Congrescoaches

Koninklijke Jaarbeurs introduceert campagne Congrescoaches

Utrecht, 17 april 2024 – Vandaag lanceert Koninklijke Jaarbeurs de campagne ‘Congrescoaches’. Met deze campagne wil zij zich met haar kennis en kunde onderscheiden als dé congres- en vergaderlocatie van Nederland. De afgelopen twee jaar won Jaarbeurs de gouden award voor beste congreslocatie van het land vanwege haar persoonlijke begeleiding bij het organiseren van congressen en vergaderingen. Om dit over het voetlicht te brengen introduceert de Utrechtse evenementenlocatie de congrescoaches in haar nieuwste campagne.   

Persoonlijke begeleiding van A tot Z voor groot en klein 

In 2023 lanceerde Jaarbeurs de campagne ‘De wereld van Jaarbeurs’ waarmee ze haar evenementenlocatie letterlijk een gezicht geeft. In deze campagne geeft zij met bijzondere verhalen van klanten, bezoekers en medewerkers Jaarbeurs een gezicht en brengt zij de diversiteit aan mogelijkheden die Jaarbeurs te bieden heeft onder de aandacht. Eén van deze mogelijkheden is het organiseren van congressen en vergaderingen. Esther Driessen, hoofd corporate communicatie & PR Koninklijke Jaarbeurs: "Net als in de campagne 'De wereld van Jaarbeurs' spelen ook in de nieuwe campagne onze eigen medewerkers de hoofdrol. De persoonlijke insteek en de kennis van onze bevlogen medewerkers, daar zit onder andere de kracht van Jaarbeurs. Onze accountmanagers, in de campagne omgedoopt tot congrescoaches, delen hun ervaringen met organisatoren van congressen en kleinere evenementen. Dit doen ze met zogenaamde congreshacks, ofwel tips waarmee je net dat stapje verder kunt gaan bij het organiseren van een evenement. ”

Congreshacks: speel met kleuren, techniek en opstelling 
Jaarbeurs deelt via haar congrescoaches kennis en kunde door middel van congreshacks; waardevolle tips over bijvoorbeeld het regelen van de juiste techniek, bepalen van de zaalopstelling of het verduurzamen van een congres of evenement. Eén van de congrescoaches Kelly van der Velden-Otten, bijna tien jaar werkzaam bij Jaarbeurs, vertelt: “Samen met het team delen we tips die organisatoren mee kunnen nemen om hun evenement nog leuker en succesvoller te maken. Een voorbeeld van zo’n hack is ‘kennisoverdracht verhogen met blauwe elementen’. Met kleuren kun je namelijk de hersenactiviteit van deelnemers stimuleren en blauw draagt bij aan een verhoogde kennisoverdracht. De kleur blauw staat bekend om haar kalmerende en evenwichtige effect, waardoor de hersenen kalmerende chemicaliën aanmaken. Dit kan vooral nuttig zijn tijdens presentaties, workshops of trainingssessies waarbij het begrip en de absorptie van informatie cruciaal zijn.”
 
Jaarbeurs beschikt over vier congreslocaties, waaronder het Beatrix Theater, Media Plaza, Supernova en Jaarbeurs MeetUp met grote en kleine vergaderzalen. Meer informatie over de congrescoaches via: www.congrescoaches.nl  

Nieuws

Moulin Rouge
Nieuws

Vernieuwd Beatrix Theater in Utrecht klaar voor spectaculaire première Moulin Rouge! De Musical

Utrecht, 18 september 2024 - Het Beatrix Theater in Utrecht van Koninklijke Jaarbeurs maakt zich op voor de grootse première van Moulin Rouge! De Musical op 19 september. Voor de komst van de extravagante musical moest het theater een grote aanpassing ondergaan. De theaterzaal is voorzien van een imposante set boordevol opvallende visuele elementen, zoals de iconische rode windmolen en een vijf meter hoge blauwe olifant. Hiervoor moesten het plafond en de muren van de theaterzaal gedeeltelijk verwijderd worden. Daarnaast is de zaal rijk gedetailleerd met weelderige stoffen en glinsterende kristallen kroonluchters, waardoor het publiek zich volledig zal wanen in de beroemde Parijse nachtclub.
Heineken
Nieuws

Heineken en Koninklijke Jaarbeurs: een gouden duo

Utrecht, 11 september 2024 – HEINEKEN Nederland en Koninklijke Jaarbeurs verlengen en versterken hun samenwerking. De contractverlenging van vijf jaar benadrukt de goede band tussen de Utrechtse evenementenlocatie en de bierbrouwer, die sinds 2019 aan elkaar verbonden zijn. Bezoekers aan Jaarbeurs kunnen de komende jaren opnieuw genieten van een Heineken biertje, met of zonder alcohol, op onder andere Vakantiebeurs, Beurs Eigen Huis, BouwBeurs, MOTORbeurs Utrecht en tijdens theatervoorstellingen en congressen in het Beatrix Theater.
TechniShow
Nieuws

Koninklijke Jaarbeurs en FPT-VIMAG verlengen samenwerking voor TechniShow tot en met 2030

Utrecht, 4 september 2024 – Met veel trots kondigen Koninklijke Jaarbeurs en FPT-VIMAG aan dat zij hun succesvolle samenwerking rondom TechniShow verlengen met minimaal drie nieuwe edities. TechniShow, de grootste en meest toonaangevende vakbeurs voor de maakindustrie in de Benelux, vindt in 2026, 2028 en 2030 in Jaarbeurs plaats. Deze verlenging onderstreept de continuïteit en groei van het evenement dat keer op keer het beste van technologische innovaties binnen de maakindustrie weet samen te brengen.
uitspraak
Nieuws

Update - Bezwaar Koninklijke Jaarbeurs en Stage Entertainment tegen popconcerten Jaarbeursplein

Utrecht, 23 augustus 2024 – De voorzieningenrechter van de rechtbank Utrecht heeft vandaag, vrijdag 23 augustus 2024, uitspraak gedaan inzake het bezwaar van Koninklijke Jaarbeurs en Stage Entertainment tegen de openluchtpopconcerten van 11 tot en met 15 september 2024 tijdens ‘Zomerstadion Live!’ op het Jaarbeursplein, georganiseerd door Sportworx International. Dit muziekevenement is dit jaar toegevoegd aan het reeds bestaande sportevenement ‘Zomerstadion 2024’.
uitspraak
Nieuws

Bezwaar Koninklijke Jaarbeurs en Stage Entertainment tegen popconcerten Jaarbeursplein

Utrecht, 20 augustus 2024 – Koninklijke Jaarbeurs en Stage Entertainment hebben gezamenlijk bezwaar ingediend tegen de openluchtpopconcerten van 11 tot en met 15 september 2024 tijdens ‘Zomerstadion Live!’ op het Jaarbeursplein georganiseerd door Sportworx International. Dit muziekevenement is dit jaar toegevoegd aan het reeds bestaande sportevenement ‘Zomerstadion 2024’. Partijen stellen zich op het standpunt dat de gemeente Utrecht bij het verlenen van de evenementenvergunning aan Sportworx geen rekening heeft gehouden met de belangen van Stage Entertainment en Jaarbeurs en de impact van de geluidsoverlast van de popconcerten op haar bedrijfsvoering. Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs: “Het Beatrixbouw, met als kloppend hart het Beatrix Theater, is dagelijks een ontmoetingsplek voor duizenden bezoekers van (internationale) congressen, presentaties, vergaderingen en theatervoorstellingen. Jaarbeurs verhuurt het Beatrix Theater aan Stage Entertainment voor de programmering van theatervoorstellingen. Uit geluidsonderzoek blijkt onomstotelijk dat de popconcerten ernstige geluidsoverlast veroorzaken voor de reeds geplande voorstellingen met publiek van Moulin Rouge! De Musical in het theater en de vergaderingen en congressen in het Beatrixgebouw.”
Jochem Schut 1
Nieuws

Jochem Schut nieuwe Head of Hospitality Koninklijke Jaarbeurs

Utrecht, 6 augustus 2024 – Jochem Schut is gestart als Head of Hospitality bij Koninklijke Jaarbeurs. Hij volgt daarmee Bas Rietvelt op die zijn carrière op Bonaire voortzet. Schut was eerder General Manager van NinetyNine Hotel Amsterdam Airport en Director of Operations bij de Centro Hotel Group. In deze laatste functie was hij verantwoordelijk voor vier hotels in Nederland en Duitsland. Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs: “Jaarlijks weten 2,3 miljoen mensen hun weg naar Jaarbeurs te vinden. Om inspiratie op te doen op een beurs, te dansen op een bedrijfsfeest, te sporten of vakgenoten te ontmoeten op een congres. Wij streven er elke dag naar om onze bezoekers en klanten te ontzorgen, de hoogste kwaliteit te leveren en net dat beetje extra te bieden. Ik ben ervan overtuigd dat Jochem met zijn commerciële achtergrond en zijn ruim twintig jaar ervaring in de internationale hotellerie een zeer waardevolle bijdrage aan ons mooie bedrijf gaat leveren.”