Impact fair IF

Opening Europa’s grootste impact experience in Koninklijke Jaarbeurs

Utrecht, 4 april 2024 – Honderden impactgedreven merken, mensen en NGO’s komen vandaag samen in Koninklijke Jaarbeurs om antwoord te geven op de vraag: hoe maak je meer impact? De allereerste Impact Fair is meteen Europa’s grootste experience waar mensen samenkomen die de wereld mooier willen maken. Dat samenwerken voor positieve verandering effectief is, bewijst de aankondiging van een gezamenlijk initiatief op deze eerste editie van de fair: een innovatieve app die mensen aanspoort om de fiets te pakken in plaats van de auto. De Impact Fair is een initiatief van Better Together Agency en Koninklijke Jaarbeurs. Het evenement is toegankelijk voor iedereen, en in het bijzonder voor ondernemers, jongeren en gezinnen.

Aankondiging ‘Toertje’

Op de eerste dag van de Impact Fair kondigen de Fietsersbond, CanvasHeroes en BAM Infra Nederland aan dat ‘Toertje’ er komt, een innovatieve app die het fietsgebruik in Nederland stimuleert. Geïnspireerd door het succes van wandel-app Ommetje, zal Toertje mensen motiveren om vaker voor de fiets te kiezen. De app bevordert zo een gezonde en duurzame levensstijl. Toertje is een gezamenlijk initiatief van partijen die op de Impact Fair staan en laat zien hoe samenwerken tot nieuwe mogelijkheden leidt. 

Micha van Hoorn, initiator van de Impact Fair: “Kleine aanpassingen kunnen een groot verschil maken. De Impact Fair is een broedplaats voor gezamenlijke initiatieven zoals Toertje, en een plek waar je inspirerende handelingsperspectieven krijgt voor degenen die ook graag wat goeds willen doen.”
 

Honderden impactgedreven partijen onder één dak

Naast de initiatiefnemers van Toertje verzamelen op de Impact Fair ruim honderd organisaties zoals Impact Centre Erasmus, Tony’s Chocolonely, School of Life, UNICEF, Natuurhuisje.nl, Follow The Money en Women Inc. Ze laten op een interactieve manier zien wat er al goed gaat in Nederland, en vooral wat mensen zelf kunnen doen om bij te dragen aan nog meer positieve impact. Het doel is om de bezoeker inzichten en handvatten te geven die direct in de praktijk kunnen worden toegepast. De Impact Fair is nog op vrijdag 5 en zaterdag 6 april te bezoeken. 

Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs: "In een tijd waarin uitdagingen zoals klimaatverandering, sociale ongelijkheid en economische onzekerheid ons allemaal beïnvloeden, is het cruciaal dat we onze krachten bundelen en op zoek gaan naar oplossingen die verder gaan dan individuele inspanningen. De Impact Fair biedt de mogelijkheid om dieper in te gaan op de kwesties die ons allemaal aangaan, en om samen te werken aan innovatieve antwoorden die onze wereld duurzamer, rechtvaardiger en veerkrachtiger maken. Daarnaast sluit de Impact Fair naadloos aan bij de ambitie van Jaarbeurs om in 2030 de meest duurzame evenementenlocatie en organisator van Europa te zijn. Duurzaamheid is een onlosmakelijk onderdeel van onze strategie. Jaarlijks ontvangen wij gemiddeld 2,3 miljoen bezoekers. Ik ben ervan overtuigd dat we door hen te inspireren, te motiveren en te verleiden om duurzame keuzes te maken, verschil kunnen maken."

Kijk hier voor het complete programma van de Impact Fair. 

Kaartjes kosten 15 euro voor volwassenen, 12,50 euro voor jongeren en kinderen tot 12 jaar krijgen gratis toegang. Klik hier voor de kaartverkoop. 

Utrecht zet vol in op aantrekken van internationale topcongressen
News

Utrecht fully committed to attracting leading international congresses

Putting Utrecht on the map as the city and region to organise leading international conferences and trade shows. This is the goal of the Utrecht Congress Alliance of public and private partners. It will focus on attracting events which fit the positioning of the city as ‘Utrecht, Heart of Health’, and are in line with the regional themes of Life Sciences & Health, New Digital Society and Smart Sustainability. This will be the foundation of a targeted acquisition strategy over the coming years.
Sustainability pledge Jaarbeurs VSK
News

Royal Jaarbeurs introduces Sustainability Pledge

Utrecht, 9 February 2024 - Royal Jaarbeurs is taking an ambitious step towards becoming Europe's most sustainable event organiser and facilitator by 2030. An ambition that can only be realised if forces are combined. This is why Jaarbeurs is introducing the Sustainability Pledge. By signing this Pledge, Jaarbeurs and its exhibitors promise to take their responsibility and make every effort to organise trade fairs as sustainably as possible. Today, the first exhibitors signed the Pledge during the biennial trade fair VSK 2024. Jaarbeurs is launching trade fairs in the construction and installation sector with the ambition of a circular BouwBeurs in 2027 and a circular VSK in 2028.
Beste Congreslocatie 2023
News

Royal Dutch Jaarbeurs wins gold award for Best Congress Venue for second time in a row

Utrecht, 5 February 2024 - Royal Jaarbeurs today won the national gold award for 'Best Congress Venue of the Year 2023' for the second time in a row. Initiator of the award is the trade magazine for business event venues MEETINGS. Herman Mantel, CCO Jaarbeurs: "I am extremely proud and honoured to receive the award for Best Congress Venue again. This award inspires us to keep striving for innovation, top quality service and sustainability. Thank you to everyone who contributes every day to the success of our conference venue."
Update VNU exhibitions Asia Ltd in China
News

Royal Jaarbeurs sells its share in VNU Exhibitions Asia Ltd in China to Advent International

Utrecht, 1 February 2024 –Royal Jaarbeurs operates outside of Europe in countries as diverse as Thailand, Vietnam, Indonesia, the UAE and Rwanda with renowned international events such as VIV, ILDEX and HORTI AGRI NEXT. The company has until now also been active in China via its shares in VNU Exhibitions Asia Ltd (VNU EA). Now, following a strategic reorientation, Jaarbeurs has sold its 70% share in VNU EA in China to Advent International, a major player in the global private equity sector, on 1 February. Royal Jaarbeurs will continue to develop, organise and facilitate national and international events from Utrecht and via VNU Exhibitions Asia Pacific in Bangkok.
Koninklijke Jaarbeurs
News

Royal Jaarbeurs welcomes Herman Mantel as new Chief Commercial Officer

UTRECHT, 23 October 2023 - Royal Jaarbeurs has announced the appointment of Herman Mantel as its new Chief Commercial Officer (CCO), effective 1 December 2023. He will succeed Heiko M. Stutzinger who is to become the new Managing Director of Hamburg Messe und Congress GmbH. Mantel is currently active as the general director of energy platform Connecthing, having previously worked as Digital & Data consultant at Station10 and CCO at Telegraaf Media Group.