Jaarbeurs en Utrecht Marketing verlengen strategische overeenkomst

De Koninklijke Jaarbeurs en Utrecht Marketing verlengen hun strategische overeenkomst voor een periode van drie jaar. De overeenkomst voorziet in een partnerschap met verschillende uitgangspunten. Zo betrekt Utrecht Marketing Jaarbeurs bij de zogeheten agenda van de stad ‘Gezond stedelijk leven voor iedereen’, zoeken beide organisaties nauwere samenwerking op wanneer het gaat om belangrijke ontwikkelingen in de stad en regio en trekken beide partijen meer naar elkaar toe om gezamenlijk activiteiten te organiseren.

Gezond stedelijk leven voor iedereen
Per direct trekken Utrecht Marketing en Jaarbeurs meer naar elkaar toe om de stad verder te positioneren als dé stad voor evenementen en congressen. Heiko M. Stutzinger, Chief Operating Officer Jaarbeurs: “We verheugen ons op de intensievere samenwerking met Utrecht Marketing. Door het ondertekenen van deze overeenkomst bundelen we onze krachten en kunnen we gezamenlijk een sterker Utrecht brand neerzetten. Een aantrekkelijke stad voor bezoekers, bewoners én bedrijven. Daarnaast zijn we blij dat Utrecht Marketing ons ondersteunt als most sustainable and smart venue in de (inter)nationale markt.”

Profileren stad en regio
Utrecht Marketing en Jaarbeurs werken intensief samen wanneer het gaat om (inter)nationale promotie van Jaarbeurs als congres- en eventlocatie. Cor Jansen, directeur Utrecht Marketing: “Als Utrecht Marketing doen wij niets zonder partners en ik ben dan ook trots dat Jaarbeurs en Utrecht Marketing de handen verder ineenslaan. Jaarbeurs is onlosmakelijk met Utrecht verbonden en een toonaangevende speler op het vlak van evenementen en congressen. Ik kijk ernaar uit stad en regio samen nog sterker te profileren en elkaars ambities te ondersteunen.’’

Samen aan de slag met activiteiten voor en door de stad
Utrecht Marketing en Jaarbeurs zetten zich gezamenlijk in om meerdaags bezoek aan de stad te stimuleren. Daarnaast werken de organisaties actief samen aan de acquisitie van grote (inter)nationale congressen. Dit doen Utrecht Marketing en Jaarbeurs onder andere door het bijwonen van verschillende internationale relatie-events gericht op congresorganisatoren en meetingplanners. Zo wonnen de organisaties tijdens het laatste internationale congres, M&I Europe Autumn Forum 2022 in Portugal, de prijs voor Runner up Leading Sales Professional. Heiko M. Stutzinger: “Het is een mooie kans voor zowel Utrecht Marketing als voor Jaarbeurs om intensiever samen te werken en op die manier de stad Utrecht meer op de kaart te zetten. We hebben allebei een stevig netwerk en kunnen elkaar alleen nog maar sterker maken.”

Cor Jansen, Utrecht Marketing & Heiko M. Stutzinger, Jaarbeurs Utrech