Organiseer jouw congres, bedrijfsevenement, conferentie of bijeenkomst bij Jaarbeurs in Utrecht.

5 zaken die mensen belangrijk vinden als ze een event bezoeken

Yesss! We mogen weer. Onze deuren staan wijd open en we hebben de eerste bezoekers alweer met open armen mogen ontvangen. Heerlijk om te doen, maar ook weer even inkomen. En hoe zit dat met jou? Heb jij ook wel behoefte aan een kleine opfriscursus bij het organiseren van je event? We zetten alles weer even op een rijtje: wat vinden mensen nou écht belangrijk wanneer ze een event bezoeken? Welke onderdelen mogen niet ontbreken op jouw event? Dit zijn vijf cruciale factoren:

  1. Horeca
  2. Beleving
  3. Ontmoetingen
  4. Goede bereikbaarheid
  5. Duurzaamheid

1. Horeca 

Toegegeven; je gaat niet alleen naar een evenement voor de horeca (tenzij je naar een horecabeurs gaat), maar het is wel een vitaal onderdeel. Mensen vinden het fijn om even niet aan de lunch of diner te hoeven denken. Want bij een dagje weg, hoort natuurlijk ook een hapje en een drankje. Daarnaast spreekt het bezoekers aan om eens iets nieuws te proberen. Denk aan bijzondere bites of lekkere broodjes met een originele twist. Iets wat je thuis niet krijgt of de tijd niet voor hebt. Dus, zet hoog op de lijst: voldoende eet- en drinkmogelijkheden.

Jaarbeurs horeca catering vergaderen congressen beurzen Utrecht

2. Beleving

Met alleen interessante content kom je er niet (meer). We willen beleving. Actie! Heeft jouw event een ‘wauw-effect’? Dan kun je er zeker van zijn dat bezoekers graag jaar na jaar terug willen komen. Probeer je event eens te bekijken door de bril van je bezoeker. Zorg dat ze stijl achterover slaan van de leuke activiteiten of de prachtige aankleding. Bewonder en verwonder: niks is te gek. Zolang die monden maar opengaan van verbazing, dan zit je goed.

 

“Bezoekers willen waar voor hun geld, tijd of energie. Hoe...? Beleving!”

3. Mensen ontmoeten

Tja, het is misschien wel de #1 reden om naar een event te gaan. Nieuwe mensen ontmoeten. En ein-de-lijk kan het weer. Maak daarom verbinding met elkaar mogelijk. Stimuleer bijvoorbeeld georganiseerde 1-op-1 gesprekken, breakout-groups of ontmoetingen bij stands. Bij een festival of muziekevenement mag je ervan uitgaan dat bezoekers vanzelf lekker met elkaar mengen. Maar zorg er wel voor dat er altijd genoeg plek is. Een fijne chill-ruimte met loungebanken en picknicktafels bijvoobeeld.

4. Goede bereikbaarheid

Een inkoppertje natuurlijk. En eigenlijk spreekt dit voor zich, maar soms vergeten we het belang van goede bereikbaarheid. Dit kan zomaar de doorslag zijn om wel of niet naar een event te gaan. Is je event in een uithoek van Nederland of juist midden in het land? Te bereiken met OV, en ook makkelijk met de auto? En hoe is de parkeermogelijkheid? Een goede locatie en de bereikbaarheid is KEY voor bezoekers.

Jaarbeurs is als evenementenlocatie bijzonder goed bereikbaar, in het hart van Nederland. Ons Beatrixgebouw met het Beatrix Theater ligt direct naast Utrecht Centraal Station. De 11 hallen van het Event & Exhibtion Centre en onze congreslocaties Supernova, Media Plaza en Julianagebied vind je aan de overkant van de straat.

Daarnaast is er met ruim 4300 eigen parkeerplekken altijd een plekje voor jouw auto beschikbaar.

 

“Trein, auto, fiets of te voet: bereikbaarheid is een doorslaggevende factor voor mensen om een event te bezoeken.”

5. Duurzaamheid

Duurzaamheid komt overal steeds hoger op de agenda te staan. En laten we eerlijk zijn, grote events staan niet bekend om hun duurzame karakter. Maar dat wil niet zeggen dat mensen het niet belangrijk vinden. Ook jouw event kan een duurzaam karakter hebben. Denk bij elke beslissing na welke impact het op het milieu heeft en of er een beter alternatief is. Vind je het lastig om duurzame keuzes te maken? Wij helpen je een handje! Bij Jaarbeurs hebben we onszelf een duurzaam doel gesteld: we willen de duurzaamste congres- en eventlocatie van Europa zijn. Op deze pagina lees je hoe wij willen bijdragen aan een duurzame toekomst.

“Duurzaam event: denk bij elke beslissing na of er een beter alternatief is voor het milieu”

Hulp nodig met bezoekers trekken?

Of het nu gaat om de bovenstaande vijf punten af te strepen of als je extra tips wilt om meer bezoekers naar je event te trekken... Wij staan klaar om jouw event succesvol te maken.

Kom jij je event organiseren bij de jaarbeurs?

Bij Jaarbeurs krijg je meer dan alleen vierkante meters. Met uitzonderlijke evenementen en bijzondere ervaringen willen wij bezoekers dag-in dag-uit stimuleren en inspireren. Heb jij een creatief idee en sta je te springen om het te organiseren? Neem contact met ons op of lees meer over het organiseren van jouw beurs of evenement bij Jaarbeurs.

Blogs

tips congreshacks fleur lieke
Blog

Congreshacks: 3 essentiële tips voor een goede voorbereiding van je event

Een evenement organiseren is niet alleen leuk om te doen, het kan ook bijdragen aan het versterken van relaties, het opbouwen van je merk, groei stimuleren… Maar laten we eerlijk zijn: het kan ook behoorlijk stressvol zijn, vooral als je het niet vaak doet. Maak daarom eens kennis met de Jaarbeurs Congrescoaches. Vanuit hun jarenlange ervaring delen zij zogenaamde congreshacks die het organiseren van je event meteen makkelijker maken. In dit artikel nemen we je mee in de 3 essentiële onderdelen van een goede voorbereiding. Want een goede voorbereiding is het halve werk de eerste stap richting een succesvol evenement!
Lees meer
xxxx
Blog

Jaarbeurs door de ogen van Hidde Paauw

Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met onze sterkste eigenschap: onze mensen. Hidde Paauw is Event Operations Manager en helpt klanten om succesvol evenementen te organiseren.
Lees meer
FleurvandenBerg Accountmanager Congressen Jaarbeurs
Blog

Jaarbeurs door de ogen van: Fleur van den Berg

Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons sterkste punt: onze mensen. Fleur van den Berg is account- en eventmanager congressen en is lid van het ‘Jaarbeurs Green Team’. Ze adviseert klanten en medewerkers graag hoe ze een duurzaam event kunnen organiseren.
Lees meer
Elsbeth
Blog

Online reis van onze exposanten in kaart

Bij Koninklijke Jaarbeurs brengen we continu verbeteringen aan om samen met onze exposanten nog succesvollere evenementen te organiseren. We vragen daarbij input van onze klanten en bezoekers. Eén van die manieren is onze focusgroep/klantarena, waarbij we een groep exposanten uitnodigen om met elkaar en met ons over een specifiek onderwerp de diepte in te gaan en ervaringen te evalueren. Het onderwerp was deze keer het MyJaarbeurs portaal. Hét online platform waar exposanten hun deelname kunnen voorbereiden. We nodigden tien exposanten uit om hun ervaringen met ons te delen tijdens een klantfocusgroep.
Lees meer
Bo scheermeijer
Blog

Jaarbeurs door de ogen van: Bo Scheermeijer

Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Bo Scheermeijer is Supervisor Hospitality en doet z’n best elke dag tenminste één iemand te verrassen met zijn positieve energie.
Lees meer
TechniShow team 2024
Blog

Een dorp bouwen met Nicole van Leeuwen in de Wereld van Jaarbeurs

Koninklijke Jaarbeurs: de vriendelijke, duurzame en vernieuwende gastheer van heel Nederland. Een plek waar je elkaar ontmoet, inspireert, leert en groeit. We vertellen je graag wat er bij Koninklijke Jaarbeurs speelt en de manier waarop we dingen aanpakken. Hoe? Door kennis te maken met ons meest waardevolle bezit: onze mensen. Nicole van Leeuwen is Senior Account Manager van de vakbeurs TechniShow en is verantwoordelijk voor sales, van begin tot eind. We zetten onze bouwhelm op en lopen met Nicole de beursvloer op terwijl zij ons vertelt hoe ze van een bouwtekening een dorp creëert.
Lees meer