Utrecht, 15 juli 2025 – Koninklijke Jaarbeurs bundelt haar krachten met het internationale eventmanagementplatform Visit by GES. Met deze stap brengt de Utrechtse evenementenorganisatie al haar registratie, ticketing, matchmaking en leadgeneratie onder in één centraal platform. Vanaf januari 2026 worden alle (internationale) vak- en consumentenbeurzen van Jaarbeurs volledig ondersteund door het nieuwe systeem.
Herman Mantel, CCO Koninklijke Jaarbeurs: “Voor ons draait het om één ding: onze klanten volledig ontzorgen en hen een comfortabele ervaring bieden. In het verleden werkten we met verschillende systemen naast elkaar: voor registratie, ticketing, matchmaking en leadgeneratie. Elk onderdeel had z’n eigen oplossing, soms zelfs per land. Dat leidde tot onnodige complexiteit en een gefragmenteerde customer journey. Dankzij Visit by GES beschikken we nu over één geïntegreerd platform dat alles naadloos samenbrengt. Hierdoor kunnen we onze klanten een overzichtelijke customer journey bieden.”
Matchmaking en leadgeneratie op één platform
Het nieuwe platform verbetert de digitale bezoekerservaring van A tot Z en biedt exposanten een duidelijke omgeving waarin zij alles op het gebied van matchmaking en leadgeneratie eenvoudig kunnen regelen: registratie, bedrijfsprofiel en producten, connecties en meetings en lead generatie. Ook het ticketingsysteem voor bezoekers is volledig geïntegreerd. Fleur Kuijpers, product owner bij Jaarbeurs: “Deze samenwerking stelt ons in staat om onze processen te stroomlijnen en tegelijkertijd de service voor exposanten en bezoekers te verbeteren. We kijken uit naar de samenwerking met Visit.”
Slimmer, efficiënter en beter gebruikers
De keuze voor Visit by GES is het resultaat van een intensieve uitvraag waarbij Jaarbeurs op zoek ging naar een all-in-one oplossing die schaalbaar, betrouwbaar en gebruiksvriendelijk is. De integratie van registratie, on-site services en datagedreven inzichten stelt Jaarbeurs in staat om nog beter te sturen op impact en klantbeleving. Cristina Achim, Head of Product Management, Event Intelligence bij Visit by GES: “We zijn verheugd om samen te werken met Jaarbeurs omdat zij het volledige Visit-platform in gebruik nemen. Door registratie, matchmaking en leadgeneratie en on-site oplossingen te integreren, krijgen zij meer controle, diepere inzichten en verbeterde efficiëntie. Zo kunnen ze evenementen organiseren die eenvoudiger te managen zijn én meer impact maken.”