KreaDoe

Creatief hobbyen populair: KreaDoe Lentefestival trekt recordaantal bezoekers

Utrecht, 24 april 2024 – Nederlandse en Belgische creatievelingen kwamen afgelopen weekend samen tijdens de derde editie van het KreaDoe Lentefestival. Het creatiefste festival van de Benelux trok zo’n 24.000 bezoekers, een kwart meer dan de vorige editie. De organisatie kijkt terug op een succesvolle editie met zeer enthousiaste reacties van exposanten en bezoekers. Marleen Rompen, beursmanager KreaDoe Lentefestival: “Samen met 225 exposanten boden we een beurs bomvol beleving. Het was een enorm drukbezochte editie met veel jonge creatievelingen. Zij ontdekten de nieuwste hobby’s, ontmoetten hun favoriete influencer en shopten talloze lifestyle producten. Ik kijk mega trots terug op deze bruisende editie!”

Creatief hobbyen steeds populairder onder jongeren

Hobbyisten konden drie dagen lang inspiratie opdoen en nieuwe hobby’s ontdekken. Marleen Rompen: “Het Lentefestival richt zich jaarlijks voornamelijk op creativiteit, lifestyle en entertainment, met een breed scala aan workshops waar de nieuwste hobby's en technieken kunnen worden uitgeprobeerd, zoals armbreien en miniatuurbouw. Het maken van plakboeken, bekend als scrapbooking, bleek afgelopen editie ook bijzonder populair. Bovendien bood het festival een nieuw babyplein voor jonge moeders, vol met creatieve benodigdheden en diverse stands met creatieve accessoires.” Het Lentefestival onderscheidt zich duidelijk van KreaDoe Najaar, dat zich volledig concentreert op do-it-yourself en voornamelijk een publiek van 45-plussers aantrekt. “Het Lentefestival biedt een breder scala aan activiteiten en belevingen, met muzikaal entertainment, shopmogelijkheden voor accessoires & beauty en het ontdekken van diverse creatieve hobby's. Bovendien is twintig procent van onze bezoekers jonger dan 16 jaar. Die creatieve verbinding tussen generaties is mooi om te zien", licht Marleen Rompen toe.

Ook exposanten kijken terug op een succesvolle editie. Zo vertellen sieradenwinkel Celinies en kaarsenwebshop DV Candles: “Het was weer goed geregeld, lekker druk en een mega gezellige en fijne sfeer.”

Naast volop beleving ook voor het eerst een prikkelarme ruimte
De organisatie van het KreaDoe Lentefestival is continu op zoek naar manieren om volop beleving te bieden voor een echte dag uit. Marleen Rompen: “Zeker het begin en eind van een event blijft onze bezoekers bij. Zo stond er een dj in een discobol bij de ingang. We zagen de mensen swingend binnenkomen. Een klein element dat zoveel impact maakt.” Naast volop beleving presenteerde de organisatie ook voor het eerst met succes twee prikkelarme ruimtes op de beursvloer. Een plek waar bezoekers die dat nodig hebben, zich terug kunnen trekken in een fijne serene plek. “Mijn dochter is hoogbegaafd en ervaart de wereld om haar heen daardoor intenser. Naar een drukke beurs gaan, is dan niet per se het beste idee. Een prikkelarme ruimte is dan een perfecte oplossing om toch samen erop uit te gaan naar KreaDoe Lentefestival”, licht een van de bezoekers toe.

KreaDoe-bezoekers halen ruim 9.000 euro op voor het Prinses Máxima Centrum
KreaDoe Lentefestival haalt met haar derde editie een recordbedrag van ruim 9.127 euro op voor het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie in Utrecht. Jaarbeurs zet zich in voor de missie van het Máxima: ieder kind met kanker genezen met optimale kwaliteit van leven. Marleen Rompen: “Bezoekers konden meedoen aan verschillende activiteiten, zoals donaties bij de ticketverkoop en de KreaDoe bingo. Het opgehaalde bedrag en de donaties uit de webshop doneren we aan het Prinses Máxima Centrum.”

KreaDoe Najaar vindt dit jaar plaats van 30 oktober tot en met 3 november  met de focus op do-it-yourself. De nieuwe datum van het KreaDoe Lentefestival 2025 is van vrijdag 11 tot en met 13 april met de focus op creatieve hobby's. Beide evenementen vinden plaats in Koninklijke Jaarbeurs. 

Nieuws

KreaDoe
Nieuws

Creatief hobbyen populair: KreaDoe Lentefestival trekt recordaantal bezoekers

Utrecht, 24 april 2024 – Nederlandse en Belgische creatievelingen kwamen afgelopen weekend samen tijdens de derde editie van het KreaDoe Lentefestival. Het creatiefste festival van de Benelux trok zo’n 24.000 bezoekers, een kwart meer dan de vorige editie. De organisatie kijkt terug op een succesvolle editie met zeer enthousiaste reacties van exposanten en bezoekers. Marleen Rompen, beursmanager KreaDoe Lentefestival: “Samen met 225 exposanten boden we een beurs bomvol beleving. Het was een enorm drukbezochte editie met veel jonge creatievelingen. Zij ontdekten de nieuwste hobby’s, ontmoetten hun favoriete influencer en shopten talloze lifestyle producten. Ik kijk mega trots terug op deze bruisende editie!”
Zorg&ict
Nieuws

Drukbezochte vakbeurzen Zorg&’24 in Koninklijke Jaarbeurs bomvol innovaties en oplossingen

Utrecht, 18 april 2024 – De organisatie van de Zorg&’24 vakbeurzen kijkt terug op een drukbezochte succesvolle editie met zeer tevreden reacties van exposanten en bezoekers. Koninklijke Jaarbeurs organiseerde naast de vakbeurs Zorg & ict twee nieuwe zorgvakbeurzen: Zorg & food en Zorg & facility. De vakbeurzen trokken gezamenlijk ruim 32.500 bezoekers. Met het thema ‘Fit for the future’ inspireerden meer dan 350 exposanten en 400 sprekers bezoekers over innovaties en oplossingen op het gebied van digitale transformatie, duurzame voeding en facilitaire zaken.
DHW
Nieuws

Dutch Health Week overtreft verwachtingen met ruim 55.000 bezoekers

Utrecht, 18 april 2024 – Domstad Utrecht was afgelopen week het kloppend hart van mentale gezondheid en fitheid tijdens de Dutch Health Week. De organisatie en samenwerkende partijen kijken terug op een succesvolle editie met ruim 55.000 bezoekers. Van zondag 7 tot en met zondag 14 april vonden verspreid door de stad allerlei activiteiten plaats voor bewoners en zorgprofessionals. Van een sportles, een concert van het alzheimerkoor, een expositie bij de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), een open dag bij bloedbank Sanquin tot verschillende zorgvakbeurzen bij Koninklijke Jaarbeurs. Tijdens Culturele Zondag Beating Heart, gaf burgemeester Sharon Dijksma het startschot van de Dutch Health Week. Audrey Wilschut, projectleider Dutch Health Week: “Het bruiste in de stad, de interesse in activiteiten was enorm. We hebben samen met veel Utrechtse organisaties, van klein tot groot, een mooie basis neergelegd voor volgende edities.”
Congrescoaches
Nieuws

Koninklijke Jaarbeurs introduceert campagne Congrescoaches

Utrecht, 17 april 2024 – Vandaag lanceert Koninklijke Jaarbeurs de campagne ‘Congrescoaches’. Met deze campagne wil zij zich met haar kennis en kunde onderscheiden als dé congres- en vergaderlocatie van Nederland. De afgelopen twee jaar won Jaarbeurs de gouden award voor beste congreslocatie van het land vanwege haar persoonlijke begeleiding bij het organiseren van congressen en vergaderingen. Om dit over het voetlicht te brengen introduceert de Utrechtse evenementenlocatie de congrescoaches in haar nieuwste campagne.
HKU
Nieuws

Koninklijke Jaarbeurs en HKU maken winnaars posterwedstrijd 2024 bekend

Utrecht, 15 april 2024 – De winnaars van de jaarlijkse Koninklijke Jaarbeurs posterwedstrijd 2024 zijn bekend. Vanuit ruim 50 inzendingen is Jonas van Son, student aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), door de jury als winnaar beoordeeld. De tweede prijs is gewonnen door Julia Penning en op de derde plek eindigde Dewi van der Meulen. Aanmoedigingsprijzen waren er voor Rebecca Stroeven, Tobias Muller en Marileen Janssen. Ieder jaar organiseert Koninklijke Jaarbeurs een posterwedstrijd voor HKU-studenten. Dit jaar was het thema gekoppeld aan de campagne ‘De wereld van Jaarbeurs’. Sinds 1917 heeft Jaarbeurs een traditie van affiches gemaakt door Nederlandse ontwerpers. Om deze traditie hoog te houden vraagt zij jaarlijks aanstormende Nederlandse ontwerpers van HKU om een nieuwe jaarposter te maken.
Jaarbeurs
Nieuws

Jaarverslag Koninklijke Jaarbeurs 2023: Meer mensen, meer waardering, meer winst

Utrecht, 15 april 2024 - Koninklijke Jaarbeurs publiceert vandaag haar geïntegreerde jaarverslag over 2023. Dit verslag beschrijft haar activiteiten, strategie, financiële- en niet-financiële resultaten en belangrijke thema’s van het afgelopen jaar. De behaalde resultaten op het gebied van...