Vroeger was een beursdeelname de enige manier om een deal te sluiten. Deed je een beetje goed je best, dan zat je voor een jaar gebakken. Tientallen jaren later zijn er veel meer manieren om zaken te doen. Deals worden op kantoor gesloten, productlanceringen gaan online en potentiële leads krijg je via social media. Dus waarom zou je überhaupt nog op een beurs gaan staan? Simpel: in combinatie met al die andere kanalen, zijn beurzen effectiever dan ooit. Als je succesvolle beursmarketing toepast, zie je kansen stijgen.
Sta jij binnenkort op een beurs? Dan heeft Majid Abou, Exhibitor Succes Manager bij Jaarbeurs, interessante tips voor je hoe je het meest uit je beursdeelname haalt én hoe je dat succes kunt meten.
Een Exhibitor Succes Manager binnen Jaarbeurs heeft één belangrijk doel: het succes van de exposant vergroten. Kortgezegd: kansen signaleren. Dit zijn de tips van Majid om een fantastische beurs te draaien:
- Maak kleine, heldere doelstellingen.
- Maak je beursdeelname onderdeel van de marketingstrategie
- Gebruik matchmaking tools om je doelgroep te bereiken