IPON 24 Reshift

Een dik decennium samenwerken: de band tussen Reshift en Jaarbeurs

Betrouwbaarheid. Dát is wat Anita de Jonge, projectmanager bij Reshift, het meest waardevol vindt aan samenwerken met Koninklijke Jaarbeurs. Al meer dan vijftien jaar organiseert het bedrijf uit Haarlem events in Utrecht. En dat blijven ze doen. Inmiddels organiseren ze drie keer per jaar een congres in Supernova en een tweejaarlijkse vakbeurs, IPON, in de hallen. Acht vragen aan Reshift. 

Wat doet Reshift?

‘Reshift is een mediabedrijf en contentspecialist. We maken, distribueren en meten unieke content voor websites als kieskeurig.nl, gamer.nl en ID.nl, brengen magazines uit en organiseren webinars, vakbeurzen en evenementen. Bij Jaarbeurs organiseren we IPON, een vakbeurs voor onderwijsprofessionals en ICT’ers in het onderwijs. IPON is een tweejaarlijks vakbeurs in de hallen. In Supernova organiseren we evenementen voor IT-professionals; Future Tech, J-Spring en Frontmania Conference.’  Daarnaast organiseren we op andere locaties ook nog jaarlijks TEQnation en J-Fall.’

IPON 24 Reshift

Waarom Jaarbeurs?

‘Sowieso natuurlijk vanwege de bereikbaarheid, het ligt op een toplocatie. Daarnaast zijn het mooie zalen met goede techniek. Toch is de fijne samenwerking voor ons de grootse reden. Jaarbeurs kan snel anticiperen. De evenementenbusiness is inherent aan lastminute wijzigingen; bijvoorbeeld wanneer je onverwachts op het laatste moment de catering moet wijzingen of 50 aanmeldingen meer hebt. Je hoort nooit: “Je bent al voorbij de deadline, dit had je eerder moeten aanvragen”. In tegenstelling, ze zijn juist soepel en flexibel. Jaarbeurs denkt met je mee.’

Denkt Jaarbeurs ook mee om het event nog succesvoller te maken?
‘Ja, zeker. IPON is de laatste jaren hard gegroeid en we hadden echt meer ruimte nodig. Het werd tijd voor een extra hal. Zelf wisten we nog niet precies hoe dat vorm zou krijgen, dus Jaarbeurs dacht mee. Bijvoorbeeld over de plattegrond, en of we een hele hal nodig zouden hebben of een gedeelte daarvan. We hebben daar goed advies in gekregen. Het scheelt ook dat we het wiel niet opnieuw hoeven uit te vinden met elkaar.’

Hoe bedoel je dat?
‘We komen al zo lang hier, we weten hoe het werkt en wat de regels zijn. Als je nieuw bent bij een venue moet je dat allemaal eerst uitzoeken. Dat kost opstarttijd. Tijd die je soms niet hebt of tijd die je niet wil verspillen. Je moet echt een aantal events met elkaar hebben gedraaid om een samenwerkingspartner te worden.’

IPON 24 Reshift

"Jaarbeurs komt na wat ze belooft"

‘Er zijn niet veel locaties zoals Jaarbeurs, zeker niet in dit formaat. Natuurlijk hebben we weleens gekeken om het in Amsterdam of Rotterdam te doen, maar onze voorkeur blijft hier. De samenwerking, prijs-kwaliteitverhouding en de ligging maken dat we hier terugkomen.’

Zijn er meer gemeenschappelijke delers tussen jullie?
‘Ja, duurzaamheid. Dat is een onderwerp dat wij, en onze doelgroep, erg belangrijk vinden. We vinden het heel prettig dat Jaarbeurs zich als duurzame locatie opstelt. Zo hadden ze bijvoorbeeld al voordat de wetgeving inging, de plastic en kartonnen bekertjes vervangen door glazen. Dat is fijn. Onze doelgroep ziet dat ook. We horen het ook terug uit enquêtes. Positieve punten én verbeterpunten. Zo kwam naar voren dat iemand vond dat er meer prullenbakken moesten komen om afval te scheiden. Als je dat aangeeft bij Jaarbeurs, gaan ze daar serieus mee om. Je ziet dat dit een belangrijk thema voor hen is.’

Wat vindt de doelgroep van Jaarbeurs als locatie?
‘Ze zijn heel tevreden. Meestal geven ze Jaarbeurs 4 van de 5 punten.’

IPON 24 Reshift

Waardevolle samenwerking

‘De betrouwbaarheid vinden wij het meest waardevol aan onze samenwerking. De mensen bij Jaarbeurs komen na wat ze beloven en je komt niet voor verrassingen te staan. Je krijgt echt het gevoel dat je met een betrouwbare partner samenwerkt. Je weet wat je aan elkaar hebt, en daardoor zal je minder snel overstappen naar een ander.’

Jannemarije Spruitenburg

Ook een beurs bij Jaarbeurs organiseren?

Account- en eventmanager Jannemarije

Heb jij een gaaf idee voor een evenement of beurs? In ons beurs- en congresgebouw hebben wij de ruimte en passie voor jouw evenement. Neem contact met mij op. Ik vertel je graag meer over alle mogelijkheden in onze evenementenlocatie in Utrecht.

eec@jaarbeurs.nl  +31(0)30 295 5023 

Cases

yves saint laurent ysl product launch event case
Case

Yves Saint Laurent unveils new men's fragrance at Jaarbeurs Supernova convention center

Completely dressed in black, 200 perfumery owners gathered at Royal Jaarbeurs's convention center Supernova. They were invited to immerse themselves in the world of MYSLF; Yves Saint Laurent's new refillable perfume. Jannick Warnier, Project Manager at UC Belgium beams as he talks about the...
Read more
Enactus Wolrd Cup Koninklijke Jaarbeurs
Case

Olympics for young impact makers at Jaarbeurs

In the beautiful Beatrix Theatre, where the stage is normally the place for musical stars to shine, young impact makers from all over the world gathered for the festive opening of the Enactus World Cup conference in October 2023. For three days, 1,500 international students pitched their most impactful sustainability idea to inspiring leaders from business and civil society organizations. The Enactus World Cup is not just any event; it's a platform where young impact makers get to share their ideas and projects with the world and where innovation and passion go hand in hand with a sustainable future.
Read more
Carend palliatieve zorg congres maart 2023 jaarbeurs beatrixtheater
Case

Carend organizes a palliative care conference at Royal Jaarbeurs that's different than usual

It wasn't Inge van Drongelens first time to organize an event. But to organize such a large conference, with almost none other than Carend owner Sander de Hosson, was not what she had expected. Together, we look back and discuss her experiences during the preparation and the day itself: 'We had high expectations and it was a huge success. It gave us such a rush!'
Read more
Rabobank 125 jaar medewerkersfeest bij Jaarbeurs Utrecht Evenementenlocatie
Case

Rabobank organises festival for 10,000 employees at Royal Jaarbeurs

Organising a complete event for 10,000 employees in just three weeks may sound impossible, but that is precisely what Rabobank did. To celebrate its 125-year anniversary, the company pulled out all the stops to realise a large-scale event at Royal Jaarbeurs. How did they make this happen in such a short timeframe? “It all boils down to mutual trust,” says Rabobank event manager Hester Wilms.
Read more
WHO congres Beatrix Theater Jaarbeurs
Case

Royal Jaarbeurs’ Beatrix Theatre at heart of successful WHO conference

As part of the ‘Heart of Health’ initiative, the Utrecht region is working together towards a healthier, sustainable future. These efforts have not gone unnoticed globally as Utrecht was chosen to host last November’s international European Healthy Cities Network Conference. The event took place over several days and at various locations, including Royal Jaarbeurs, with each day’s programme starting in the plush red seats of the Beatrix Theatre. Miriam Weber, healthy city coordinator for the municipality of Utrecht, reflects on a successful event.
Read more
Diversity Diner Jaarbeurs Utrecht koninklijke jaarbeurs
Case

Diversity Dinner 2023 at Royal Jaarbeurs: Connection and opportunities for young talent

How do you help young talent from multicultural backgrounds meet potential employers in a casual way? Global People has successfully been working on this for years. To remove barriers and unconscious biases, the largest recruitment platform for corporate and multicultural talent organizes the...
Read more