Carend palliatieve zorg congres maart 2023 jaarbeurs beatrixtheater

Anders dan anders: Carend organiseert congres over palliatieve zorg bij Koninklijke Jaarbeurs

Het was niet de eerste keer voor Inge van Drongelen dat ze een event organiseerde. Maar dat ze voor Carend zo’n groot congres vrijwel alleen met eigenaar Sander de Hosson wist te realiseren, dát had ze ook niet verwacht. We blikken met haar terug op de aanloop naar het event en de dag zelf: ‘We hebben de lat hoog gelegd en het was een gigantisch succes. Dit gaf zo’n kick!’ 

‘Toen we besloten om een congres voor palliatieve zorg te organiseren, dan begin je met oriënteren van het hoe, wat en waar.’ Zegt Inge. ‘Bij Carend denken we anders dan de gebaande paden. Onze insteek is anders dan die van de reguliere zorg. We werken onderwerpen uit waar mensen om vragen en waar ze mee uit de voeten kunnen. We willen dit aanbod presenteren zodat mensen naar elkaar luisteren en samen de zorg kunnen veranderen. Daar hoort dus ook geen standaard locatie bij. We wilden een locatie die centraal gelegen is, met een goede bereikbaarheid. Bovenal moet het mensen inspireren. Dit was ons eerste grote congres over palliatieve zorg, we wilden die aftrap gelijk goed doen. We kozen daarom voor het Beatrix Theater van Koninklijke Jaarbeurs.’ 

Carend palliatieve zorg congres maart 2023 jaarbeurs beatrixtheater

Inspirerende sprekers

‘We hebben de lat enorm hoog gelegd’ zegt Inge. ‘Dat vinden we bij Carend belangrijk. We hebben echt een niveau wat we de deelnemer willen bieden. We proberen hierbij out-of-the-box te denken qua sprekers: de bekende gezichten uiteraard, maar ook door heel kritisch te kijken naar wie er nog meer in het veld is. Een huisarts die zelf longkanker heeft bijvoorbeeld. De setting in het theater maakte dit extra indrukwekkend.’ 

Meer deelnemers dan durven hopen

Het congres was een groot succes, zeker voor een eerste keer: het overtrof alle verwachtingen van de organisatie. Inge: ‘Ik zei tegen Sander: als we de 500 mensen halen, dan ben ik tevreden. Dat hebben we ruimschoots overschreden, we hadden in totaal 900 deelnemers.’ 

Carend palliatieve zorg congres maart 2023 jaarbeurs beatrixtheater

Jaarbeurs helpt met doelstellingen bereiken

Inge en Sander hebben het congres vrijwel helemaal met z’n tweeën georganiseerd. Daarbij schakelden ze wel hulp in van accountmanager Corry Neggers van Jaarbeurs. Inge: ‘Corry wilde echt dat wij en onze gasten een mooie dag hebben. Als zij voelde dat ik een bepaald idee en niveau in mijn hoofd had, dan gaf ze tips hoe we zaken konden aanpakken. Ook zei ze dat ik er zelf van moest genieten en niet alleen maar moest doorbuffelen. Ik kreeg echt het gevoel dat ze voor mij nog wel twee stappen harder liep omdat ik het alleen organiseerde. Fantastisch vond ik dat. Mensen beseffen eigenlijk niet wat het is om een congres te organiseren. Het is geen kwestie van met je vingers knippen. Het was fijn dat we die hulp kregen van Corry.’ 

Carend palliatieve zorg congres maart 2023 jaarbeurs beatrixtheater

Mooie samenwerking

Ze kijkt terug op een mooi congres. Ook de reacties die ze kreeg van de deelnemers maken haar trots: ‘Ik vind het echt fantastisch dat iemand zegt: “Wat fijn dat je dit hebt gedaan, wat een waardevolle aanvulling.” Het merendeel van de mensen was razend enthousiast, over zowel onze onderwerpen als de locatie, het eten en het team van Jaarbeurs. En ik zelf ook. We hadden echt leuk contact met Corry en de technicus. Het is natuurlijk een zakelijke insteek, en toch heb ik er ook supermenselijk contact aan over gehouden. Ook Sander was erg tevreden. Hij zei: “Dit smaakt naar meer.” Volgens mij heeft hij de eerste sprekers voor het volgende congres al benaderd.’ 

Carend palliatieve zorg congres maart 2023 jaarbeurs beatrixtheater
corry neggers beatrix theater

Wil je ook een event organiseren in het Beatrix Theater?

Accountmanager Corry

Meer weten over het Beatrix Theater of onze andere congreszalen? Neem contact met mij op voor alle mogelijkheden. 

events@jaarbeurs.nl  +31(0)30 295 58 81

Cases

ASOT Armin van Buuren dance event locatie jaarbeurs utrecht
Case

Organising the world’s biggest trance event requires enormous focus

Around 55,000 visitors; tens of millions of viewers and listeners worldwide via the live stream; five different stages; amazing laser shows. Utrecht was briefly the international hub of trance music in early March. Royal Jaarbeurs had the honour of hosting the world’s biggest trance event: the...
Read more
foto kuijpers
Case

New Year's breakfast for 1,100 employees: Kuijpers chooses Royal Jaarbeurs for its sustainable character

It’s the first week in your new job and you are immediately tasked with organising a New Year's breakfast for more than a thousand colleagues. That’s what happened to Ruben van den Nieuwenhof, Marketing & Communication staff member at Royal Kuijpers. The brief for the breakfast was to combine the...
Read more
La Vuelta bij Jaarbeurs groene karavaan - duurzaam event Sprinting towards sustainability
Case

How we made our sustainable ambition a reality during La Vuelta Holanda 2022

Last year, Royal Jaarbeurs had the honour of being the official start location of the first stage of the team time trial during La Vuelta Holanda 2022. We were proud to host such a fantastic event and all the more so because, like us, La Vuelta Holanda attaches great importance to being eco-friendly...
Read more
gameforce
Case

Tens of thousands of gamers travel to ultimate experience in Royal Jaarbeurs

Adventure games, role playing, real-time strategy, board games, racing... And all at a single location. It was everything many a gamer had been waiting for. GameForce has been the event for the gaming industry in Belgium for years and now the biggest game fair in the Benelux was coming to the...
Read more
Event support Jaarbeurs - Ondersteuning tijdens jouw vergadering, congres of beurs
Case

The Digital Dutch 2021: 6,000 virtual participants at Jaarbeurs

‘Go big, or go home’ is what KPN must have thought. The previous edition of The Digital Dutch was sensational, and will be entered in the annals as an unprecedentedly spectacular event. This year, the organisation went one step further. Alle Welling, event organiser and trade manager at KPN: “We have set the bar for next year very high indeed.”
Read more
Bohn Stafleu van Loghum heeft ook digitaal succes - Jaarbeurs Utrecht
Case

The digital successes of Bohn Stafleu van Loghum

Leonie van Helten and Christa van den Hurk, event coordinator and portfolio manager, had never imagined that the COVID-19 measures would also make their jobs more interesting and meaningful. With about 160 live events, masterclasses and conferences a year, the switch to digital events was quite a mean feat for their employer Bohn Stafleu van Loghum. “In the beginning, it seemed impossible to run everything digitally, but now we can almost do it with our eyes closed.”
Read more