DHW

Dutch Health Week overtreft verwachtingen met ruim 55.000 bezoekers

Utrecht, 18 april 2024 – Domstad Utrecht was afgelopen week het kloppend hart van mentale gezondheid en fitheid tijdens de Dutch Health Week. De organisatie en samenwerkende partijen kijken terug op een succesvolle editie met ruim 55.000 bezoekers. Van zondag 7 tot en met zondag 14 april vonden verspreid door de stad allerlei activiteiten plaats voor bewoners en zorgprofessionals. Van een sportles, een concert van het alzheimerkoor, een expositie bij de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), een open dag bij bloedbank Sanquin tot verschillende zorgvakbeurzen bij Koninklijke Jaarbeurs. Tijdens Culturele Zondag Beating Heart, gaf burgemeester Sharon Dijksma het startschot van de Dutch Health Week. Audrey Wilschut, projectleider Dutch Health Week: “Het bruiste in de stad, de interesse in activiteiten was enorm. We hebben samen met veel Utrechtse organisaties, van klein tot groot, een mooie basis neergelegd voor volgende edities.”   

Dutch Health Week: een bruisende basis voor de toekomst
Dutch Health Week is een jaarlijks evenement in stad en regio Utrecht voor alle bewoners en zorgprofessionals. De week geeft de stad Utrecht de kans zich te presenteren als dé regio die het meeste wil bijdragen aan een gezonde, duurzame samenleving. ‘’De verwachtingen voor Dutch Health Week waren hooggespannen en zijn meer dan waargemaakt’’, aldus directeur-bestuurder Cor Jansen van Utrecht Marketing. ‘’Ik heb mij met groot plezier ondergedompeld in het veelzijdige programma dat eens te meer laat zien dat er in Utrecht niet alleen gesproken wordt over samen werken aan een gezondere, duurzamere toekomst, maar dat het hier elke dag niet aflatend opnieuw in de praktijk wordt gebracht.’’

Utrecht op ‘healthy’ reis: mentale en gezondheid en fitheid centraal
Verspreid door de stad, in diverse wijken, was er tijdens Dutch Health Week een gratis programma vol theater, workshops, sportlessen, kunst en film. Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs: “Samen met onder andere gemeente Utrecht, Utrecht Marketing, FC Utrecht, TivoliVredenburg en Centraal Museum hadden we het doel om de events en activiteiten over de hele stad te laten uitstromen en slimme samenwerkingen aan te gaan met partners uit diverse sectoren. Zo hoopten we de hele stad te activeren en dat is gelukt. Met elkaar hebben we een inspirerend meerdaags festival neergezet en dit biedt veel perspectief voor een gezonde toekomst voor de stad.”

Dutch Health Week is van iedereen en wordt ondersteund door Koninklijke Jaarbeurs, Utrecht Marketing, ROM Utrecht Region, Economic Board Utrecht en Gemeente Utrecht.

Nieuws

Moulin Rouge
Nieuws

Vernieuwd Beatrix Theater in Utrecht klaar voor spectaculaire première Moulin Rouge! De Musical

Utrecht, 18 september 2024 - Het Beatrix Theater in Utrecht van Koninklijke Jaarbeurs maakt zich op voor de grootse première van Moulin Rouge! De Musical op 19 september. Voor de komst van de extravagante musical moest het theater een grote aanpassing ondergaan. De theaterzaal is voorzien van een imposante set boordevol opvallende visuele elementen, zoals de iconische rode windmolen en een vijf meter hoge blauwe olifant. Hiervoor moesten het plafond en de muren van de theaterzaal gedeeltelijk verwijderd worden. Daarnaast is de zaal rijk gedetailleerd met weelderige stoffen en glinsterende kristallen kroonluchters, waardoor het publiek zich volledig zal wanen in de beroemde Parijse nachtclub.
Heineken
Nieuws

Heineken en Koninklijke Jaarbeurs: een gouden duo

Utrecht, 11 september 2024 – HEINEKEN Nederland en Koninklijke Jaarbeurs verlengen en versterken hun samenwerking. De contractverlenging van vijf jaar benadrukt de goede band tussen de Utrechtse evenementenlocatie en de bierbrouwer, die sinds 2019 aan elkaar verbonden zijn. Bezoekers aan Jaarbeurs kunnen de komende jaren opnieuw genieten van een Heineken biertje, met of zonder alcohol, op onder andere Vakantiebeurs, Beurs Eigen Huis, BouwBeurs, MOTORbeurs Utrecht en tijdens theatervoorstellingen en congressen in het Beatrix Theater.
TechniShow
Nieuws

Koninklijke Jaarbeurs en FPT-VIMAG verlengen samenwerking voor TechniShow tot en met 2030

Utrecht, 4 september 2024 – Met veel trots kondigen Koninklijke Jaarbeurs en FPT-VIMAG aan dat zij hun succesvolle samenwerking rondom TechniShow verlengen met minimaal drie nieuwe edities. TechniShow, de grootste en meest toonaangevende vakbeurs voor de maakindustrie in de Benelux, vindt in 2026, 2028 en 2030 in Jaarbeurs plaats. Deze verlenging onderstreept de continuïteit en groei van het evenement dat keer op keer het beste van technologische innovaties binnen de maakindustrie weet samen te brengen.
uitspraak
Nieuws

Update - Bezwaar Koninklijke Jaarbeurs en Stage Entertainment tegen popconcerten Jaarbeursplein

Utrecht, 23 augustus 2024 – De voorzieningenrechter van de rechtbank Utrecht heeft vandaag, vrijdag 23 augustus 2024, uitspraak gedaan inzake het bezwaar van Koninklijke Jaarbeurs en Stage Entertainment tegen de openluchtpopconcerten van 11 tot en met 15 september 2024 tijdens ‘Zomerstadion Live!’ op het Jaarbeursplein, georganiseerd door Sportworx International. Dit muziekevenement is dit jaar toegevoegd aan het reeds bestaande sportevenement ‘Zomerstadion 2024’.
uitspraak
Nieuws

Bezwaar Koninklijke Jaarbeurs en Stage Entertainment tegen popconcerten Jaarbeursplein

Utrecht, 20 augustus 2024 – Koninklijke Jaarbeurs en Stage Entertainment hebben gezamenlijk bezwaar ingediend tegen de openluchtpopconcerten van 11 tot en met 15 september 2024 tijdens ‘Zomerstadion Live!’ op het Jaarbeursplein georganiseerd door Sportworx International. Dit muziekevenement is dit jaar toegevoegd aan het reeds bestaande sportevenement ‘Zomerstadion 2024’. Partijen stellen zich op het standpunt dat de gemeente Utrecht bij het verlenen van de evenementenvergunning aan Sportworx geen rekening heeft gehouden met de belangen van Stage Entertainment en Jaarbeurs en de impact van de geluidsoverlast van de popconcerten op haar bedrijfsvoering. Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs: “Het Beatrixbouw, met als kloppend hart het Beatrix Theater, is dagelijks een ontmoetingsplek voor duizenden bezoekers van (internationale) congressen, presentaties, vergaderingen en theatervoorstellingen. Jaarbeurs verhuurt het Beatrix Theater aan Stage Entertainment voor de programmering van theatervoorstellingen. Uit geluidsonderzoek blijkt onomstotelijk dat de popconcerten ernstige geluidsoverlast veroorzaken voor de reeds geplande voorstellingen met publiek van Moulin Rouge! De Musical in het theater en de vergaderingen en congressen in het Beatrixgebouw.”
Jochem Schut 1
Nieuws

Jochem Schut nieuwe Head of Hospitality Koninklijke Jaarbeurs

Utrecht, 6 augustus 2024 – Jochem Schut is gestart als Head of Hospitality bij Koninklijke Jaarbeurs. Hij volgt daarmee Bas Rietvelt op die zijn carrière op Bonaire voortzet. Schut was eerder General Manager van NinetyNine Hotel Amsterdam Airport en Director of Operations bij de Centro Hotel Group. In deze laatste functie was hij verantwoordelijk voor vier hotels in Nederland en Duitsland. Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs: “Jaarlijks weten 2,3 miljoen mensen hun weg naar Jaarbeurs te vinden. Om inspiratie op te doen op een beurs, te dansen op een bedrijfsfeest, te sporten of vakgenoten te ontmoeten op een congres. Wij streven er elke dag naar om onze bezoekers en klanten te ontzorgen, de hoogste kwaliteit te leveren en net dat beetje extra te bieden. Ik ben ervan overtuigd dat Jochem met zijn commerciële achtergrond en zijn ruim twintig jaar ervaring in de internationale hotellerie een zeer waardevolle bijdrage aan ons mooie bedrijf gaat leveren.”