Congrescoaches

Koninklijke Jaarbeurs introduceert campagne Congrescoaches

Utrecht, 17 april 2024 – Vandaag lanceert Koninklijke Jaarbeurs de campagne ‘Congrescoaches’. Met deze campagne wil zij zich met haar kennis en kunde onderscheiden als dé congres- en vergaderlocatie van Nederland. De afgelopen twee jaar won Jaarbeurs de gouden award voor beste congreslocatie van het land vanwege haar persoonlijke begeleiding bij het organiseren van congressen en vergaderingen. Om dit over het voetlicht te brengen introduceert de Utrechtse evenementenlocatie de congrescoaches in haar nieuwste campagne.   

Persoonlijke begeleiding van A tot Z voor groot en klein 

In 2023 lanceerde Jaarbeurs de campagne ‘De wereld van Jaarbeurs’ waarmee ze haar evenementenlocatie letterlijk een gezicht geeft. In deze campagne geeft zij met bijzondere verhalen van klanten, bezoekers en medewerkers Jaarbeurs een gezicht en brengt zij de diversiteit aan mogelijkheden die Jaarbeurs te bieden heeft onder de aandacht. Eén van deze mogelijkheden is het organiseren van congressen en vergaderingen. Esther Driessen, hoofd corporate communicatie & PR Koninklijke Jaarbeurs: "Net als in de campagne 'De wereld van Jaarbeurs' spelen ook in de nieuwe campagne onze eigen medewerkers de hoofdrol. De persoonlijke insteek en de kennis van onze bevlogen medewerkers, daar zit onder andere de kracht van Jaarbeurs. Onze accountmanagers, in de campagne omgedoopt tot congrescoaches, delen hun ervaringen met organisatoren van congressen en kleinere evenementen. Dit doen ze met zogenaamde congreshacks, ofwel tips waarmee je net dat stapje verder kunt gaan bij het organiseren van een evenement. ”

Congreshacks: speel met kleuren, techniek en opstelling 
Jaarbeurs deelt via haar congrescoaches kennis en kunde door middel van congreshacks; waardevolle tips over bijvoorbeeld het regelen van de juiste techniek, bepalen van de zaalopstelling of het verduurzamen van een congres of evenement. Eén van de congrescoaches Kelly van der Velden-Otten, bijna tien jaar werkzaam bij Jaarbeurs, vertelt: “Samen met het team delen we tips die organisatoren mee kunnen nemen om hun evenement nog leuker en succesvoller te maken. Een voorbeeld van zo’n hack is ‘kennisoverdracht verhogen met blauwe elementen’. Met kleuren kun je namelijk de hersenactiviteit van deelnemers stimuleren en blauw draagt bij aan een verhoogde kennisoverdracht. De kleur blauw staat bekend om haar kalmerende en evenwichtige effect, waardoor de hersenen kalmerende chemicaliën aanmaken. Dit kan vooral nuttig zijn tijdens presentaties, workshops of trainingssessies waarbij het begrip en de absorptie van informatie cruciaal zijn.”
 
Jaarbeurs beschikt over vier congreslocaties, waaronder het Beatrix Theater, Media Plaza, Supernova en Jaarbeurs MeetUp met grote en kleine vergaderzalen. Meer informatie over de congrescoaches via: www.congrescoaches.nl  

Nieuws

KreaDoe
Nieuws

Creatief hobbyen populair: KreaDoe Lentefestival trekt recordaantal bezoekers

Utrecht, 24 april 2024 – Nederlandse en Belgische creatievelingen kwamen afgelopen weekend samen tijdens de derde editie van het KreaDoe Lentefestival. Het creatiefste festival van de Benelux trok zo’n 24.000 bezoekers, een kwart meer dan de vorige editie. De organisatie kijkt terug op een succesvolle editie met zeer enthousiaste reacties van exposanten en bezoekers. Marleen Rompen, beursmanager KreaDoe Lentefestival: “Samen met 225 exposanten boden we een beurs bomvol beleving. Het was een enorm drukbezochte editie met veel jonge creatievelingen. Zij ontdekten de nieuwste hobby’s, ontmoetten hun favoriete influencer en shopten talloze lifestyle producten. Ik kijk mega trots terug op deze bruisende editie!”
Zorg&ict
Nieuws

Drukbezochte vakbeurzen Zorg&’24 in Koninklijke Jaarbeurs bomvol innovaties en oplossingen

Utrecht, 18 april 2024 – De organisatie van de Zorg&’24 vakbeurzen kijkt terug op een drukbezochte succesvolle editie met zeer tevreden reacties van exposanten en bezoekers. Koninklijke Jaarbeurs organiseerde naast de vakbeurs Zorg & ict twee nieuwe zorgvakbeurzen: Zorg & food en Zorg & facility. De vakbeurzen trokken gezamenlijk ruim 32.500 bezoekers. Met het thema ‘Fit for the future’ inspireerden meer dan 350 exposanten en 400 sprekers bezoekers over innovaties en oplossingen op het gebied van digitale transformatie, duurzame voeding en facilitaire zaken.
DHW
Nieuws

Dutch Health Week overtreft verwachtingen met ruim 55.000 bezoekers

Utrecht, 18 april 2024 – Domstad Utrecht was afgelopen week het kloppend hart van mentale gezondheid en fitheid tijdens de Dutch Health Week. De organisatie en samenwerkende partijen kijken terug op een succesvolle editie met ruim 55.000 bezoekers. Van zondag 7 tot en met zondag 14 april vonden verspreid door de stad allerlei activiteiten plaats voor bewoners en zorgprofessionals. Van een sportles, een concert van het alzheimerkoor, een expositie bij de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), een open dag bij bloedbank Sanquin tot verschillende zorgvakbeurzen bij Koninklijke Jaarbeurs. Tijdens Culturele Zondag Beating Heart, gaf burgemeester Sharon Dijksma het startschot van de Dutch Health Week. Audrey Wilschut, projectleider Dutch Health Week: “Het bruiste in de stad, de interesse in activiteiten was enorm. We hebben samen met veel Utrechtse organisaties, van klein tot groot, een mooie basis neergelegd voor volgende edities.”
Congrescoaches
Nieuws

Koninklijke Jaarbeurs introduceert campagne Congrescoaches

Utrecht, 17 april 2024 – Vandaag lanceert Koninklijke Jaarbeurs de campagne ‘Congrescoaches’. Met deze campagne wil zij zich met haar kennis en kunde onderscheiden als dé congres- en vergaderlocatie van Nederland. De afgelopen twee jaar won Jaarbeurs de gouden award voor beste congreslocatie van het land vanwege haar persoonlijke begeleiding bij het organiseren van congressen en vergaderingen. Om dit over het voetlicht te brengen introduceert de Utrechtse evenementenlocatie de congrescoaches in haar nieuwste campagne.
HKU
Nieuws

Koninklijke Jaarbeurs en HKU maken winnaars posterwedstrijd 2024 bekend

Utrecht, 15 april 2024 – De winnaars van de jaarlijkse Koninklijke Jaarbeurs posterwedstrijd 2024 zijn bekend. Vanuit ruim 50 inzendingen is Jonas van Son, student aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), door de jury als winnaar beoordeeld. De tweede prijs is gewonnen door Julia Penning en op de derde plek eindigde Dewi van der Meulen. Aanmoedigingsprijzen waren er voor Rebecca Stroeven, Tobias Muller en Marileen Janssen. Ieder jaar organiseert Koninklijke Jaarbeurs een posterwedstrijd voor HKU-studenten. Dit jaar was het thema gekoppeld aan de campagne ‘De wereld van Jaarbeurs’. Sinds 1917 heeft Jaarbeurs een traditie van affiches gemaakt door Nederlandse ontwerpers. Om deze traditie hoog te houden vraagt zij jaarlijks aanstormende Nederlandse ontwerpers van HKU om een nieuwe jaarposter te maken.
Jaarbeurs
Nieuws

Jaarverslag Koninklijke Jaarbeurs 2023: Meer mensen, meer waardering, meer winst

Utrecht, 15 april 2024 - Koninklijke Jaarbeurs publiceert vandaag haar geïntegreerde jaarverslag over 2023. Dit verslag beschrijft haar activiteiten, strategie, financiële- en niet-financiële resultaten en belangrijke thema’s van het afgelopen jaar. De behaalde resultaten op het gebied van...