DHW

Burgemeester Dijksma opent deuren Dutch Health Week in Utrecht

Utrecht, 7 april 2024 – Vanmorgen heeft de Utrechtse burgemeester Sharon Dijksma samen met Jeroen van Hooff (CEO Koninklijke Jaarbeurs) en Cor Jansen (directeur-bestuurder Utrecht Marketing) de Dutch Health Week feestelijk geopend. Domstad Utrecht bruist vanaf vandaag tot en met zondag 14 april als ‘Utrecht, Heart of Health’. In ziekenhuizen, musea en sportclubs verspreid door de stad vinden tijdens Dutch Health Week allerlei activiteiten plaats voor bewoners en zorgprofessionals. Van een sportles, een concert van het alzheimerkoor, expositie bij de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), open dag bloedbank Sanquin tot verschillende vakbeurzen. 

Domstad Utrecht deze week kloppend hart van mentale gezondheid en fitheid
Dutch Health Week is een jaarlijks evenement in stad en regio Utrecht voor alle bewoners en zorgprofessionals. De week geeft de stad Utrecht de kans zich te presenteren als dé regio die het meeste wil bijdragen aan een gezonde, duurzame samenleving. Utrecht Marketing zorgde vandaag voor een bruisende opening vol zang, dans en muziek. Cor Jansen: “Ik kijk enorm uit naar komende week en ben trots dat onze Culturele Zondag onderdeel is van het mooie programma. Met Dutch Health Week geven we samen met veel partners vorm aan wat gezondheid betekent voor bewoners.” Ook Jaarbeurs draagt met haar zorgvakbeurzen bij aan een gezonde stad Utrecht. Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs: “Ik ben trots op Dutch Health Week waarmee we naast onze zorgvakbeurzen kunst, cultuur, sport, horeca, hotels en de gehele stad Utrecht meenemen op onze ‘healthy’ reis. Samen met onder andere de gemeente Utrecht, Utrecht Marketing, FC Utrecht en Centraal Museum zetten we een inspirerend meerdaags festival neer voor bewoners en zorgprofessionals over gezondheid en zorg. Ik verheug me op een week vol gezonde beleving.”

Naast zorg draagt kunst bij aan welzijn
Verspreid door de stad, in diverse wijken is er een gratis programma vol theater, dans, muziek, film, literatuur, beeldende kunst en workshops. Neem bijvoorbeeld de HKU die in samenwerking met Health Hub Utrecht  de tentoonstelling in het stadskantoor verzorgt. Ook studenten van het ROC Midden Nederland gaan komende week in gesprek met beursbezoekers en bewoners over hun leefstijl. Zorginstellingen gooien hun deuren open voor bewoners van Utrecht. En wie gezond wil eten, kan op heel veel plekken terecht. Het is echt een evenement van en door de stad. Ook het Centraal Museum zet haar deuren open voor een speciale rondleiding in samenwerking met UMC Utrecht waarin de focus ligt op ‘Medische ervaring verrijken met de wereld van kunst’. Bart Rutten, directeur Centraal Museum: “We zijn trots op onze stad die haar bijdrage levert aan het bevorderen van gezondheid en welzijn voor iedereen. Met het brede scala aan evenementen en initiatieven die deze week georganiseerd worden weet Dutch Health Week bruggen te slaan. Want naast de zorg draagt ook kunst bij aan welzijn.”

Dutch Health Week is van iedereen en wordt ondersteund door Koninklijke Jaarbeurs, Utrecht Marketing, ROM Utrecht Region, Economic Board Utrecht en Gemeente Utrecht.

Nieuws

KreaDoe
Nieuws

Creatief hobbyen populair: KreaDoe Lentefestival trekt recordaantal bezoekers

Utrecht, 24 april 2024 – Nederlandse en Belgische creatievelingen kwamen afgelopen weekend samen tijdens de derde editie van het KreaDoe Lentefestival. Het creatiefste festival van de Benelux trok zo’n 24.000 bezoekers, een kwart meer dan de vorige editie. De organisatie kijkt terug op een succesvolle editie met zeer enthousiaste reacties van exposanten en bezoekers. Marleen Rompen, beursmanager KreaDoe Lentefestival: “Samen met 225 exposanten boden we een beurs bomvol beleving. Het was een enorm drukbezochte editie met veel jonge creatievelingen. Zij ontdekten de nieuwste hobby’s, ontmoetten hun favoriete influencer en shopten talloze lifestyle producten. Ik kijk mega trots terug op deze bruisende editie!”
Zorg&ict
Nieuws

Drukbezochte vakbeurzen Zorg&’24 in Koninklijke Jaarbeurs bomvol innovaties en oplossingen

Utrecht, 18 april 2024 – De organisatie van de Zorg&’24 vakbeurzen kijkt terug op een drukbezochte succesvolle editie met zeer tevreden reacties van exposanten en bezoekers. Koninklijke Jaarbeurs organiseerde naast de vakbeurs Zorg & ict twee nieuwe zorgvakbeurzen: Zorg & food en Zorg & facility. De vakbeurzen trokken gezamenlijk ruim 32.500 bezoekers. Met het thema ‘Fit for the future’ inspireerden meer dan 350 exposanten en 400 sprekers bezoekers over innovaties en oplossingen op het gebied van digitale transformatie, duurzame voeding en facilitaire zaken.
DHW
Nieuws

Dutch Health Week overtreft verwachtingen met ruim 55.000 bezoekers

Utrecht, 18 april 2024 – Domstad Utrecht was afgelopen week het kloppend hart van mentale gezondheid en fitheid tijdens de Dutch Health Week. De organisatie en samenwerkende partijen kijken terug op een succesvolle editie met ruim 55.000 bezoekers. Van zondag 7 tot en met zondag 14 april vonden verspreid door de stad allerlei activiteiten plaats voor bewoners en zorgprofessionals. Van een sportles, een concert van het alzheimerkoor, een expositie bij de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), een open dag bij bloedbank Sanquin tot verschillende zorgvakbeurzen bij Koninklijke Jaarbeurs. Tijdens Culturele Zondag Beating Heart, gaf burgemeester Sharon Dijksma het startschot van de Dutch Health Week. Audrey Wilschut, projectleider Dutch Health Week: “Het bruiste in de stad, de interesse in activiteiten was enorm. We hebben samen met veel Utrechtse organisaties, van klein tot groot, een mooie basis neergelegd voor volgende edities.”
Congrescoaches
Nieuws

Koninklijke Jaarbeurs introduceert campagne Congrescoaches

Utrecht, 17 april 2024 – Vandaag lanceert Koninklijke Jaarbeurs de campagne ‘Congrescoaches’. Met deze campagne wil zij zich met haar kennis en kunde onderscheiden als dé congres- en vergaderlocatie van Nederland. De afgelopen twee jaar won Jaarbeurs de gouden award voor beste congreslocatie van het land vanwege haar persoonlijke begeleiding bij het organiseren van congressen en vergaderingen. Om dit over het voetlicht te brengen introduceert de Utrechtse evenementenlocatie de congrescoaches in haar nieuwste campagne.
HKU
Nieuws

Koninklijke Jaarbeurs en HKU maken winnaars posterwedstrijd 2024 bekend

Utrecht, 15 april 2024 – De winnaars van de jaarlijkse Koninklijke Jaarbeurs posterwedstrijd 2024 zijn bekend. Vanuit ruim 50 inzendingen is Jonas van Son, student aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), door de jury als winnaar beoordeeld. De tweede prijs is gewonnen door Julia Penning en op de derde plek eindigde Dewi van der Meulen. Aanmoedigingsprijzen waren er voor Rebecca Stroeven, Tobias Muller en Marileen Janssen. Ieder jaar organiseert Koninklijke Jaarbeurs een posterwedstrijd voor HKU-studenten. Dit jaar was het thema gekoppeld aan de campagne ‘De wereld van Jaarbeurs’. Sinds 1917 heeft Jaarbeurs een traditie van affiches gemaakt door Nederlandse ontwerpers. Om deze traditie hoog te houden vraagt zij jaarlijks aanstormende Nederlandse ontwerpers van HKU om een nieuwe jaarposter te maken.
Jaarbeurs
Nieuws

Jaarverslag Koninklijke Jaarbeurs 2023: Meer mensen, meer waardering, meer winst

Utrecht, 15 april 2024 - Koninklijke Jaarbeurs publiceert vandaag haar geïntegreerde jaarverslag over 2023. Dit verslag beschrijft haar activiteiten, strategie, financiële- en niet-financiële resultaten en belangrijke thema’s van het afgelopen jaar. De behaalde resultaten op het gebied van...