatiefste festival van de Benelux trok zo’n 24.000 bezoekers, een kwart meer dan de vorige editie. De organisatie kijkt terug op een succesvolle editie met zeer enthousiaste reacties van exposanten en bezoekers. Marleen Rompen, beursmanager KreaDoe Lentefestival: “Samen met 225 exposanten boden we een beurs bomvol beleving. Het was een enorm drukbezochte editie met veel jonge creatievelingen. Zij ontdekten de nieuwste hobby’s, ontmoetten hun favoriete influencer en shopten talloze lifestyle producten. Ik kijk mega trots terug op deze bruisende editie!”
Zorg&ict
Nieuws

Drukbezochte vakbeurzen Zorg&’24 in Koninklijke Jaarbeurs bomvol innovaties en oplossingen

Utrecht, 18 april 2024 – De organisatie van de Zorg&’24 vakbeurzen kijkt terug op een drukbezochte succesvolle editie met zeer tevreden reacties van exposanten en bezoekers. Koninklijke Jaarbeurs organiseerde naast de vakbeurs Zorg & ict twee nieuwe zorgvakbeurzen: Zorg & food en Zorg & facility. De vakbeurzen trokken gezamenlijk ruim 32.500 bezoekers. Met het thema ‘Fit for the future’ inspireerden meer dan 350 exposanten en 400 sprekers bezoekers over innovaties en oplossingen op het gebied van digitale transformatie, duurzame voeding en facilitaire zaken.
DHW
Nieuws

Dutch Health Week overtreft verwachtingen met ruim 55.000 bezoekers

Utrecht, 18 april 2024 – Domstad Utrecht was afgelopen week het kloppend hart van mentale gezondheid en fitheid tijdens de Dutch Health Week. De organisatie en samenwerkende partijen kijken terug op een succesvolle editie met ruim 55.000 bezoekers. Van zondag 7 tot en met zondag 14 april vonden verspreid door de stad allerlei activiteiten plaats voor bewoners en zorgprofessionals. Van een sportles, een concert van het alzheimerkoor, een expositie bij de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), een open dag bij bloedbank Sanquin tot verschillende zorgvakbeurzen bij Koninklijke Jaarbeurs. Tijdens Culturele Zondag Beating Heart, gaf burgemeester Sharon Dijksma het startschot van de Dutch Health Week. Audrey Wilschut, projectleider Dutch Health Week: “Het bruiste in de stad, de interesse in activiteiten was enorm. We hebben samen met veel Utrechtse organisaties, van klein tot groot, een mooie basis neergelegd voor volgende edities.”
Congrescoaches
Nieuws

Koninklijke Jaarbeurs introduceert campagne Congrescoaches

Utrecht, 17 april 2024 – Vandaag lanceert Koninklijke Jaarbeurs de campagne ‘Congrescoaches’. Met deze campagne wil zij zich met haar kennis en kunde onderscheiden als dé congres- en vergaderlocatie van Nederland. De afgelopen twee jaar won Jaarbeurs de gouden award voor beste congreslocatie van het land vanwege haar persoonlijke begeleiding bij het organiseren van congressen en vergaderingen. Om dit over het voetlicht te brengen introduceert de Utrechtse evenementenlocatie de congrescoaches in haar nieuwste campagne.
HKU
Nieuws

Koninklijke Jaarbeurs en HKU maken winnaars posterwedstrijd 2024 bekend

Utrecht, 15 april 2024 – De winnaars van de jaarlijkse Koninklijke Jaarbeurs posterwedstrijd 2024 zijn bekend. Vanuit ruim 50 inzendingen is Jonas van Son, student aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), door de jury als winnaar beoordeeld. De tweede prijs is gewonnen door Julia Penning en op de derde plek eindigde Dewi van der Meulen. Aanmoedigingsprijzen waren er voor Rebecca Stroeven, Tobias Muller en Marileen Janssen. Ieder jaar organiseert Koninklijke Jaarbeurs een posterwedstrijd voor HKU-studenten. Dit jaar was het thema gekoppeld aan de campagne ‘De wereld van Jaarbeurs’. Sinds 1917 heeft Jaarbeurs een traditie van affiches gemaakt door Nederlandse ontwerpers. Om deze traditie hoog te houden vraagt zij jaarlijks aanstormende Nederlandse ontwerpers van HKU om een nieuwe jaarposter te maken.