Ivo Meertens
Brandmanager IT Media Jaarbeurs

"We denken verder dan dat ene beursmoment"

Lees hier het verhaal van onze
Ivo Meertens, Brandmanager IT Media Jaarbeurs.
Voor bedrijven wordt het steeds belangrijker om een relatie op te bouwen met klanten. Dat doe je door contact te maken. Met IT Media spelen we daarop in. We bieden een platform voor IT-professionals die ontwikkelingen in hun vak willen volgen en op zoek zijn naar nieuwe oplossingen. Dat gaat veel verder dan alleen een vakbeurs organiseren. Bedrijven hebben een continue informatiebehoefte, niet op één moment in het jaar. We zijn constant aanwezig, online en offline.
 
We organiseren drie keer per jaar Info-security en Data & Cloud Expo, in Brussel, Utrecht en Kopenhagen. Daarnaast hebben we onze sites computable.nl en marqit.nl. Op de eerste staat vooral redactionele content, op de tweede commerciële. Daar kun je een whitepaper downloaden over trends in de markt, nieuwe software of wat dan ook. Wat interessant is voor onze klanten: we kunnen precies zien wie op welk moment contact heeft gemaakt en op zoek is naar welke informatie.
 
“Ik heb een hekel aan copy-paste.”
 
Onze meerwaarde als IT Media zit ‘m in het feit dat we meerdere contactmomenten tussen onze klanten en hun klanten mogelijk maken. Dat doen we met onze sites en de beurs. Een beurs is misschien niet goedkoop. Als je 100 m2huurt en je hebt twee dagen lang 30 man rondlopen, dan kost dat wat, maar we weten ook dat face to face het beste converteert. Als je dan op de beurs staat en je bent aanwezig op computable.nl en marqit.nl, dan heb je al drie onderdelen van je marketingmix gecoverd.
 
Het is een concept dat aanslaat. Tegelijkertijd blijven we pionieren. Dat past me goed. Ik wil het schip niet op koers houden, ik wil veranderen om voorop te blijven lopen. Ik hou ook niet van herhaling. Als ik nu een beurs draai die goed gaat en ik doe volgend jaar precies hetzelfde, dan heb je mij niet nodig. Ik heb een hekel aan copy-paste. Die instelling verwacht ik ook een beetje van mijn team. Samen hele mooie dingen mogelijk maken door te vernieuwen. Daar krijg ik energie van.

Ivo Meertens
BRANDMANAGER IT MEDIA JAARBEURS